fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השקת התוכנית העירונית לקידום STEM ומיומנויות המאה ה-21 בנהריה

כנס ההשקה של התוכנית החמש שנתית לקידום STEM ומיומנויות המאה ה-21 בנהריה התקיים בהשתתפות נציגים מכלל הגורמים השותפים. המטרה לאפשר לכל ילד וילדה בעיר למצות את הפוטנציאל הטמון בהם
השקת התוכנית העירונית לקידום STEM ומיומנויות המאה ה-21 בנהריה | צילום: עירית נהריה

במפגש חגיגי הושקה ביום חמישי שעבר במרכז פסג"ה בנהריה, התוכנית החמש שנתית לקידום STEM שמסכם שנה שלמה של תכנון ועבודה משותפת של נציגי הרשות, משרדי ממשלה, אקדמיה, ארגוני חברה אזרחית, מגזר עסקי וקרנות פילנתרופיות. התוכנית נכתבה ונערכה על-ידי כ-50 בעלי תפקידים וכוללת שתי ספינות דגל: חינוך מכוון תעסוקה איכותית ומצוינות בחינוך. התחומים נבחרו לאחר מיפוי נתונים נרחב ובירור צרכים שנעשה ברשות, כתחומים שיש להם השפעה רבה על עתידם של ילדות וילדי העיר.
בכנס השתתפו נציגים מכל המגזרים ובמהלכו העביר אדריכל העיר, טל חמי הרצאה על תמונת העתיד של העיר נהריה תוך שימת גש על חיבור של החינוך לתעסוקה איכותית כמצפן על פיו פועלים ברשות.

ECOSTEM21 – היא מערכת משותפת אזורית לקידום של STEM ומיומנויות המאה ה-21 בגילאי לידה עד תעסוקה, שמטרתה לקדם מוביליות חברתית לצעירות וצעירים ברשות מתוך הבנה שעולם התעסוקה העתידי זקוק לעובדים מוכשרים בעלי ידע ויכולות גמישות. כיום, יותר מאי פעם, נדרש ממערכות החינוך להיות מחוברות לסביבה בתוכה ובה הן פועלות. חשוב להוריד את המחיצות שבין חינוך לתעשייה, ללמוד כל הזמן ובכל מקום. בכדי לייצר שינוי כזה, ארגונים ממגזרים שונים חייבים לשלב ידיים: רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, עסקים, אקדמיה, עמותות ועוד מתוך הבנה, שהצבת מטרות משותפות והחלטה על פעולות תבסס השותפות של הגורמים המעורבים והמשפיעים ותקדם העלאה של רמת המיומנויות בקרב הצעירים. כך תיבנה מערכת מכלילה ומשגשגת של חינוך ותעשייה מתקדמים בעיר ובאזור.

את המהלך החשוב מוביל מינהל חינוך וקהילה בעיריית נהריה בשותפות וליווי מקצועי של קרן רש"י, מיזם 'רוח הגליל', מפעל הפיס וקרן סמואלי. בשנה האחרונה עוצב החזון הייחודי של נהריה בתחום ונבחרו ספינות הדגל אותן יקדמו ברשות בשנים הקרובות. בתחומי הרשות נמצאים נכסים רבים המהווים תשתית משמעותית לביסוס קפיצת המדרגה אותה מבקשים הגורמים לבצע יחד נוכח העובדה כי מדובר במהלך חדשני ופורץ דרך בתחום התעסוקה והחינוך.

יו"ר מיזם 'רוח הגליל', מיכאל אילוז: "אני שמח על קידום מהלך האקוסיסטם העירוני, עולם העבודה של המחר לא יהיה דומה לעולם העבודה של האתמול. ועל כן, תכנית ה-STEM תאפשר רכישת מיומנויות והזדמנויות תעסוקתיות מגוונות לעתיד".

מנכ"ל עיריית נהריה, עו"ד דוד אלחיאני: "אני מברך על המהלך העירוני שאנו מובילים בתחום. הצלחתו תאפשר לנו להיות מוכנים לאתגרי המחר, להצליח בעתיד ולהגדיל את מרחב ההזדמנויות בסולם החברתי הכלכלי. על מנת שילדינו יוכלו להצליח בכל תחום שבו יבחרו, אנו צריכים לצייד אותם בארגז כלים שמתאים לעולם העבודה העתידי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות