fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

30 פצועים מתוכם 4 קשה בכפר כנא, בנסיון לסכל את מעצרו של שייח כאמל חטיב

משטרת ישראל נתקלה בהתנגדות אלימה כשהגיעה לעצור בכפר כנא, את שייח כאמל חטיב סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית שהוכרז כארגון טרור
כמאל חטיב | צילום: Samo Kudsi CC BY-SA 3.0

שוטרי משטרת ישראל בשיתוף שירות הבטחון הכללי, עצרו היום בכפר כנא את השייח כאמל חטיב סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית וסגנו של השייח ראאד סלאח, עקב פעילות הסתה והתססה שביצע בקרב ערביי ישראל, תוך התנגדות אלימה של התושבים שגבתה מחיר של 30 פצועים.

במהלך המעצר שלווה בהתנגדות אלימה של תושבים רבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים שהקיפו את ביתו של חטיב וחסמו את הכניסה לשכונה שבה הוא מתגורר.

כח המשטרה הגדול במקום, פיזר את המתקהלים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ירי כדורי גומי וירי חי.

בארוע נפצעו כ-30 מתושבי המקום: מתוכם כ-4 פצועים באורח קשה, חלקם פצועים מירי חי.

בשב"כ הסבירו את המעצר: " מעמדו של כמאל חטיב בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית המוכרז כארגון טרור הפך למרכזי בתנועה לאחר מאסרו של ראש התנועה, ראאד סלאח".

הוסיפו דוברי השב"כ: "בתקופה האחרונה עושה חטיב שימוש במעמדו הציבורי על מנת להתסיס ולשלהב את המתפרעים בהר הבית וברחבי הארץ ודבריו זוכים לתהודה רחבה ברשתות החברתיות ומעודדים הפגנות והפרות סדר אלימות.

חטיב הוזהר במספר הזדמנויות ע"י השב"כ, תוך שהובהר לו שמסריו מעודדים פעילות טרור נגד מדינת ישראל ועולים כדי עבירות פליליות ועליו לחדול מכך באופן מיידי. חרף אזהרות אלה המשיך חטיב להסית, לשלהב ולעודד אזרחים לפעילות אלימה ובלתי חוקית".

ולסיכום: "לאור המשכה של פעילותו זו והסיכון הרב שיש בה לשלום הציבור והסדר הציבורי ובפרט נוכח ההתפרעויות הרבות על רקע לאומני בימים האחרונים ובשל החשד לביצוען של עבירות ביטחון נוספות, נעצר חטיב לחקירה".

דוברות המשטרה: בהמשך צפויים מעצרים של המתפרעים והיורים בנשק חי על השוטרים.

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות