fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאים לדרך: הפועל עכו פותחת עונה

הקבוצה, שבעונה שעברה שרדה בלאומית אחרי ניצחון כפול במשחקי ההישרדות נגד קבוצה מליגה א', תעמוד גם בשנה הקרובה בפני אתגר מקצועי. מי בא? מי עזב? ודבר המאמן, אלי כהן
האקס פקטור של הפועל עכו. בן אז'ובל צילום: אדריאן הרבשטיין

הליגה הלאומית תפתח ביום חמישי (22 באוגוסט) כשהפועל עכו תתארח במחזור הראשון אצל העולה החדשה מ. ס. כפר קאסם. מה עבר על הפועל עכו בקיץ האחרון. מיהם השחקנים החדשים שהצטרפו? מיהם השחקנים שעזבו? מי השחקנים שנשארו? כל הפרטים בכתבה שלפניכם

המטרה: הישרדות

קשה להאמין שהפועל עכו, שבכל קיץ עוברת טלטלות בהרכב סגל שחקני הקבוצה ומתמודדת עם תקציב נמוך יחסית ואתגרים כלכליים לא פשוטים, תהיה פקטור בקרב על העלייה. צמרת? ייחשב כבונוס אדיר. קרבות תחתית? בקבוצה מנסים להדחיק את המציאות ולנסות להפתיע ולהימלט מאימת החלק התחתון של הטבלה. הפועל עכו, עם מאמן חדש-ישן על הקווים בדמות אלי כהן, תנסה פשוט לשרוד בליגה הלאומית, לפחות עד שהמצב הכלכלי והחובות הכבדים הרובצים על הקבוצה, יצטמצמו ויאפשרו לה להביא שחקנים איכותיים יותר. עד כה, התייצבה הפועל עכו למשחקי גביע הטוטו עם סגל שחקנים צעיר, שדווקא היה לא רע. השוער אופק אנטמן, שיועד להיות שוער שני, שמר על יציבות וקורא תיגר על אפודת השוער הראשון. עידו דומאן מקבוצת הנוער, שתופקד כמגן שמאלי, הציג משחק שקט ויעיל ונראה כי הוא עשוי להוות אלטרנטיבה ראויה כמחליף למגן השמאלי קובי מזרחי המנוסה יותר. מי שעוד הפגין ביטחון ויכולת טובה הוא הקשר אליאב בן עמי. המגן הימני עומרי וגנר צריך עוד להתחזק, איציק אמירה צריך עוד להשתפשף בקבוצת הנוער וגיתי סופר, שסיים גיל נוער, חייב לשמור על יציבות.

מבחינה הסגל הנוכחי, הקבוצה תמשיך להתבסס על החלק האחורי עם גל בראל, גל קולני, קובי מזרחי ועלא ג'עפר. בקישור יהיה מסקרן לראות את השתלבותם של אנואר מורד ודייגו ניקולאייבסקי. דוד אמזלג, הכולבויניק, יצטרך לקחת יותר אחריות בניהול המשחק, ובהתקפה עזאת חלאילה יצטרך להיות יותר מרוכז. האקס פקטור של הקבוצה יכול להיות בן אז'ובל, שגם מושך אליו יותר תשומת לב משחקני ההגנה של הקבוצות היריבות, מה שיקל על שחקני ההתקפה שיהיו לצדו, וגם יודע להבקיע. מעניין יהיה גם לראות את השילוב בין השחקנים הוותיקים לצעירים המוכשרים שצמחו במחלקת הנוער ועשויים לקבל הזדמנות פז להפגין את יכולתם.

סגל הפועל עכו – עונת 2019/20

צוות מקצועי

מאמן: אלי כהן.

עוזר מאמן: הראל סלע.

מאמן כושר: עאדל בהלול.

מאמן שוערים: אלי בכר.

רופא: ד"ר פאדי חאזן.

פיזיותרפיסט: הייתם בולוס.

מעסה: ליאוניד קופלניקוב.

צוות ניהולי

מחזיקת זכויות הניהול: קרן בן נשר.

יו"ר: קרן דה קסטרו.

מנכ"ל: צביקה מונקה.

מנהל: דוניה שינהולץ.

מנהל כספים: יניב משולם.

מנהל משק: חיים חזן.

אנשי משק: צפניה גאון, שמעון נזהר.

הצטרפו: בן אז'ובל (הפועל חיפה), אנואר מורד (עירוני רמת השרון), דייגו ניקולאייבסקי (הפועל מרמורק), יעקב מזרחי (נורדיה ירושלים), עלא ג'עפר (הפועל איכסל), והיב חביבאללה (הפועל איכסל), איתן רצון (הפועל איכסל), איתי מורנו (הפועל רובי שפירא חיפה), ירדן קרישטול (הפועל פ"ת), רועי רבינוביץ' (מכבי צור שלום), רז לוי (שמשון כפר קאסם), זאהי אחמד (הפועל מטה אשר, נוער), אביחי אלפסי (נוער), אליאב בן עמי (נוער). 

עזבו: אליאור סיידר, רום אילוז, ינון אליהו, אקיגו אייסון, אלון אזוגי, רותם חטואל, ירין חליבה, יובל טיטלמן, מיקי יאזו, עמיד מחג'אנה, ניראל מחפוד, נאור עבודי, אופק פישלר, עדי קונסטנטינוס, אליאן רוחנה, רועי שוקרני, גיתי סופר, מוחמד מוסלמני.

המאמן אלי כהן: "אין לנו שמות נוצצים, אבל יש קבוצה טובה"

בהפועל עכו מודעים לעובדה שההכנה לליגה לא הייתה אידיאלית. העיכוב בהעברת השחקנים בבקרה התקציבית גרמה לכך שאת כל המשחקים בשלב הבתים בגביע הטוטו, קיימה הקבוצה עם הרכב שחקנים צעיר וחסר ניסיון. למרות זאת, בעכו היו מעודדים מהיכולת וכך גם מהתוצאות. הפועל עכו ניצחה פעמיים (את הפועל נוף הגליל ואת אחי נצרת) והפסידה פעם אחת (לבני סכנין). בשלב רבע הגמר נכנעה הפועל עכו להפועל אשקלון רק בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

מאמן הפועל עכו, אלי כהן: "הכי קל זה להנמיך ציפיות, בייחוד לאור הקשיים בהעברת שחקנים בבקרה התקציבית ובעובדה שהתקציב נחתך בכמעט חצי, אבל אני מאמין בקבוצה ובשחקנים שנמצאים פה וביכולת שלנו להפתיע. נערכנו בהתאם לתקציב הנמוך וככה בנינו את הסגל. אין לנו שמות נוצצים, אבל בהחלט יש פה קבוצה טובה עם שחקנים צעירים שרעבים להוכיח את עצמם ולהצליח. הסגל שלנו עדיין קצר והוא עוד לא הושלם, ואני מקווה שנוכל להתחזק בעוד 2-3 שחקנים לפחות. אני לא נביא שיכול לומר מה יהיה, אבל המטרה היא שלא לחזור על עונת ההישרדות שהייתה בעונה שעברה. אנחנו צריכים לפתוח טוב את העונה, לצבור ביטחון ולהתקדם ממשחק למשחק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות