fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידה בשיעורי הזכאות לבגרות בכרמיאל

שיעור הזכאים בשנת הלימודים תשע״ח עמד על 80.7%, ירידה של יותר מ-3% בהשוואה לשנה קודמת, גם בנושא האקלים הבית ספרי יש לנו מה לשפר ביחס לממוצע הארצי
בית ספר כרמים
צילום אלכס הובר

משרד החינוך פרסם ביום ראשון השבוע את התמונה החינוכית לשנת הלימודים הקודמת 2018, ובה דירוג בתי הספר והמוסדות החינוכיים ברחבי הארץ בהתאם לזכאות לבגרות, שיעור הצטיינות, וכן, לימודי מתמטיקה ואנגלית ברמת 4 ו-5 יחידות לימוד ונתוני גיוס לצה"ל, שירות קרבי והתנדבות לשירות לאומי.

בנוסף, בתי הספר הוצגו בהתאם לתקציב ממנו הם נהנים בהשוואה לבתי ספר אחרים.

מהנתונים עולה כי 53 בתי ספר ברחבי הארץ דורגו כבתי ספר בעלי 100 אחוזי זכאות לבגרות. בתל אביב בתי הספר שנכנסו לרשימה הם סנט מיכאל, תיכון תל אביב וישיבה תיכונית בר אילן. בירושלים – ישיבת מקור חיים, אולפנה תיכונית חורב, עירוני דתי רוטשילד ותורני ניסויי הרטמן. בחיפה – נזירות נצרת, אולפנה צביה חיפה, אולפנת אמי"ת, אולפנת תהילה. ברמת גן – ישיבה תיכונית בנים, אולפנת הרא"ה. בכפר סבא – ביה"ס קרית הרצוג יעקב, הוד השרון – תיכון על שם אילן רמון, בראשון לציון – בית הספר המקיף ממלכתי דתי, ברחובות – אורט על שם מקס שיין, בהרצליה – ביה"ס להנדסאים הרצליה ובמודיעין מכבים רעות – אמי"ת בנות.

בנוסף לזכאות לבגרות, משרד החינוך דירג את בתי הספר על פי הזכאות לתעודת בגרות בהצטיינות. את הרשימה מוביל בית הספר הדרוזי למנהיגות ומדעים בירכא עם 68.18% זכאות לבגרות מצטיינת. אחריו תיכון ליד האוניברסיטה בירושלים עם 61.2%, אולפנת דרכי נועם בפתח תקווה עם 58.3%, בי"ס אלקאסמי בבאקה אל גרביה עם 55.9%.

מדד נוסף בו נעשה שימוש על מנת למפות את בתי הספר בישראל הוא אחוז המסיימים בהצלחה חמש יחידות בגרות במתמטיקה. גם בדירוג הזה מוביל בית ספר במחוז הצפוני, בית הספר הדרוזי למדעים ולמנהיגות בירכא עם 100%.

ומה קורה בכרמיאל?

שיעור הזכאים לבגרות מקרב התלמידים הלומדים במערכת החינוך בעיר בשנת הלימודים תשע״ח עמד על 80.7%, ירידה של יותר  מ-3% בהשוואה לשנה הקודמת 2016-17, אז נרשם שיעור זכאות של 84.5%. בהשוואה לשנה״ל 2015-16, שבה עמד שיעור הזכאים על 80.1%. על אף הירידה, שיעור התלמידים הזכאים לבגרות בכרמיאל נמצא מעל הממוצע הארצי, שעומד על 69.9% – הנתונים אינם כוללים את החינוך המיוחד.

בשלושת בתי הספר הגדולים בכרמיאל נרשמה עלייה.

אורט פסגות ממשיך להוביל בשיעור הזכאים לבגרות עם 93.4% בשנת תשע״ח. מדובר בעלייה לעומת תשע״ז (2017) שבה נרשם שיעור זכאות של  91.1%, בית הספר רשם אז שיא חדש באחוז הזכאים לבגרות בעיר.

במקום השני אבל במגמת שיפור עקבית נמצא ביה״ס אורט כרמים שלראשונה חוצה את קו ה-80%. בשנה שעברה הציג כרמים שיעור זכאות לבגרות של 89.6%, לעומת 89.8%.

גם בביה״ס התורני מדעי אמי״ת נמשכת מגמת העלייה. בשנת תשע״ח היו 73.5% זכאים לבגרות, לעומת 70.4% שנה קודם לכן ו-66% שנתיים לפני כן.

בשנים האחרונות, הוחלט במשרד החינוך לשים דגש מיוחד על נושא האקלים הבית ספרי והערכים. ניתן להשוות בין יישובים שונים ובין הרמה היישובית לארצית. בנושא הקרבה והאכפתיות בין מורים לתלמידים, כרמיאל רחוקה מהממוצע הארצי. תלמידים התבקשו להשיב על שאלות כמו מה מידת הקרבה שהם חשים כלפי המורים, האם הם מרגישים נוח לדבר עם מורה כאשר עצוב או רע להם והאם הם חשים שלמורים אכפת מהם. במדד המסכם כרמיאל קיבלה את הציון 34%, לעומת 45% ברמה הארצית.

בנושא האלימות: בין השאלות שמרכיבות את המדד – האם תלמידים חשו מאוימים או שהותקפו באלימות מילולית או פיזית. המדד המסכם של כרמיאל עומד על 5% לעומת 7% ברמה הארצית. 3% השיבו כי בחודש האחרון הוטל עליהם חרם, 11% השיבו בחיוב על השאלה האם החודש האחרון הופצו עליהם שמועות לא נכונות בידי תלמידים במטרה לפגוע, 11% אישרו כי נדחפו בחודש האחרון.

בנושא קידום הסובלנות כלפי האחר והשונה, עומד המדד המסכם של מערכת החינוך בכרמיאל על 74% לעומת 76% בממוצע הארצי.

תגובת עיריית כרמיאל טרם נמסרה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות