fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו:התערבות של עוברים ושבים בעכו העתיקה, מנעה התעללות קשה בסוס שגרר עגלה

בעקבות התערבות אזרחים בעכו העתיקה, המשטרה איתרה והצילה אתמול סוס שעבר התעללות וכלב שהוחזק בתנאים קשים והעבירה אותם למקום מבטחים

המבקרים הרבים בשבתות וחגים בעכו העתיקה, נתקלים לא פעם בעגלות הנושאות מבקרים והנגררות ע"י סוס, שלא תמיד מטופל ונהוג כראוי ולא אחת גם עובר התעללות.

בשבת האחרונה רות כתבן ביקשה לנצל את השמש האביבית ויצאה לטייל בעכו העתיקה, בעודה מטיילת צפתה בסוס שכוחו תש ושאינו מצליח לגרור עגלה המסיעה מטיילים, בעוד בעליו מדרבן אותו באלימות כדי שימשוך את העגלה.

רות צילמה את המתרחש, קראה לנוסעים לרדת מהעגלה, מה שאמנם התבצע ולבעלים להפסיק להפעיל הלחץ על הסוס התשוש. ברור היה שזה לא מקרה בודד ואם רוצים להפסיק התופעה, יש להעביר הסרטון לרשויות כגון: משטרה, עיריה, משרד החקלאות וכו' ולשתף ברשתות החברתיות וכך עשתה.

כתבן: "עדיין חושבת על הסוסים האומללים בעכו. בכלל, החיות המנוצלות בצורה צינית "לצרכי" תיירות. בבקשה, כולם, תעזרו לי לשתף ולהציף את התופעה המזעזעת הזאת הלאה, לרוחב כל המגזרים בארץ ולמעלה לכל מקבלי ההחלטות ואלה שממונים על אכיפת חוק צער בעלי חיים, וטרינרים אזוריים וכל מי שבליבו אמפטיה וחמלה ולמטה לכל אותם "תיירים" שעדיין חושבים שזה לגיטימי לשלם כסף ולהשתתף באופן פעיל בהתעללות הזאת, אם מתוך חוסר הבנה מינימאלי ברווחת בעלי חיים, או אם מתוך אטימות וחוסר אמפטיה. זה לא החינוך שאתם רוצים להעביר לילדים ולילדות שלכם".
ברצוננו לציין שבשנת 2015 חוקק חוק האלטע זאכן: "חל איסור על שימוש בבעלי חיים – סוסים וחמורים – רתומים לעגלות, למעט למטרות תיירותיות(לבקשת עיריית נהריה). בכך אמור להסתיים באופן חד משמעי וסופי עידן האלטע זאכן, סוחרי יד שניה הרותמים סוסים וחמורים לעגלות, ועוברים ברחובות הערים במטרה לאסוף ציוד בו איש אינו חפץ".
עצם העובדה שהתירו לבקשת עיריית נהריה האפשרות לשימוש למטרות תיירותיות, אנו פוגשים את ההתעללות בסוסים בעכו ואילו בנהריה שבקשה את החריג, הופסקה הובלת נוסעים בכרכרות עקב לחץ של תושבי העיר וארגוני איכות הסביבה.
חלק לא קטן מבעלי הסוסים בעכו העתיקה הם בעלי עבר פלילי, עיריית עכו והמשטרה אינם מעוניינים להתנגש איתם ומעלימות עין מהתופעה.
בחגי היהודים כגון: פסח, סוכות וחגי המוסלמים כגון: "עיד אל פיטר" החג המסמל את סיום הרמדן, עכו משמשת כמרכז התרבותי והתיירותי של תושבי האיזור ובמיוחד של הקהילה המוסלמית, מספר העגלות המסיעות נוסעים ורתומות לסוסים, גדל בצורה משמעותית, מה שגורם להתעללות קשה יותר בסוסים.
לאחר התפוצה הגדולה של הסרטון ברשתות החברתיות, עיריית עכו, משטרת עכו והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, נקטו בפעולה והסוס הוחרם מבעליו.
החרמת סוס בעכו העתיקה שהתעללו בו | צילום: דוברות המשטרה
מערכת צפון 1 הפנתה עקב הארוע המדובר לעיריית עכו שאלות: " האם אתם מפקחים על הנעשה בתחום העגלות הרתומות לסוסים והמסיעות נוסעים בשוטף ובימי החגים המתקרבים כגון פסח והרמדאן במיוחד?"

"מה האמצעים שאתם נוקטים בנושא?"

"האם הסוסים, העגלות והנוהגים מורשים ע"י גוף כלשהו?"
תגובת עיריית עכו: "עיריית עכו רואה בחומרה רבה כל פעילות שיש בה חשד לעבירה של חוק צער בעלי חיים ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד פורעי החוק. באשר למקרה שתועד, מיד עם קבלת הסרטון הוגשה תלונה במשטרה על ידי הווטרינר העירוני בגין חשד להתעללות. נדגיש, שבאירוע אחר פקחי הרשות המקומית החרימו סוס וכך נמשיך לפעול גם בעתיד."
כמובן שתגובת העיריה אינה עונה לכל שאלות מערכת צפון 1 ואין לנו נתונים מה נדרש בעל סוס ועגלה בעיר.

בעקבות פרסום ברשתות החברתיות, המשטרה פתחה בחקירה בדבר הסוס שעבר התעללות על ידי בעליו. במסגרת החיפושים אחר הסוס, שוטרי משטרת עכו בשת"פ הפיקוח העירוני ויחידת הפיצוח של משרד החקלאות, איתרו אתמול את הסוס בעכו, כאשר סמוך אליו תפסו השוטרים כלב שהוחזק בתת תנאים.

הכוחות המשותפים חילצו את הכלב והסוס מהמקום והעבירו אותם למקום מבטחים, כאשר המשטרה פועלת לאיתור בעליהם.

מעשיה של רות כתבן סייעו לסוס הספציפי הזה, אבל כדי שנוכל למנוע התעללות בבעלי חיים בכלל ובסוסים בפרט, עלינו לא להתעלם מפגיעות בבעלי חיים ולנקוט בפעולה במקום ולאחר הארוע עצמו.

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות