fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום שבועי

הפועל עכו: חגיגה במגרש וסערה ביציע, אחרי עימות חריף בין מחזיקת ניהול הזכויות למספר אוהדים. סקציה מעלות: ניסיון להדיח את היו"ר. סיקור נרחב על שאר הקבוצות
חילוף מנצח. יניב מזרחי מהפועל עכו חוגג צילום: אדריאן הרבשטיין
חילוף מנצח. יניב מזרחי מהפועל עכו חוגג צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו (לאומית)

המזל, לא תמיד הולך עם הטובים, וכל מי שחזה במשחקה האחרון של הפועל עכו נגד הפועל רמת השרון, יוכל להעיד על כך. אבל את הפועל עכו, הפילוסופיה הזאת לא מעניינת. חניכיו של המאמן אלי כהן, פשוט ניצלו את ההזדמנויות שהגיעו אליהן, הפגינו יעילות מרבית וסיימו את המשחק עם חיוכים אחרי ניצחון, 0:3.

היה זה גם מפגש פיקנטי בין המאמן אלי כהן, לקבוצתו בעונה שעברה שפיטרה אותו במהלך העונה. כהן, שחגג בסיום, סימן איקס על האקסית.

הפועל עכו לא פתחה טוב את המשחק והיו אלה האורחים מרמת השרון שהיו עדיפים והגיעו למצבי הבקעה קורצים. פעמיים פגעו הכדורים שלהם בקורת השער של אופק אנטמן. גם במחצית השנייה לא נראה שינוי במגמה, אלא שפעולה אחת מוצלחת ויעילה עשתה את השינוי. תחילה היה זה בחילוף מוצלח של המאמן אלי כהן שהכניס לשדה את החלוץ יניב מזרחי. ואז זה קרה. דקה 57: השוער אופק אנטמן בעט כדור ארוך, החלוץ יניב מזרחי, התגבר על הבלם האורח ומול השוער שיצא לקראת הקשית מ-16 מ' כדור מדויק לרשת, 0:1 לעכו. רמת השרון עוד לא הספיקה לעכל את השער שספגה, וכבר נקלעה לפיגור כפול. גל בראל הגביה כדור עונשין לעומק הרחבה, והיב חביבאללה, נגח למרכז, ויניב מזרחי המשיך בבעיטה מתוך הרחבה פנימה, 0:2. בדקה ה-77 שילשה הפועל עכו את יתרונה והבטיחה למעשה את ניצחונה. דוד אמזלג הכניס כדור מדוד בין הגנת רמת השרון, ווהיב חביבאללה, השתלט על הכדור, חלף על פני השוער האורח ומול שער חשוף, גלגל פנימה, 0:3.

המאמן אלי כהן: "המשחק התאפיין בשתי מחציות שונות לחלוטין. במחצית הראשונה לא נראינו טוב. במחצית השנייה, השער הראשון של יניב מזרחי, שינה את התמונה. הביטחון חזר אלינו והמשחק התאזן. רמת השרון קבוצה טובה והתקפית עם סגל שחקנים מצוין. אין לי הסבר להבדל ביכולות שלנו בשתי המחציות. אני רק שמח על הניצחון ועל העובדה ששמרנו על הבית ועל קצב צבירת הנקודות שעד כה הוא לא רע".

החלוץ עזאת חלאילה, שנפצע במשחק הגביע נגד הפועל אשדוד כשעצם הבריח שלו יצאה ממקומה, עדיין נמצא בטיפולים וטרם חזר לאימונים. בקבוצה מקווים שתקופת ההחלמה של חלאילה תהיה מהירה ושהוא יחזור לפעילות בתקופה הקרובה.

במחזור הקרוב תצא הפועל עכו למשחק חוץ נגד הפועל אשקלון, בתקווה לרשום ניצחון חוץ ראשון העונה.

המאמן אלי כהן: "אנחנו משחקים טוב גם במשחקי חוץ, אבל משום מה לא מצליחים לתרגם את זה לניצחון ומפסידים בגלל חוסר ערנות אחת, שעליה אנחנו נענשים. אני מאמין שאם נתמיד ביכולת המשופרת, נשיג נקודות גם בחוץ".

לא מוכנה לשתוק יותר: בעלת זכויות הניהול בהפועל עכו הגישה תלונה נגד אוהדים

קרן בן נשר, מחזיקת זכויות הניהול בהפועל עכו, הגישה השבוע תלונה במשטרת עכו נגד חמישה אוהדים, שלדבריה קיללו אותה במהלך משחק הבית האחרון של הקבוצה נגד הפועל רמת השרון.

בן נשר, שמבוקרת באופן קבוע מאז פתיחת העונה בפוסטים ברשתות החברתיות ובקריאות קולניות מצד מספר מצומצם של אוהדי הקבוצה שדורשים את התפטרותה, החליטה השבוע שלא לשתוק יותר.

יממה לאחר התקרית המילולית באצטדיון, העלתה בן נשר פוסט ברשת החברתית ובו האשימה את האוהדים כי הסיבה להתקפות עליה היא מעצם היותה אישה.

"שמי קרן ואני אם חד הורית לשני ילדים מתבגרים", כתבה, "עוד מהיותי ילדה נהגתי לעמוד על עקרונותיי, ללכת עם האמת שלי ולא להיות כנועה. גם כשזרקו עליי רפש, המשכתי לדבוק בערכים עליהם גדלתי, לא התקפלתי ולא ויתרתי. כולנו מכירים את הקשיים שעוברת אישה במקומות עבודה ובתפקידים שונים, קשיים שגברים לעולם לא יחוו. מצער לגלות כשאישה מגיעה לתפקיד בכיר ומרכזי, כמות ההשמצות והגידופים הולכת ומתעצמת עד כדי צונאמי של שליליות, בטח בענף הכדורגל, שמשום מה, רבים חושבים שהוא שייך למין הגברי בלבד. מהרגע שרגלי דרכה בהפועל עכו, לא ניתנה לי אפילו שנייה אחת של חסד. כבר מהרגע הראשון החלו נגדי התקפות פרועות שכללו השמצות קשות וגידופים. אותם אוהדים לא סומכים על שיקול הדעת שלי ועל החלטותיי בנוגע לניהול הקבוצה ובכל יום שולחים אותי בחזרה למטבח ולהתעסק בענייני הבית וגידול ילדים. בישראל 2019, עדיין יש כאלה שחושבים שמקומה של האישה הוא נחות. אני לא מבינה מאיפה הדעות החשוכות והפרימיטיביות האלה מגיעות. האם תפקידה של האישה בימינו היא להביא לעולם ילדים, לגדל אותם, להאכיל אותם, לרצות את בעלה ולמות כשכולם סביבה שבעים? אז לא!!! אני לא האישה הזאת. מקומה של האישה הוא לצד הגבר ולא מתחתיו. אישה צריכה לממש את עצמה, את רצונותיה, ואת יכולותיה. גם אישה יכולה להחזיק בתפקיד עוצמתי ולנהל עסק או חברה ביד רמה ובהצלחה. אני קוראת מפה לכל הנשים: ממשו את עצמכן, תלכו עם האני מאמין שלכן, תהיו אתן, תשברו את תקרת הזכוכית ותחיו, פשוט תחיו את חייכן כמו שאתן מאמינות".

בן נשר גם ביקשה לנצל את הרשתות החברתיות לתועלת ולחיוב. "אל תנצלו את הרשתות החברתיות לשיימינג. היום זו אני, אישה חזקה שמסוגלת לספוג את כל העלבונות והאמירות הפוגעניות, אבל מחר זו יכולה להיות אישה חזקה פחות, שמי יודע איך זה ייגמר".

הפוסט זכה לתגובות רבות, רובן מחזקות ותומכות.

בשיחה עמה השבוע הוסיפה ואמרה בן נשר: "במשך חודשים אני מותקפת בהשמצות ובמילים קשות. אם היה מדובר בביקורת מקצועית נטו, עוד יכולתי להבין ולנסות להסביר, אבל מדובר בדברים פוגעניים על רקע היותי אישה. להגיד לי 'תנקי את קליפות הגרעינים במגרש' ו'תחזרי למטבח', זו לא ביקורת מקצועית. אני בהחלט חוששת שההתלהמות הזאת תוביל בסופו של דבר לפגיעה פיזית. אין לי בעיה לשבת עם האוהדים ולשמוע מהם מה כואב להם, אבל אני מצפה שהשיח יהיה מכבד ושלא ידברו איתי כמו אל שפחה".

אז טוענת שההתקפות האלה עלייך החלו כבר לפני מספר חודשים. מה קרה שדווקא עכשיו החלטת להגיב?

"במשחק האחרון הגעתי עם שני ילדיי למגרש, והם היו עדים לדברים קשים מאוד שהוטחו כלפיי, חלקם אפילו ברמה האישית. למה ילדים קטנים צריכים להיחשף לסיטואציות לא נעימות כאלה? אנחנו עוסקים בספורט, אז למה לרדת לרמה אישית מגעילה? גם אם יש לאותם אוהדים טענות כלפי הקבוצה או התנהלותה, לפחות תכבדו אותי כאדם ותדברו בצורה מכבדת. שתבין, האירוע קרה כשהקבוצה הובילה! בשלב מסוים, חשתי מאוימת ולכן החלטתי לא לשתוק יותר ולערב את המשטרה".

בעקבות האירועים, היה לך רגע שחשבת לעזוב?

"ממש לא, להיפך, זה דווקא מדרבן אותי להישאר. אני לא אישה שנשברת בקלות ואם המעשים האלה לא ייפסקו, אגיש תביעה אישית נגד כל אותם המשמיצים".

בתחנת משטרת עכו אישרו את הגשת התלונה וציינו כי הנושא בבדיקה.

לצד טלפונים רבים מאנשי כדורגל, הוזמנה בן נשר השבוע לפגישה עם ראש עיריית עכו שמעון לנקרי והמנכ"ל אוהד שגב. במהלך המפגש, הביעו השניים תמיכה מלאה בבן נשר וחיזקו את ידיה.

בן נשר: "אני מודה לשמעון לנקרי ולאוהד שגב על הגיבוי ומודה גם לכל התומכים, שחיזקו את רוחי. אני לא נשברת ולמרות כל הקשיים אני נחושה להמשיך לנהל את הפועל עכו ולהוביל אותה להצלחה".

בית"ר נהריה (ליגה ב')

בית"ר נהריה ממשיכה לטפס במעלה הטבלה אחרי שבמחזור שנערך באמצע השבוע היא רשמה ניצחון חוץ על מכבי נח'ף, 1:3. חניכיו של המאמן ג'קי שריקי נקלעו לפיגור מוקדם בדקה ה-16 מפנדל, אך על סף סיום המחצית הראשונה, כבש רון בן בסט, שחזר רק לפני מספר ימים לקבוצה, ואיזן ל-1:1. בדקה ה-50 השלימו הבית"רים מהפך כשאליאס חורי הבקיע והעלה את קבוצתו ליתרון, 1:2. תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-76 כשקובי אלפסי כבש את השער השלישי לזכות קבוצתו.

בתום 9 מחזורים, מדורגת בית"ר נהריה במקום הרביעי בטבלה עם 17 נקודות, 6 נקודות פחות מהמקום הראשון.

לצד החזרתו של החלוץ הצעיר רון בן בסט, צירפה הקבוצה לשורותיה את אביב רדליך מסקציה מעלות. אגב, רדליך, הוא בנו של יו"ר מעלות, דיויד רדליך.

סקציה מעלות (ליגה ב')

הקבוצה סיימה את משחק החוץ שלה נגד אל נהדא נצרת בתיקו, 0:0, אבל הנושא המרכזי השבוע בקבוצה היה העיסוק בניסיון להדיח את היו"ר דייויד רדליך. חברי ההנהלה הודיע ליו"ר בהודעת ווטסאפ, כי בסבב טלפוני שנעשה הוחלט על הדחתו מהתפקיד. רדליך עצמו הופתע מהמהלך ואמר כי מדובר בהליך לא חוקי.

רדליך: "אני לא יודע מה הסיבה, אבל מדובר בהחלטה לא חוקית. לא הם אלה שמינו אותי ולא הם אלה שיכולים להדיח אותי. יש לי כתב מינוי מראש העירייה. אני לא מתכוון לוותר כל כך מהר ובימים הקרובים אחליט באלו צעדים לנקוט".

בינתיים, בנו של היו"ר דיוויד רדליך, אביב, עזב את הקבוצה ועבר לבית"ר נהריה. במקביל, חיים בן דוד, שהתחיל את העונה בבית"ר נהריה, חזר למעלות.

אחי עכו (ליגה ב')

אחרי 7 משחקים ללא ניצחון, חזרו החיוכים לאחי עכו, אחרי ניצחון בית על מכבי ביר אל מכסור, 2:5. אחי עכו פתחה את המשחק מצוין וכבר בדקה החמישית עלתה ליתרון משער שכבש חאלד כליב. מוחמד שלאטה הכפיל את היתרון בדקה ה-24, ל-0:2. בדקה ה-29 השלים חאלד כליב צמד, והוריד את קבוצתו למחצית ביתרון מבטיח, 0:3. בדקה ה-58 צימקו האורחים ל-3:1, עלי שרכסי מאחי עכו הבקיע שער נוסף והגדיל את היתרון ל-1:4. בדקה ה-68 ביר אל מכסור שוב כבשה וצימקה ל-4:2, אך המילה האחרונה הייתה של מוחמד שלאטה, שגם הוא השלים צמד וקבע את תוצאת המפגש, 2:5.

המאמן פריד סכניני: "יש לנו קבוצה מצוינת, אבל פשוט חסרה לנו רגל מסיימת. הפעם, נגד ביר אל מכסור, ניצלנו את ההזדמנויות שהגענו אליהן וניצחנו בצדק. עלינו מאוד נחושים ועם רצון גדול לנצח. אני שמח על הניצחון שהרחיק אותנו קצת מהקו האדום ומקווה שהוא יעניק לנו ביטחון להמשך. המטרה היא לצבור כמה שיותר נקודות כדי להתבסס במרכז הטבלה ולא להיקלע למאבקי תחתית. נמאס כבר כל עונה להיאבק על ההישרדות בליגה עד הרגע האחרון".

 הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הקבוצה ניצלה את הפגרה הקצרה לטובת חיזוק בדמות הקשר סהר דהן, ששיחק בעבר בכרמיאל ואת העונה הנוכחית פתח במכבי עמישב פ"ת.

בקבוצה יארחו בשבת הקרובה את השנייה בטבלה, הפועל סמיע למפגש פסגה. בכרמיאל מקווים להמשיך את פתיחת העונה הטובה ולשמור על המקום הראשון.

 הפועל נהריה (ליגה ג')

משנה מאמן, לא משנה תוצאות. כך למדה הפועל נהריה במשחק הבכורה של המאמן החדש, מומי פזרקר, שהחליף את צמד המאמנים: עומר בנימין ועמית משה, שחזרו להיות שחקנים מן המניין.

הפועל נהריה הפסידה בחוץ להפועל סמיע, 7:1, כשאת השער היחיד לזכותה כבש ישראל טטרו.

היה זה הפסד ליגה חמישי ברציפות של הפועל נהריה מפתיחת העונה והיא עדיין ללא נקודות.

היו"ר עמוס גבריאל, שתלה תקווה בשינוי בעמדת המאמן, אמר בסיום: "מאז שאני יו"ר הפועל נהריה, לא זכורה לי פתיחת עונה רעה כל כך. אני מקווה שהשחקנים יתעוררו וייקחו קצת אחריות על התוצאות הדלות. אמרתי למאמן החדש מומי פזרקר, שאני מעניק לו גיבוי ויד חופשית לבצע כל שינוי בסגל השחקנים. אני מאמין שמומי ידע לעשות את השינוי הדרושים ונצא לדרך חדשה עם תוצאות טובות יותר".

הפועל שלומי (ליגה ג')

גם חילופי מאמנים, בפעם השלישית העונה, לא עזרו להפועל שלומי להיחלץ מהפסד ליגה חמישי ברציפות מפתיחת העונה, והיא נוצחה במשחק חוץ על ידי מכבי ג'דידה/מכר, 3:0.

המאמן אילן אטלי, שהגיע לקבוצה בשבוע שעבר, כבר הספיק להודיע על עזיבה עקב מחלוקת כספית. כעת, מחפשים בשלומי אחר מאמן אחר, שיהיה המאמן הרביעי העונה.

ותיקים

ותיקי עירוני עכו, אלופת המדינה להזכירכם, פתחה את העונה בניצחון על ותיקי נהריה במסגרת משחקי הסיבוב הראשון בגביע המדינה, 1:4. לעכו הבקיעו: דותן שלום, חופי ברנס, שלום דהן ומוטי כלטוב.

ותיקי עירוני עכו פתחה גם את הליגה עם ניצחון לאחר שהביסה במחזור הראשון את ותיקי צור שלום בתוצאה, 2:7. בחגיגת השערים השתתפו: חופי ברנס, אלון זיו, שלום דהן, איציק גולדשטיין, עומרי שלום, משה ברנס ומוטי כלטוב.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 8)

הפועל הרצליה – הפועל עכו, 1:5. לעכו: עידו לוי.

ארצית (מחזור 8)

הפועל מטה אשר – הפועל איכסל, 4:3. למטה אשר: שלו כץ דרעי, כרים גריפאת וחסן סעיד.

מחוזית (מחזור 8)

הפועל עירוני כרמיאל – הפועל מרום הגליל, 0:3. לכרמיאל: מחמוד בדראנה, בשאר סבע ואייל פארס.

נערים א'

ארצית (מחזור 8)

הפועל כרמיאל – הפועל עכו, 1:1. לכרמיאל: איתי גופמן. לעכו: מוחמד עשאן.  

מחוזית (מחזור 8)

מכבי נהריה – חוסן, 4:1. לנהריה: ראול עזאם. לחוסן: אורי דוד, יפתח אבוטבול, עידו כהן ומשה כהן.

נערים ב'

ארצית (מחזור 8)

הפועל כפר סבא – הפועל עכו, 2:5. לעכו: שוהם מלכה ומוחמד אגא.

מחוזית (מחזור 7)

הפועל בענה – מכבי נהריה, 1:2. לנהריה: עידו אבינועם.

מכבי ירכא – הפועל כרמיאל, 1:3. לכרמיאל: כפיר שפירא.

נערים ג' (מחזור 7)

מכבי ברקאי – הפועל עכו, 3:0. לעכו: שלו משה, תמיר אלקיים ושער עצמי.

 לאן השבוע

לאומית (מחזור 12, יום שישי, 8.11)

הפועל אשקלון – הפועל עכו (שעה 15:00)

ליגה ב' (מחזור 10, יום שישי, 8.11)

הפועל טובא – אחי עכו (שעה 14:30)

מכבי ירכא – בית"ר נהריה (שעה 13:30)

סקציה מעלות – מכבי נח'ף (שעה 12:30)

ליגה ג' (מחזור 7, יום שישי, 8.11)

הפועל כרמיאל – הפועל סמיע (שבת, 9.11, שעה 14:30)

הפועל דיר אל אסד – הפועל נהריה (שעה 11:30)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות