fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חתן פרס שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין

ההתנדבות עבור חזי בויאנובר היא דרך חיים
חזי בויאנובר עם טניה מזרסקי במועצת העיר צילום עליזה רוזן הברמן

חזי בויאנובר תלמיד כיתה י"ב בבית ספר אורט כרמים הוא חתן פרס שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין על שם אלעד ריבן ז"ל

ביום שלישי לפני שבוע, העניק שר החינוך הרב רפי פרץ את פרס המתנדב המצטיין על שם אלעד ריבן, תלמיד שהתנדב 'בצופי האש' וחירף נפשו להצלתם של חיי אדם בשרפת הענק בכרמל, לתשעה בני נוער מעוררי השראה, מכל רחבי הארץ. הנערים  זכו לפרס ההוקרה על התנדבותם יוצאת הדופן למען החברה והקהילה.

אחד הזוכים הוא חזי בויאנובר, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר אורט כרמים, שציין כי ההתנדבות היא עבורו דרך חיים, באמצעות ההתנדבות הוא עצמו מצא את הדרך לקשר הנכון עם חבריו ועם הקהילה, לאחר תלאות שעבר בעצמו.

חזי נולד באורוגוואי עלה לארץ בגיל שלוש. לומד במגמת תעשייה וניהול בבית הספר אורט כרמים, הוא מקדיש את זמנו לפעילות ענפה במסגרות שונות בעיר: משמש רכז נוער בתנועת הצופים, פעיל ומדריך בתנועת שאקל, מדריך במועדון רבין ופעיל בפרויקט צהלה בבית הספר. פעילותו מתמקדת בהעצמת ילדים ובני נוער ובהקניית ערכים. הוא פועל להנחלת ערכי ההתנדבות והנתינה לאחר, כדרך חיים ולטיפוח סובלנות ומעורבות חברתית. הוא בחור דומיננטי, מנהיג, יוזם, חרוץ, יסודי, חדור מוטיבציה ונעים הליכות.

חייו של המתנדב המצטיין לא היו קלים לוו בקשיי הסתגלות של משפחתו בארץ. "ההתנדבות היא עבורו תחום מעצים המעלה חיוך על פניו מסבירים בבית הספר". "הוא מרגיש כי עזרה לאחר תורמת לקהילה אך יותר מכך מביאה לו עצמו סיפוק עצום".

כאשר היה תלמיד כיתה י' הוריו התגרשו והוא עבר יחד עם אחיו הקטנים להתגורר עם אמו. אלא ששנה לאחר מכן אמו עזבה את הבית ועברה להתגורר במדינה אחרת. "למרות זאת תמיד הגיע לבית הספר כשחיוך על פניו", מעידים מוריו. עוד מוסיפים כי שימש תמיד דוגמה אישית וערכית לתלמידי הכיתה, השכבה ובית הספר.

לצד התנדבותו, חזי מסייע לאביו בבית בטיפול באחיו הקטנים. צניעותו ופועלו למען הקהילה חפה מציפיות לפרסים ותמורה לכן הרגיש לא נוח עם החשיפה בעת שהוכרז עליו כמקבל הפרס.

בשבוע שעבר הוזמן לישיבת מועצת העיר, שם קיבל תעודת הוקרה על זכייתו בפרס מידי ראש העירייה משה קונינסקי ומ"מ ראש העיר טניה מזרסקי, לצד ברכות מכל חברי המועצה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות