fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

(תיעוד) רקטה ששוגרה מלבנון התפוצצה סמוך לישוב שלומי

רקטה שוגרה הלילה (א') סמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי, התפוצצה בשטח פתוח. דובר צה"ל הודיע על "שגרה מלאה בעורף", וכעבור כשעתיים פתח בירי לעבר מטרות הירי במרחב לבנון. לא דווח על נפגעים
ירי בגבול לבנון (צילום: דובר צה"ל)

רקטה שוגרה הלילה (בין ראשון לשני) משטח לבנון לישראל והתפוצצה בשטח פתוח ליד שלומי, סמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי. תושבים באזור היישוב שליד הגבול דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו, מבלי שהופעלה אזעקה.

דובר צה"ל אישר זמן קצר לאחר מכן כי "זוהה שיגור אחד משטח לבנון לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח". בצה"ל ציינו כי "בהתאם למדיניות פיקוד העורף, לא הופעלה התרעה במרחב". בהודעה לתושבים נמסר על המשך "שגרה מלאה בעורף".

כעבור כשעתיים החל צה"ל בתקיפה של מטרות במרחב הירי בדרום לבנון, באמצעות כוחות ארטילריים, בתגובה לשיגור לשטח ישראל.

ראש המועצה, גבי נעמן עדכן את התושבים: "תושבים יקרים לילה טוב, מעדכן אתכם בשעת בוקר מוקדמת. ברגעים אלו צה"ל יורה לעבר לבנון למקור הירי שירו בחצות הלילה לאזורינו. על פי צה"ל נכון לרגע זה אנו בשיגרה. המועצה בכוננות כל הלילה וממתינים לכל הוראה או התפתחות."

לי-את כהן, מנכ"לית אשכול גליל מערבי אמרה: "שוב הוכח הלילה שהשקט בצפון הוא מדומה, בתוך דקות אנו יכולים להפוך מאזור ירוק פורח ומזמין תיירים לאזור מוכה טילים. זה הזמן להזכיר לממשלת ישראל כי יש לחזק את הפריפריה בצפון, לצמצם פערים בשירותי הבריאות, בתשתיות, לתקצב את הכבישים (כולל כביש 6) ולפעול בנחישות לשמירה על השקט. לצד זה לפעול לתקצוב מלא של מרכזי החוסן שנאבקים כל שנה מחדש על תיקצובם, וכולנו מקווים שישארו ללא עבודה".

ירי בגבול לבנון (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות