fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחר שביתה בעיריית מעלות-תרשיחא. גני הילדים בעיר לא יפעלו

סכסוך עבודה בעיריית מעלות-תרשיחא. הוועד טוען כי הנהלת העירייה מפירה את התחייבויותיה כלפי העובדים ואינה משתפת אותם במהלכים הצפויים. העירייה בתגובה: "נחושים לבצע את צעדי ההתייעלות המתבקשים, על פי הנחיות משרד הפנים, ובה בעת, נעשה זאת במלוא הרגישות כלפי העובדים"
עיריית מעלות תרשיחא | צילום: דוברות עיריית מעלות
עיריית מעלות תרשיחא | צילום: דוברות עיריית מעלות

מחר, שני, תתקיים שביתה בעיריית מעלות-תרשיחא. גני הילדים העירוניים לא יפעלו ופעילות בתי הספר תשובש. את ההחלטה על השביתה קיבל ועד העובדים בטענה שהנהלת העירייה לא עומדת בהבטחותיה כפי שסוכמו עימם ובכוונתה לפגוע בשכרם ולבטל את כל השעות הנוספות ואת שעות הכוננות.

מעיריית מעלות-תרשיחא יצאה הערב ההודעה הבאה:

"תושבים יקרים, למרות שאנו עדיין תחת איום הקורונה ותקציב המדינה עדיין תקוע, בוחר ועד העובדים בעירייה, בצעד חסר אחריות, להשבית מחר, יום שני, את עבודת העירייה.
"בעקבות צעדי ההתייעלות והרה-ארגון שחייבת הנהלת העירייה לנקוט ולמרות עשרות מפגשים עם נציגי ועד העובדים, בניסיון להגיע להסכם במשא ומתן, החליטו בוועד העובדים, באופן חד צדדי ובנסיבות לא ברורות כלל, לפתוח בשביתה. למרות שמנכ"ל העירייה, אמנון אשל אסולין ביקש מהוועד לא להשבית את מערכת החינוך, שרק החלה לחזור לשגרה, בחרו בוועד העובדים שלא להיענות לבקשתו, ולכן מחר לא יתקיימו לימודים בגני הילדים ועבודת בתי הספר תשובש.
"למצער, הגיעו אלינו עובדים חוששים, שאין להם קשר לשביתה או רצון לשבות, אולם, לדבריהם, קיבלו לכאורה איומים, שיבולע להם, אם לא יתמכו בשביתה, גם אם היא לא נוגעת להם. כמו כן, הוועד משבית את שירותי המוקד העירוני, הפיקוח, אגף שפ"ע ושאר מחלקות העירייה.

"צר לנו על הפגיעה באיכות החיים, כולנו תקווה שהוועד יתעשת ויבין שטובת התושבים מעל הכל.
"העירייה נחושה, על פי הנחיות משרד הפנים, לבצע את צעדי ההתייעלות המתבקשים, ובה בעת, תעשה זאת במלוא הרגישות כלפי העובדים.
העירייה לא תירתע מהפחדות, השירות לתושב מעל הכל.
תמיד פה בשבילכם".

לדברי נ' (שמו שמור במערכת), עובד בעיריית מעלות זה כשלוש שנים, מתרוצצות שמועות על כך ש-70 עובדים יפוטרו במהלך השנה הקרובה. נ': "יש התמרמרות בקרב העובדים. הוועד דורש לפטר את העובדים החדשים שנכנסו אחרונים ולשמור את זכויותיהם של העובדים הוותיקים. העירייה דורשת לפטר עובדים על פי שיקולים מנהליים בלבד. המצב נפיץ ועדין".

תושבת מעלות-תרשיחא כתבה הערב, ראשון, פוסט זועם בפייסבוק:

"אם זה לא היה אמיתי, זה היה הדבר הכי מצחיק שקרה השנה. ועד רשות מקומית חושב שהוא (כאילו שמישהו יספור אותו אי שם בירושלים) תל אביב ומחליט להשבית את סייעות הגנים בגלל שאין תקציב ממשלה.
"מישהו מוכן להסביר את הביזיון הזה? לא ישבנו מספיק בבית בשנה הזו? ושוב אנחנו ההורים שבויים של גחמות. ארקדי פומרנץ, אם השירות מעל לכל, תדאג שמחר ייפתחו הגנים ונוכל ללכת לעבודה!".

המכתב מוועד העובדים שהופץ בין עובדי העירייה:

מכתב לעובדי עיריית מעלות מהנהלת ועד העירייה

טרם התקבלה תגובתו של יו"ר הוועד, משה ביטון.

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות