fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חקירה פלילית נגד עיריית נהריה

המשרד להגנת הסביבה פתח בחקירה פלילית נגד עיריית נהריה, עקב ביצוע עבודות אסורות בחוף "שירת הים"
הוצאת סלעים משפת הים בנהריה | צילום: דליה טל
הוצאת סלעים משפת הים בנהריה | צילום: דליה טל

 

דליה טל מעמותת צלול יצאה לריצת בוקר על שפת הים, הגיעה לחוף הנפרד "שירת הים" שנחנך לאחרונה בטקס שקיימה עיריית נהריה בנוכחות שר הפנים אריה מכלוף דרעי וראתה באגר כבד חופר בשפת הים ומוציא סלעים.

דליה:"מעבודתי בעמותת צלול היה לי ברור שהחפירה אינה חוקית, היות והמדובר בסלעי גידוד שאין רבים כמותם בעולם, מיד הודעתי למוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה ופניתי לסגן ראש עיריית נהריה אייל וייזר הממונה על איכות הסביבה בעיר, שטען שלא ידוע לו על החפירה, במקביל הגיע למקום פקח של המשרד להגנת הסביבה והורה למפעיל הבאגר לעצור את העבודה".

מוסיפה דליה:"החוף הוקם בהיתר במקום מסולע עם גדודיות, חוף שאסור לפגוע בו, לכן  קשה לי להאמין שהעירייה לא ידעה שהמקום ידוע כמסולע, היות ובהיתר רשום במפורש שאסור לפגוע בסלעים. מה זו ה"חאפריות" הזו? קודם משיגים אישור ומגדרים, אחר כך מחכים לתלונות ומוציאים סלעים, מה זו העבריינות הזו? חוף מבודד הוא אוצר טבע, גדלים בו סרטנים ודגים ולא פוגעים בזה. גם אם יוציאו שלושה סלעים, זה ישאר חוף מסוכן, המים עמוקים והסלעים קיימים גם בעומק. תושבי העיר צריכים לקבל חוף נגיש ולא מסולע, שיתאים לילדים ולמשפחות".

 

חוף לציבור הדתי בשירות עיריית נהריה

מסתבר שעיריית נהריה ושלוחיה הקימו את חוף "שירת הים" לרחצה נפרדת לאוכלוסיה הדתית בעיר.

כשהתברר שהכניסה לים בעייתית, לאור החוף המסולע באופן המקשה מאוד את הכניסה למים, אינו ידידותי לילדים, אינו מונגש ומסכן את חיי המתרחצים, קמה התמרמרות גדולה אצל הציבור הדתי בעיר וזה הביא את העיריה לנסות לשפר התנאים בניגוד לחוק.

יש לכם רעיון מי יהיה הש"ג שיקח על עצמו את האשמה ויסחוב אחריו הרשעה פלילית כל חייו?

 

תגובת המשרד להגנת הסביבה לאירוע:

במהלך סיור בשטח, מפקח היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מצא שבמקום נעקרו סלעי ים על ידי ציוד מכני כבד וזאת  על מנת ליצור חוף רחצה.

מתכננת היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית, הנחתה במפורש את מהנדס העיר שמתחם החוף ומיקומו אינם מתאימים להקמת חוף רחצה ולמרות ההנחיה החליטה עיריית נהריה להקים במקום את החוף.

מעבר לכך הוקמה גדר משני צידי החוף אל תוך הים עצמו, תוך גרימת פגיעה נוספת בחוף.

בעקבות כך, פתחה היחידה הימית בחקירה פלילית לבירור נסיבות המקרה והאחראים לו. בתום החקירה ובהתאם לממצאיה, המשרד להגנת הסביבה יחליט על המשך נקיטת צעדי אכיפה, במידת הצורך.

למרות פנייתנו לעיריית נהריה, עד כה לא התקבלה תגובה.

 

 

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות