fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום שבועי

לאומית: הפועל עכו עדיין ללא ניצחון ליגה. ליגה ב': בית"ר נהריה, סקציה מעלות ואחי עכו פותחות עונה. ליגה ג': פורסם לוח המשחקים. במחזור הראשון, כרמיאל נגד שלומי
עלא ג'עפר מהפועל עכו מקדים שחקן של אחי נצרת צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו (לאומית)

עונה חדשה נפתחה, אבל נראה כי הפועל עכו חוזרת לתוצאה הכי שגורה שהייתה לה בעונה שחלפה: תיקו. אחרי שסיימה את משחקה במחזור הראשון בתיקו, 0:0, נגד העולה החדשה מכפר קאסם, רשמה הפועל עכו במשחק הבית הראשון שלה העונה, נגד מכבי אחי נצרת, תיקו שני רצוף. הפעם, לפחות, הקהל נהנה מתצוגה רבת שערים כשהמפגש בין השתיים הסתיים ב-3:3.

הפועל עכו פתחה רע את המשחק ועד לסיום המחצית הראשונה נקלעה לפיגור, 2:0. השער הראשון של האורחים מנצרת נכבש בדקה ה-28, אחרי שרשרת טעויות של שחקני עכו. זה התחיל עם מסירה לא מדויקת של רז טוויזר, שמסר לשחקן יריב. אותו שחקן אמר תודה, הגביה את הכדור לרחבת עכו, המגן השמאלי קובי מזרחי סגר לא טוב, השוער אופק אנטמן נתקע על קו השער, וחלוץ נצרת השחיל מקרוב לרשת, 0:1 לנצרת. על סף סיום המחצית הראשונה זכו האורחים בפנדל מפוקפק, אותו ניצלו כדי להכפיל את יתרונם ל-0:2. במחצית השנייה נכנס המגן הימני עלא ג'עפר לפעולה כשהיה מעורב בכל שלושת השערים שעכו כבשה. זה התחיל בדקה ה-61, כשג'עפר טיווח מ-20 מ' כדור חזק לרשת העליונה, 2:1. שתי דקות חלפו, ועכו המשיכה בטירוף בדרך לשוויון. ג'עפר פרץ באגף ימין, הגביה למרכז הרחבה ודוד אמזלג, שעמד חופשי, נגח כדור מדויק לקורה ופנימה, 2:2. דווקא כשהיה נדמה שעכו בדרך למהפך, היא ספגה שער שלישי מבעיטה חופשית (דקה 67). עכו לא נשברה ובדקה ה-70, שוב איזנה את התוצאה. ג'עפר הוכשל על סף הרחבה וסחט פנדל. עזאת חלאילה דייק מהנקודה הלבנה כשבעט כדור שטוח לפינה ופנימה, 3:3. בדקה ה-85 רשם החלוץ הצעיר זאהי אחמד, שהגיע מקבוצת הנוער של הפועל מטה אשר, הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת.

עלא ג'עפר, סיכם: "אני מודה לצוות המקצועי ולכל השחקנים על הפרגון והתמיכה, אבל הנקודה שייכת לכל הקבוצה. היה משחק קשה מול יריבה טובה. חזרנו פעמיים מפיגור, מה שמראה על אופי. זו קדנציה שנייה שלי בהפועל עכו ואני שמח להיות פה".

המאמן אלי כהן: "התחושות מעורבות. מצד אחד, מבלי לזלזל חלילה בקבוצה היריבה, בבית אנחנו חייבים לנצח ולקחת שלוש נקודות. מצד שני, אי אפשר להתעלם מכך שחזרנו פעמיים מפיגור שזה מעיד על אופי. בסך הכל הצגנו יכולת טובה, שיחקנו נכון מבחינה טקטית, לא נשברנו ונלחמנו עד השנייה האחרונה, כשלקראת הסיום היינו קרובים למהפך.

אני גם מרוצה מהשתלבותם של השחקנים הצעירים, כמו רז טוויזר, שהיה מצוין לטעמי, ואיתי מורנו וזאהי אחמד, שיש להם כישרון ויכולות. אנחנו בשלבי התקדמות כשבדרך יש כל מיני מהמורות של עזיבת שחקנים כמו בן אז'ובל, ופציעות של והיב חביבאללה וגל קולני, שאנחנו מנסים להתגבר עליהם. במחזור הקרוב אנחנו שוב מארחים בבית כשהמטרה שלנו היא אחת – לנצח ולקחת שלוש נקודות".

והיב חביאללה, שנפצע כבר בדקה העשירית במשחק הליגה האחרון נגד אחי נצרת וסובל ממתיחה, צפוי להיעדר מהמשחק הקרוב. מנגד, גל קולני, שנפצע לפני כחודש, חזר השבוע לאימונים חלקיים וצפוי לחזור לפעילות מלאה רק בעוד שבועיים.

בקבוצה הגבירו את המאמצים בחיפוש אחר שחקני חיזוק בעמדות הגנתיות (מגינים ובלם) והתקפיות (חלוץ).

בשבוע הבא (מחזור שלישי) תארח הפועל עכו את הפועל נוף הגליל (יום שני, 9.9, שעה 19:00).

 

החלוץ הכי טוב, עזב

אחרי עזיבתו של השוער ירדן קרישטול, שחתם בהפועל כפר שלם מליגה א', ספגה הקבוצה מכה מקצועית נוספת עם עזיבתו של החלוץ בן אז'ובל, שעבר לבני יהודה ת"א מליגת העל. אז'ובל, שהיה אמור להיות האקס פקטור בהתקפת הפועל עכו עבר לשורות הזהובים, תמורת סכום של 50 אלף שקלים. עם עזיבתו של אז'ובל, חסכה לעצמה הפועל עכו את שכרו של השחקן שהסתכם ב-40 אלף שקלים בחודש.

נתנאל הררי, שהיה אמור להתמנות לדובר הקבוצה, הספיק להיות בתפקיד ימים ספורים בלבד, עד שקיבל הודעה על הפסקת עבודתו. הררי: "הסבירו לי שמאחר והחוזה של הדובר ויקטור כהן הופקד כבר בבקרה, אין להם כרגע אפשרות לבצע שינוי. אמרתי להם תודה רבה ואיחלתי להם הצלחה".

 

האדום חזר למגרש?

אפילו ותיקי האוהדים שפשפו עיניים למראה התלבושת החדשה בצבע אדום, עמה עלתה הקבוצה במשחק הליגה נגד מכבי אחי נצרת. הפעם האחרונה שהפועל עכו לבשה תלבושת אדומה הייתה לפני 19 שנה, כשהקבוצה עוד שיחקה בליגה א'. בעונת 1999/2000, שינתה הפועל עכו את הלוגו וכך גם את צבעי המועדון, לכחול-לבן.

בהנהלת הקבוצה הסבירו את המהלך ברצון להחזיר עטרה ליושנה. מי שלא כל כך התרשם מהמהלך הוא האוהד הוותיק דני פינקלשטיין: "כשהגעתי למגרש וראיתי את הפועל עכו בתלבושת אדומה, זה החזיר אותי 20 אחורה, כשהקבוצה נשלטה אז על ידי ההסתדרות. אני מציע להנהלה לוותר על הצבע האדום הבוהק ולחזור למדי הכחול-לבן, שהם צבעים הרבה יותר נעימים לעין".

 

עוד חור בכיס

הפועל עכו, שבשנים קודמות שילמה עשרות אלפי שקלים לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בגין התנהלות חובבנית ואי עמידה בסדרי הדין, שוב פתחה עונה עם העמדה לדין וקנס כספי. הפעם מדובר על אי קיום חובת הקבוצה במשחק בית. על פי סעיף האישום, במהלך משחק גביע הטוטו נגד הפועל נוף הגליל, התגלו לאורך כל משטח הדשא שבתוך תחומי המגרש, קווים שקועים, שנבעו ככל הנראה מתעלת ניקוז שלא טופלה כראוי ויצרה סיכון ממשי עבור השחקנים. אחד מהם, כך נטען גרמה לפציעתו של שחקן הקבוצה, גל קולני. בעקבות כך, ספגה הפועל עכו קנס בסך 1500 שקלים.

למרות הרשעתה של הקבוצה, היא לא טיפלה במפגע וזומנה פעם שנייה לבית הדין. הפעם, זה קרה לאחר משחק הבית נגד בני סכנין. במהלך הבדיקה החוזרת, שוב נתגלו תעלות שקועות ארוכות, שמקשות על השחקנים ועלולות לגרום לפציעה. בעקבות הזימון השני, ספגה הקבוצה קנס כפול של 3000 שקלים. כך שלמעשה, נפרדה הפועל עכו מסכום של 4500 שקלים בתוך שבוע אחד בלבד.

 

סקציה מעלות (ליגה ב')

הקבוצה, שרק בקיץ שעבר עשתה מסע מופלא במסגרת גביע המדינה בסיומו אף זכתה בגביע לליגות ב', פתחה את העונה בהפסד ביתי לביר אל מכסור, 1:0, והודחה כבר בסיבוב הראשון.

סקציה מעלות חסרה שחקנים רבים, ולעומת זאת הציגה את שוערה החדש חיליק אליעז, שהגיע מבית"ר נהריה ואבי טפטה, שחזר לפעילות אחרי היעדרות בת שנה. החלוץ איתן אדרי, סיכם את תנאיו ובקבוצה גם מקווים לצרף את השוער אור אדרי ואחיו, שמי אדרי.

המאמן ניסים שיון: "לאור הקשיים בבניית הסגל והעובדה ששיחקנו עם כמה שחקנים שזו הופעה ראשונה שלהם בקבוצה בוגרת, צפיתי שיהיה קשה, לכן גם ההפסד לא הפתיע. מנגד, שמחתי לראות את הקהל חוזר ליציעים ושבסך הכל הייתה אווירה טובה. ההנהלה מבינה שעם הסגל הקיים יהיה לנו מאוד קשה בליגה. אני מאמין שהם עושים את הכל כדי להתחזק בעוד 4-5 שחקנים. גם ההנהלה מבינה שאם כל הכבוד לשילובם של שחקנים צעירים מקומיים, אנחנו חייבים לצדם כמה שחקנים עם ניסיון, שיקרינו עליהם קצת ביטחון. אני מקווה שנפתח את העונה בצורה טובה ובטוח שברגע שנשלים את הסגל, רק נלך ונשתפר".

מי שעוד עזב הוא השוער הצעיר והכישרוני שגיא פנחס, שסיכם השבוע באמצעות סוכנו, מישל סלוק, בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים. פנחס, בן טיפוחיו של מאמן השוערים מוטי אזולאי, רשם כבר בעונה שעברה הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת של סקציה מעלות ובקבוצה אף ראו בו פוטנציאל לשוער העתיד של המועדון, אבל הפנייה המפתה מבית"ר ירושלים גרמה לו להיפרד מחבריו ולהצטרף לקבוצה מהבירה. שיהיה בהצלחה.

 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

אחרי ששינתה כמעט את כל פני סגל שחקניה (רק 6 שחקנים נותרו מהעונה שעברה) כולל בעמדת המאמן (ג'קי שריקי במקום מיכה שושן), תצא בסוף השבוע בית"ר נהריה לדרך.

בשבועיים האחרונים עברה הקבוצה לא מעט סערות כשמנהל הקבוצה המיתולוגי אבי כץ, הודיע במפתיע על עזיבה, אבל חזר בו לאחר שיחה עם היו"ר ניסים אלפסי. כץ, מתוך דאגה אמיתית לקבוצה, קבל על ההתנהלות רגע לפני פתיחת העונה, אולם מאז יושרו ההדורים ובשבוע האחרון הואצו המגעים עם השחקנים וכולם הגיעו להבנות וחתמו.

משחק הבית במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה, שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע שעבר נגד איחוד בני מג'ד אל כרום, נדחה ליום שלישי הבא. הסיבה: מאחר והמגרש העירוני בנהריה טרם אושר, הקבוצה הייתה אמורה לארח את המפגש במגרש בתרשיחא, אולם המשטרה המקומית לא הייתה ערוכה ולכן המשחק נדחה. כעת, עם קבלת האישורים הדרושים, תארח בית"ר נהריה את משחק הגביע בביתה.

קודם לכן, מצפה לה מפגש ליגה נגד אותה קבוצה, איחוד בני מג'ד אל כרום, בליגה. הפעם מדובר במשחק חוץ. מאחר והמגרש במג'ד אל כרום לא מאושר, המשחק יערך במגרש בתרשיחא.

 

אחי עכו (ליגה ב')

קיץ לא קל עבר על אחי עכו, שיותר ממחצית משחקני הסגל מהעונה שעברה, עזב. המאמן החדש של הקבוצה פריד סכניני, לא נרתע מהאתגר, ולמרות הכנות צולעות למדי, לעיתים עם 7-8 שחקנים באימונים, הוא לא נואש ואומר: "הצלחנו בזמן מועט לבנות קבוצה של שחקנים צעירים לצד שחקנים ותיקים, בתקווה שהאיזון הזה יצליח. התקציב מאוד נמוך, ולכן כולם פה מודעים שזו הולכת להיות עונת הישרדות. זה מה יש, ואם זה נצטרך להסתדר".

קיסר חדאד, שייעץ לקבוצה בצד המקצועי, הודיע לפטרון הקבוצה, סגן ראש עיריית עכו אדהם ג'מאל, כי החליט השנה לקחת הפסקה מכל פעילות באגודה. חדאד: "החלטתי השנה לנוח. זה לא אומר שאזניח את הקבוצה, אבל הפעילות שלי תהיה מינורית, ואסייע במה שצריך. אני צופה לקבוצה שנה קשה מאוד ומאחל לה שתצליח לשרוד בליגה".

 

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

הפועל עירוני כרמיאל, כיאה להתלהבות שבחידוש פעילותה, תקיים הפנינג לקראת פתיחת העונה שבפתח. האירוע יתקיים ביום שני הקרוב (9 בספטמבר), החל מהשעה 18:00, באצטדיון העירוני. במסגרת האירוע, יערך משחק ראווה בין הפועל עירוני כרמיאל החדשה לבין קבוצת שחקני עבר של המועדון. במהלך הערב יזכו האוהדים והתושבים להכיר את השחקנים החדשים, וכן את אנשי הצוות המקצועי והניהולי שיובילו את הקבוצה בעונה הקרובה. במקום גם יהיו דוכני מזון ושתייה וכן מתוכננת פעילות וחלוקת מתנות.

בצד המקצועי, הקבוצה כמעט והשלימה את סגל השחקנים. המאמן שאול דה צ'וקרל, מעוניין לחזק עוד יותר את עמדת ההתקפה ונעשים כעת מאמצים למצוא קשר התקפי או חלוץ.

במשחק הכנה שקיימה הקבוצה נגד העולה החדשה לליגה ב', צעירי סכנין, הפסידה כרמיאל, 2:1. את השער היחיד לזכותה כבש קפטן הקבוצה מידן שטיינברג.

הליגה עצמה תפתח ב-20 בספטמבר (ראה לוח משחקים בהמשך), כאשר בתוך 4 ימים צפויים לכרמיאל שני משחקים: המחזור הראשון של הליגה ומשחק במסגרת הסיבוב הראשון בגביע המדינה.

 

הפועל נהריה (ליגה ג')

האם מלחמת ההישרדות של הפועל נהריה מול עיריית נהריה הסתיימה? כנראה שכן. אחרי דרישה לפנות את הציוד מהמגרש העירוני, סגירת המגרש לאימונים ואיומים מרומזים לבטל את התמיכה התקציבית העירונית, הפועל נהריה יצאה סוף סוף לדרך, כשביום רביעי שעבר קיימה את אימון הבכורה שלה לעונה הקרובה.

היו"ר עמוס גבריאל, כינס לפני פתיחת האימון את השחקנים, עדכן אותם בנוגע להתפתחויות האחרונות והביע תקווה כי המחלוקות מול עיריית נהריה הסתיימו וכעת הוא יוכל להתרכז בהצלחת הקבוצה.

"כל פתיחת עונה מרגשת אותי מחדש", סיכם גבריאל, "אבל הפעם, בגלל חוסר הוודאות שהיה, אני שמח במיוחד לראות את השחקנים הנהריינים פה ומקווה שמעתה והלאה נתרכז בספורט ובכדורגל ולא במלחמות מיותרות. השחקנים הבטיחו כי הם יעשו הכל למען הצלחת הקבוצה. אני מאמין שראש העירייה רונן מרלי יתמוך בנו, כפי שהוא תומך בכל הקבוצות הייצוגיות והספורטאים שמייצגים את העיר בענפי הספורט השונים, ושהעירייה לא תפלה בינינו לבין שאר קבוצות הספורט".

לאימון הפתיחה, בהדרכת צמד המאמנים-שחקנים עמית משה ועומר בנימין, הגיעו 32 שחקנים.

מנהלי הקבוצה הן עידן פריינטה ועובדיה משה, אביו של המאמן המשמש גם יו"ר ועד עובדי מפעל אגמו ורגוס.

היו"ר גבריאל, אף הפקיד בקופת ההתאחדות לכדורגל את דמי הרישום בסך 5 אלף שקלים.

הפועל נהריה ויתרה על רישומה במשחקי גביע המדינה, כך שהיא תפתח את העונה ישר במשחקי הליגה, שאמורים להיפתח בעוד שבועיים.

 

הפועל שלומי (ליגה ג')

הקבוצה ממשיכה בהכנותיה לעונה הקרובה, כולל קיום משחקי אימון. במשחק הראשון גברה שלומי על אלופת המדינה בכדורגל וותיקים, עירוני עכו ע"ש אהרון גאון, בתוצאה, 3:4. לשלומי הבקיעו: ספיר דהן – 2 שערים, נתן פרץ ובן אטלי – שער אחד כ"א.

במשחק נוסף גברה שלומי על בית"ר קריית אתא מליגה ג' בתוצאה, 2:5. לשלומי כבשו: ספיר דהן ונתן פרץ – 2 שערים כ"א, ניר בוסקילה – שער אחד.

נכון לשבוע האחרון, מתאמנים בקבוצה כ-30 שחקנים, והמאמן איציק עידו, אמור להתחיל לדלל את הסגל.

היו"ר ערן גאון, מרוצה עד כה מההכנות: "אנחנו מתקדמים, מתגבשים ומשתפרים ממשחק למשחק. יהיו אתנו השנה בליגה קבוצות שהשקיעו תקציב גבוה והתחזקו בצורה משמעותית במטרה לעלות ליגה. לנו אין יומרות כאלה, אבל אני מבטיח שנהיה קבוצה מספיק טובה כדי לתת פייט לכל יריבה. מאחר ואין עלינו שום לחץ וכולם פה באים בשביל ליהנות מכדורגל, נבוא משוחררים לכל משחק ובמטרה לנצח".

בשבוע הבא, רגע לפני פתיחת הליגה, מתוכננת הקבוצה לקיים ערב גיבוש חברתי שיכלול ארוחה משותפת במסעדה.

 

פורסם לוח המשחקים של ליגה ג'

מחוז גליל עליון בליגה ג', ימנה בעונה הקרובה 13 קבוצות. בתום שני סיבובים, הקבוצה שתדורג במקום הראשון תעפיל אוטומטית לליגה ב'. הקבוצה שתסיים במקום השני, תתמודד במשחקי מבחן על כרטיס העלייה השני.

הליגה עצמה תפתח ב-20 בספטמבר, כשכבר במחזור הראשון צפוי לנו קרב מסקרן בין שתי קבוצות חדשות: הפועל עירוני כרמיאל שתארח את הפועל שלומי. הפועל נהריה תפתח את העונה במשחק בית ותארח את הפועל תרשיחא.

הדרבי האזורי בין הפועל שלומי להפועל נהריה יערך רק במחזור האחרון.

נזכיר רק, שימים ספורים לאחר פתיחת הליגה, ב-24 בספטמבר (יום שלישי), אמור להתקיים הסיבוב הראשון בגביע המדינה לליגות ג'. הפועל כרמיאל הוגרלה לארח בביתה את הפועל עירוני צפת.

 

לאן השבוע

ליגה לאומית (מחזור 3)

הפועל עכו – הפועל נוף הגליל (יום שני, 9.9, שעה 19:00)

ליגה ב' (מחזור 1, יום שישי, 6.9)

צעירי סכנין – סקציה מעלות (שעה 15:00, סכנין)

איחוד בני מג'ד אל כרום – בית"ר נהריה (שעה 14:00, תרשיחא)

אחי עכו – מכבי ירכא (שעה 14:30)

גביע המדינה

בית"ר נהריה – איחוד בני מג'ד אל כרום (יום שלישי, 10.9, שעה 15:00)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות