fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סחורות מוברחות נגרסו על פי חוק במפעל מוגן בגליל

עשרות טונות של מקררים, טלוויזיות, מחשבים, סיגריות, ביגוד, הנעלה ומוצרים שונים שאזרחי ישראל מזמינים מחו"ל ולא עומדים בתקנות המכס, הושמדו השבוע בנמל אשדוד, על ידי אקולוגיה לקהילה מוגנת ממשגב, שמעסיקה בעלי מוגבלויות
השמדת סחורות מוברחות בנמל אשדוד1. קרדיט-אקולוגיה לקהילה מוגנת

סחורות מוברחות נגרסו על פי חוק במפעל מוגן בגליל

מה לסחורות מוברחות שנתפסו במכס ולחברת אקולוגיה לקהילה מוגנת הפועלת בגליל באזור תעשייה משגב?

עשרות טונות של מקררים, טלוויזיות, מחשבים, סיגריות, ביגוד, הנעלה ומוצרים שונים שאזרחי ישראל מזמינים מחו"ל ולא עומדים בתקנות המכס, הושמדו השבוע בנמל אשדוד, במסגרת שתוף פעולה בין חברת "אקולוגיה לקהילה מוגנת" מהגליל, המכס וקבוצת מילניום.

עמרי דה גרסיה מנכ"ל אקולוגיה לקהילה מוגנת: "אנחנו גאים בתרומתנו הצנועה לחוק במדינת ישראל, מכיוון שהמטרה היא שאותן סחורות לא יוכלו לשמש את רוכשיהן, אנחנו מוציאים אותן משימוש באמצעות מגרסות ענק המותאמות לביצוע המשימה. אנחנו פועלים באישור המשרד להגנת הסביבה, וכמפעל שאחת ממטרותיו היא לספק פתרונות אקולוגיים, חלק מתוצרי הגריסה ממוחזרים לטובת שימוש חוזר".

השמדת סחורות מוברחות בנמל אשדוד1. קרדיט-אקולוגיה לקהילה מוגנת

לחברת אקומיוניטי מגרסות ניידות המגיעות לאן שצריך. בין לקוחותיה של החברה נמנה משרד הביטחון, הצבא, תעשיות מסווגות ועוד. דה גרסיה: "התוצרים של חומרי גריסה עוברים תהליכים. קיימות שיטות טכנולוגיות של מחזור. בין השאר אנחנו מתמחים בגריסת אבטחת מידע של חומרים מסווגים. היכולות נמצאות אצלנו, אנחנו מגיעים לאן שצריך, כך נחסך הצורך בהוצאת חומרים מסווגים, למשל, מהמתקנים והבסיסים, אנחנו מגיעים לדרגה הכי גבוה עד להפיכתו לחומר גולמי".

כמפעל שאחת ממטרותיו היא לספק פתרונות אקולוגיים, חלק מתוצרי הגריסה ממוחזרים לטובת שימוש חוזר, במפעל החברה הפועל באזור התעשייה משגב (תרדיון).

מפעל חיוני שמספק פתרונות אקולוגיים

דה גרסיה מציין כי מדי שנה מושמדות כ-1,000 טונות של סחורות מוברחות שנתפסות במכס של נמל אשדוד, במקביל לפעילות העיקרית של החברה – ייצור, השמשה ומכירה של מחשבים מחודשים, במחירים "חברתיים". המפעל המיוחד – שמעסיק כ-80 אנשים עם מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות, בתפקוד נמוך וגבוה כאחד, בהעסקה ישירה וביחס עובד-מעביד – המשיך לעבוד גם בתקופת משבר הקורונה, כיוון שהוגדר כחיוני, סיפק וממשיך לספק מחשבים לתלמידי מערכת החינוך שנשארו בביתם, לעובדים שנאלצו ועדיין נאלצים להישאר בבית בימים אלו, להנאה ופנאי וגם כתרומות לתלמידים ומשפחות שאין ביכולתם לממן את עלויות המחשב.

"כמו כן, המשכנו באיסוף הפסולת האלקטרונית מבתי חולים, קופות חולים ומכון וייצמן, כמו גם מהרשויות המוניציפליות והעסקים השונים, על מנת שלא ייערמו ויגרמו לנזק אקולוגי, כך שלמעשה נוצר פתרון חברתי-אקולוגי-כלכלי".

העובדים החיוניים והמסורים של אקומיוניטי צילום אקומיוניטי

חברת אקולוגיה לקהילה מוגנת

חברת "אקולוגיה לקהילה מוגנת" הוקמה בשנת 2008 על ידי דני קוגן תושב היישוב טל-אל שבמשגב, אב לילד עם מוגבלויות. החברה פועלת לשינוי התפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האדם האחר בה, על ידי הכרה במסוגלותו לתרום לחברה בעבודה יצרנית, בעלת ערך ובמקצועיות מרבית, הגדלת שיעור התעסוקה בקרב אוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות בעבודות ראויות ובעלות ערך שיקומי וכלכלי, במקביל להעלאת הביטחון העצמי וחיזוק היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות, באופן מדיד ומשמעותי.

המפעל מוגדר כמפעל מקדם תעסוקה, מפעל שיקומי ומפעל מוגן ממשרד הביטחון, הרווחה והבריאות, ובין לקוחותיו משרדי הביטחון והבריאות, צה"ל, תע"ש, אלביט, שירותי בריאות כללית, אוניברסיטת חיפה ואמדוקס.

אקולוגיה וקורונה

המפעל המיוחד, שמעסיק כ-80 אנשים עם מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות, בתפקוד נמוך וגבוה כאחד, בהעסקה ישירה וביחס עובד-מעביד, המשיך לעבוד גם בתקופת משבר הקורונה, כיוון שהוגדר כחיוני.

העובדים, לא הוצאו לחל"ת, והמשיכו לעבוד גם בימים הקשים, חשו כי מעמדם שודרג, שכן הם הפכו בן לילה עובדים חיוניים, אנשים שתרומתם למשק חשובה. ולפני מספר שבועות החברה מסרה 20 מחשבים למשפחות מעוטות יכולת מקריית מוצקין וקריית ביאליק.

תכירו את העובדים

בועז אלוני, בן 52, עובד במפעל תשע שנים כטכנאי P.C מתגורר בהוסטל של חברת ק.ש.ר בכרמיאל, סיפר כי אין אושר יותר גדול להחזיר לחברה: "טוב לי להרגיש נחוץ ולא שקוף ולדעת שזקוקים לי וליכולת שלי להרכיב מחשבים, בכדי שתלמידים  יוכלו להמשיך ללמוד מהבית. בזמן שרוב חבריי ומשפחתי ישבו בבית בגלל הסגר, אני המשכתי לעבוד לתרום".

ישי בן-טוב, בן 45, העובד במפעל שמונה שנים, כיום מנהל מחלקת שירות לקוחות ומחלקת משלוחים, מעיד שהוא  חש גאווה עצומה לעבוד במקום: "כאשר אני מקבל לידיי ערכת מחשוב שהמפעל שלי תרם למשפחות מעוטי יכולת, אני ממש מתרגש וזה עושה לי טוב בנשמה, כי אני יודע שאותה משפחה שלא יכולה לקנות לעצמה ערכת מחשוב מקבלת אותה באהבה גדולה".

העובדים החיוניים והמסורים של אקומיוניטי צילום אקומיוניטי

דה גרסיה מציין כי במשך כל תקופת משבר הקורונה, המפעל המשיך לעבוד ולספק את שירותיו: "המשכנו באיסוף הפסולת האלקטרונית מבתי חולים, קופות חולים ומכון וייצמן, כמו גם מהרשויות המוניציפליות והעסקים השונים, על מנת שלא ייערמו ויגרמו לנזק אקולוגי, כך שלמעשה נוצר פתרון חברתי-אקולוגי-כלכלי".

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות