fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עולים במלחמה

צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

בנוף הגליל נקלטו בימים האחרונים 50 עולים חדשים שהגיעו לארץ בעיצומה של המלחמה בעזה והמתיחות בצפון

העולים החדשים, מאופיינים בהיותם בעלי השכלה גבוהה, מוזיקאים, מהנדסים ואנשי כלכלה שהגיעו משלוש ערים גדולות ברוסיה – סנט פטרסבורג, סיביר ומוסקבה. העולים מודעים היטב למצב הביטחוני השורר בארץ. "המלחמה בעזה לא הרתיעה אותם לעלות לישראל, אלא להיפך, גרמה לנו להקדים את ההגעה שבמקור הייתה מתוכננת בקיץ הקרוב." סיפר אלכסנדר דנייק, אב לשניים, מהנדס מכונות במקצועו.
העולים בחרו בנוף הגליל בהיותה של העיר מאוכלסת בעולים רבים מרוסיה ומיקומה הגיאוגרפי הרחק מיישובי הגבול. בשבוע שעבר הגיעו למפגש קבלת פנים בעירייה בהשתתפות ראש העיר, רונן פלוט וצוות אגף הקליטה ובפתחתו עמדו דקה דומייה לזכרם של הנספים בקרבות ה – 7 באוקטובר.
ראש העיר פלוט שאל את העולים האם לא חששו לעלות לישראל בעיצומה של המלחמה. הם השיבו במילה אחת "נייט" והסבירו כי בניגוד למלחמת רוסיה אוקראינה, המלחמה בישראל צודקת מאין כמוה והם חשים בצורך להביע הזדהות ולהיות כאן. בני הזוג אירנה ואלכסנדר פוטופאייב : "אם צריך לבחור בין המלחמה ברוסיה למלחמה בישראל, אנחנו בוחרים בישראל"
חלק מהעולים החלו את הליך עלייתם לארץ בפברואר 2022 עם פרוץ המלחמה באוקראינה. "הבנו שאין לנו מה להיות ברוסיה יותר ושהמקום שלנו הוא בישראל. עדיין לקח זמן לקדם את העלייה כי היה לנו עסק בסיביר, ניהלנו חנות למכירת ציוד ואביזרים לרכב" הסבירה אירנה ואלכסנדר.
לחלק מהעולים יש קרובי משפחה בארץ ובנוף הגליל. הם סיפרו את ההחלטה להגיע לנוף הגליל קיבלו לאחר שעברו על מפת המדינה ומצאו כי נוף הגליל מרוחקת מיישובי הגבול ונחשבת לעיר בטוחה. " לא שפחדנו להגיע לעיר קרובה יותר לגבול אבל כעולים יהיה קל יותר להתאקלם בעיר שקטה. הופתענו למצוא בעיר הרבה תושבים דוברי רוסית, בכל מקום בבנק, בקופת חולים, במכולת ובאוטובוס מדברים אתנו ברוסית"
אגף הקליטה בעירייה, מסייע לעולים החדשים בתהליך קליטתם. עובד הקליטה, ואדים שירינוב מלווה אותם באופן אישי בכל שלבי ההתאקלמות בעיר :" העולים כבר נרשמו ללימודי עברית באולפן, הם בתהליך שכירת דירות בעיר ואנו נמשיך ללוות אותם במציאת מקום עבודה והשתלבותם המלאה ".

מנהלת אגף הקליטה, סבטלנה יעקובוביץ' אמרה כי בשבועות הקרובים צפויים להגיע משפחות נוספות "מדובר במשפחות צעירות עם ילדים, אנשים משכילים, חלקם עזבו מקומות עבודה נחשקים בשביל לקבוע את ביתם החדש בישראל "
ראש העיר , רונן פלוט שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה אמר כי בכל פעם שמגיעים עולים חדשים ישנה התרגשות אבל הפעם ההתרגשות גדולה יותר לנוכח הגעתם בעיצומה של המלחמה :" העולים לא מדברים עברית, אבל למדו חמש מילים "יחד ננצח -עם ישראל חי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות