fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: סיכום משחקי המחזור האחרון

לאומית: הפסד בית ראשון העונה להפועל עכו * ליגה ב': סקציה מעלות ואחי עכו פורחות * ליגה ג': הפועל עירוני כרמיאל שמרה על מקומה בפסגה
קפטן ושוער הפועל עירוני כרמיאל אושרי לוי, חוגג עוד ניצחון צילום: באדיבות אלעד ז'אן

הפועל עכו (לאומית)

טל זטלמן. שופט כדורגל. חלש. כך ניתן לסכם את המפגש בין הפועל עכו להפועל אום אל פאחם, שהסתיים בהפסד בית ראשון לעכו, 1:0. למה התחלנו עם השופט המרכזי? כי הוא זה שלמעשה קבע את תוצאת המשחק. אז נכון שהשופט לא בעט לשער ולא החמיץ, אבל הוא היה הדמות המרכזית שבכמה החלטות שגויות השפיעה על המשחק. רצף הטעויות התחיל בדקות הראשונות, כשיניב מזרחי חדר לרחבת אום אל פאחם והוכשל בבירור מאחור על ידי שחקן הגנה אורח. זטלמן, משום מה, התעלם מהנפילה והורה להמשיך. בהמשך, עבירות גסות של שחקני אום אל פאחם על שחקני הפועל עכו, לא זכו ליחס מחמיר של הוצאת כרטיסים צהובים. מנגד, עבירות גבוליות של שחקני עכו, נענו מיד בשליפת כרטיסים צהובים. מופע השיפוט החלש נמשך גם במחצית השנייה, עם התעלמות מצד השופט מעבירה שנעשתה בתוך רחבת אום אל פאחם על שאדי מסראווה מהפועל עכו. לא סתם זעמו בעכו על צוות השיפוט בסיום והטיחו בהם טענות קשות על קיפוח וחוסר אחידות. מחזיקת זכויות הניהול קרן בן נשר, הייתה על סף דמעות והבהירה כי בכוונתה לפנות לאיגוד השופטים ולמחות על תצוגת השיפוט הירודה. מנגד, ואולי כדי לחפות על שגיאותיו, עדכן השופט זטלמן, כי ישלח דוח חריף להתאחדות לכדורגל ובו הוא יאשים את בן נשר בהתקפה מילולית כלפיו.

בן נשר: "השופט טוען שקיללתי וזה שקר וכזב. נכון שהייתה לי ביקורת על השיפוט, אבל היא נאמרה באופן מקצועי וחד. אני אפילו מוכנה לבדיקת פוליגרף שתאמת את דבריי שלא קיללתי. זה לא הסגנון שלי".

והיה גם משחק. הפועל עכו פתחה מצוין ובחצי השעה הראשונה שלטה במגרש באופן כמעט מוחלט. שחקני הניעו את הכדור בקצב מהיר, ואיימו פעם אחר פעם על שער האורחים. אלא שבדבר אחד עכו נכשלה: במדד היעילות.

מנגד, בדקה ה-43 היא ספגה את השער היחיד במשחק, שהתחיל בהגבהת כדור קרן, והסתיים בכך ששחקן אום אל פאחם, עמד בודד מטר מהשער ודחק פנימה. שוב התברר, כי ההתעקשות שלא להעמיד שחקנים ליד קורות השער בקרנות, עלתה להפועל עכו ביוקר. המאמן אלי כהן, מתעקש שמדובר בשיטה ישנה שכבר לא קיימת בעידן המודרני, אלא שבינתיים, קבוצתו סופגת שערים ממצבים נייחים.

כהן, שבסיום המשחק גם הוא הסתער לעבר צוות השיפוט ומחה על התצוגה המחפירה, סיכם בסיום: "יש בי כעס על השיפוט ותסכול מהתוצאה. על השופטים אני לא רוצה להרחיב וגם אין טעם. פתחנו את המשחק מצוין, שטפנו את המגרש, הנענו את הכדור בצורה טובה וייצרנו לא מעט מצבי הבקעה. הבעיה היא ששוב לא הבקענו. אני כבר לא יודע אם זה חוסר ריכוז, חוסר יכולת או שניהם יחד. למרות טעויות השיפוט, היינו עדיפים מאום אל פאחם ולא היינו צריכים להפסיד. אין לי טענות לשחקנים שעבדו קשה, השקיעו ונלחמו. אנחנו צריכים להמשיך באותה היכולת ובמקביל להיות הרבה יותר יעילים בהתקפה". 

בית"ר נהריה (ליגה ב')

נראה שהפגרה לא היטיבה במיוחד עם בית"ר נהריה שקטעה רצף של ארבעה ניצחונות וספגה הפסד חוץ לעירוני כאבול, 2:1.

היו אלה דווקא הבית"רים שעלו ליתרום ראשון משער של רון בן בסט כבר בדקה השלישית. התגובה של המארחים מכאבול הייתה מהירה ותוך שתי דקות, בדקות 28 ו-30, היא ספגה פעמיים בדרך למהפך במשחק ולפיגור. עד לסיום לא הצליחה נהריה לכבוש שער שוויון.

החלוץ רון בן בסט, סיכם: "אני תמיד שמח להבקיע וחבל שהשער לא עזר לקבוצה שלי לקחת נקודות. הפסדנו בגלל חוסר ריכוז בהגנה, ואני מקווה שנלמד מאותן טעויות כדי לא לבצע אותם במשחקים הבאים.

ההפסד הוריד את בית"ר נהריה למקום השישי בטבלה, שמותיר אותה עדיין בעמדת הפלייאוף העליון, ובפער של שלוש נקודות מהמקום השביעי.

סקציה מעלות (ליגה ב')

סקציה מעלות, שיצאה לפגרה עם אנרגיות גבוהות אחרי ניצחון, חזרה מהפגרה באותו מומנטום חיובי והביסה במשחק חוץ את האחרונה בטבלה, מכבי ירכא, 1:8.

חיים בן דוד פתח את חגיגת השערים עם שער מהיר כבר בדקה הרביעית. יוסף נעים כבש פעמיים בדקות 10 ו-25, והעלה את יתרונה של קבוצתו ל-0:3. בן ביטון הבקיע בדקה ה-32 והגדיל את היתרון ל-0:4. יוסף נעים הוסיף שער נוסף בדקה ה-34, השלים שלושער אישי, וקבע את תוצאת המחצית הראשונה, 0:5 למעלות. שמי אדרי כבש בדקה ה-55 והעלה ל-0:6. בר כהן, שנכנס כמחליף בדקה ה-51, ספג בדקה ה-66 כרטיס אדום לאחר עימות עם שחקן יריב, והורחק למקלחות. איתן אדרי הבקיע בדקה ה-84 את השער השביעי לזכות קבוצתו, וחיים בן דוד, השלים את הפסטיבל עם שער שמיני בדקה ה-88. בתוספת הזמן הצליחו המארחים לכבוש שער ניחומים.

המאמן ניסים שיון: "לא חוכמה לנצח קבוצה שבורה כמו מכבי ירכא, כי אתה יוצא מהמשחק הזה בלי שום תובנות להמשך. מבחינתנו, מה שחשוב אלו הן שלוש הנקודות שהשגנו והניצחון עצמו שייתן ביטחון לשחקנים לקראת ההמשך. ברור לי שהמשחק הקרוב נגד כאבול, יהיה אתגר הרבה יותר גדול ורציני".

אחי עכו (ליגה ב')

אחי עכו ממשיכה במגמת עלייה ובמחזור האחרון חיברה ניצחון ליגה שלישי ברציפות כשגברה בביתה על צעירי סכנין, 0:1. את השער היחיד במשחק, שהיה גם שער ניצחון כבש מלך שערי הקבוצה, חאלד כליב בדקה ה-48. הניצחון קידם את אחי עכו למקום העשירי בטבלה.

המאמן פריד סכניני: "תמיד משמח לנצח. אחי עכו נמצאת בתקופה טובה, הקבוצה התחברה, התגבשה והשחקנים באים לאימונים ולמשחקים בשמחה ובהתלהבות. אני מקווה שנמשיך את הרצף הזה גם במשחקים הקרובים".

הבלם מוהנא כיאל, שנפצע במשחק האחרון סובל מסדק בקרסול וצפוי להיעדר כשלושה שבועות. מי שעשוי להחליפו בעמדה האחורית הוא הבלם הצעיר אור חסין, שבכל משחקיו עד כה גילה יכולת מצוינת.

קפטן הקבוצה עבדאללה ג'עס, שסובל מפציעה ונעדר תקופה ארוכה, כנראה שסיים את העונה.

המאמן סכניני: "אני מאחל לעבדאללה החלמה מהירה ודלתו לאחי עכו תמיד פתוחה. כשירגיש שהוא בריא במאה אחוז, נשמח שיחזור".

הקבוצה צירפה את הקשר נועם חמיאס, ששיחק בעונה שעברה בבית"ר נהריה.

הפועל עירוני כרמיאל (ליגה ג')

בהפועל עירוני כרמיאל רואים 6:6. במחזור האחרון רשמה קבוצתו של המאמן שאול דה צ'ורקל את ניצחונה השישי העונה כשגברה במשחק חוץ על הפועל דיר אל אסד בתוצאה, 1:6. כרמיאל כבשה שער מהיר כבר בדקה השישית מרגלי סהר דהן. השער השני הגיע על סף סיום המחצית הראשונה, כשאיליה זאיקה כבש והכפיל את יתרונה של כרמיאל ל-0:2. עם פתיחת המחצית השנייה צימקו המארחים מדיר אל אסד ל-2:1, אך כרמיאל הגיבה עם שער שלישי שנכבש בדקה ה-64 על ידי איליה זאיקה. בדקה ה-69 זכתה כרמיאל לפנדל. ניר כהן דייק מהנקודה הלבנה והעלה את היתרון ל-1:4. דקה 82: פאדי בדארנה הגדיל ל-1:5. דקה 86: איליה זאיקה השלים שלישייה וקבע את תוצאת המשחק, 1:6 לכרמיאל, ששומרת על מעמדה בפסגת הטבלה.

הפועל שלומי (ליגה ג')

הפועל שלומי שוב הפסידה והיא עדיין ללא נקודה העונה. במחזור האחרון יצאה הקבוצה למפגש חוץ נגד הפועל סמיע, ועמדה בכבוד במחצית הראשונה שהסתיימה בתיקו אפס. עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-47 פרצה סמיע את השער כשפואד חיר א-דין הרשית את הראשון לזכות סמיע, 0:1. בדקה ה-58 הכפיל סלאח סלאח את היתרון ל-0:2. בדקה ה-66 כבש רבאח רבאח את השער השלישי וקבע את תוצאת המשחק, 0:3 לסמיע.

קשר הקבוצה שלומי כהן: "לא הגיע לנו להפסיד. רוב המשחק היה שקול ודקה לפני שסמיע הבקיעה את השער הראשון, הגענו להזדמנות הבקעה מצוינת שהוחמצה. אם היינו מבקיעים ראשונים, המשחק היה מתפתח אחרת. לצערי, הם ניצלו חוסר ערנות שלנו בהגנה והבקיעו. למרות ההפסד, רואים שהקבוצה שלנו במגמת שיפור ואני מאמין שגם הנקודות וגם הניצחונות עוד יגיעו".

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 10)

מכבי צור שלום – הפועל עכו, 3:1. לעכו: רועי עקיבא – 2 שערים, אליאב בן עמי – שער אחד.

ארצית (מחזור 10)

הפועל פרדסיה – הפועל מטה אשר, 0:3.

נערים א'

ארצית (מחזור 10)

מכבי כפר מנדא – הפועל עכו, 9:1. לעכו: מוחמד אבו שנב – 3 שערים, שיר כהן ואלמוג לוי – 2 שערים כ"א, רז אדרי וגל ברמי – שער אחד כ"א.

מחוזית (מחזור 9)

הפועל בענה – חוסן, 7:0. לחוסן: אילן גורביץ ורני ירדני – 2 שערים כ"א, אוגוסטין חלאק, משה כהן ויהונתן שטרית – שער אחד כ"א.

נערים ב'

מחוזית (מחזור 9)

הפועל בענה – הפועל כרמיאל, 3:2. לכרמיאל: אופק אוחיון – 2 שערים, כפיר שפירא – שער אחד.

נערים ג' (מחזור 9)

מכבי פרדס חנה – הפועל עכו, 3:2. לעכו: תמיר אלקיים, אדיר אסולין וזיו טוויזר.

לאן השבוע

לאומית (מחזור 14)

הפועל קטמון ירושלים – הפועל עכו (יום שישי, 6.12, שעה 15:00)

ליגה ב' (מחזור 12)

בית"ר נהריה – בני ממב"ע

סקציה מעלות – עירוני כאבול

אחי עכו – הפועל בועיינה (שישי, 6.12, שעה 14:30)

ליגה ג' (מחזור 9)

הפועל נהריה – הפועל דיר חנא

הפועל שלומי – הפועל דיר אל אסד (שישי, שעה 11:00, ירכא)

הפועל עירוני כרמיאל – הפועל אבו סנאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות