fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הנזקים הכלכליים מהמשבר עד כה נאמדים במיליארדי שקלים"

הבעלים של קבוצת טרלידור כרמיאל ויו"ר הנהלת מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, הנרי צימרמן, קורא לממשלה לקבוע מנגנון פיצוי מוסדר לעובדים הנדרשים לשהות בבידוד ולשאת במחיר היעדרותם מהעבודה
הנרי צימרמן בטרלידור | צילום: אלכס הובר
הנרי צימרמן בטרלידור | צילום: אלכס הובר

התעשייה הישראלית והקורונה. מניין החולים בנגיף קורונה בישראל ממשיך לעלות, ואיתו גם החשש שמקומות העבודה יהפכו למוקדי התפרצות עיקריים.

בהתאחדות התעשיינים החליטו לפרסם הנחיות מיוחדות בניסיון למנוע את המשך ההתפשטות של הנגיף, לפחות במקומות העבודה ובתי העסק.

התאחדות התעשיינים פנתה שלשום, שלישי, לממשלה בבקשה לבצע 10 צעדים, שלדבריה יאפשרו לתעשיינים ולמגזר העסקי להתמודד עם התפרצות הקורונה.

להערכת ההתאחדות, ההתפרצות כבר גרמה לנזק של כ-1.2 מיליארד שקלים מימי הבידוד בלבד.

הנרי צימרמן בטרלידור | צילום: אלכס הובר

התעשייה הישראלית והקורונה: לקבוע מנגנון פיצוי

על רקע הגידול במספר העובדים הנמצאים בבידוד, הצטרף הבעלים של קבוצת טרלידור כרמיאל ויו"ר הנהלת מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, הנרי צימרמן, לקריאה לממשלה לקבוע מנגנון פיצוי מוסדר לעובדים הנדרשים לשהות בבידוד ולשאת במחיר היעדרותם מהעבודה.

צימרמן: "דווקא במשבר מתברר עד כמה חשוב החוסן של התעשייה המקומית והצורך לחזק אותה עוד יותר.
"הנזקים הכלכליים מהמשבר עד כה נאמדים במיליארדי שקלים, הנובעים מעלות ימי הבידוד, אי אספקת חומרי גלם, עיכובים במשלוחים מחו"ל, ביטול טיסות ועוד".

צימרמן נוקב באחת הבעיות החמורות שעולות ממצב זה. לדוגמה, עובדים, שלא צברו ימי מחלה ועלולים להגיע למקום עבודתם, בלי לדווח על החובה שלהם לשהות בבידוד.

צימרמן: "במצב זה, אשר נכון לעכשיו אין איש שיכול לדעת כמה זמן הוא יימשך, נדרשת קבלת החלטה ברורה בסוגיית תשלום לעובדים על היעדרותם בעל כורחם ממקומות העבודה שלהם.
"ברור, כי צריך להינתן פיצוי לעובדים השוהים בבידוד".

לדבריו של צימרמן, בלתי מתקבל על הדעת שהתעשיינים לבדם יישאו במימון שכר  של העובדים הנאלצים להיעדר מהעבודה.

מקרה קלאסי של אי הבנות

הוחלט להעניק דמי אבטלה, על מנת שלא לחייב את העובדים בימי חופשה או מחלה. מה תוכל לחדש לנו על כך?
צימרמן: "קיימים הרבה אי דיוקים שיוצרים אי הבנות, וזהו מקרה קלאסי. ההחלטה שהתקבלה לא נותנת מענה לימי הבידוד אלא רק למצב של פיטורים מלאים".

צימרמן הוסיף, כי טרם התקבלו החלטות, למרות שההתאחדות העלתה את הבעיה הכואבת בהקשר לבידוד בפני משרדי הממשלה הרלוונטיים.

מה יהיה על הייצוא מישראל ועל הייבוא של סחורות?
צימרמן: "הוקם צוות משותף להתאחדות ולמשרדי התחבורה והכלכלה, הנותן מענה באמצעות הגברה של טיסות מטען על חשבון מטענים שהוצאו עד היום בטיסות נוסעים. בנוסף יוגבר השימוש בתובלה הימית הקיימת".

דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר מסר: "לפי שעה, ההטס של המטענים במטוסי הנוסעים נמשך כסדרו, למרות שהופחת נפח הטיסות המסחריות. במקביל חברות הקרגו UPS , DHL ואחרות ממשיכות לטוס באופן סדיר, ובמידת הצורך הן ערוכות לתגבור. אל על ממשיכה לטוס לניו יורק, למרות הצמצום במספר הטיסות וגם אלו משמשות להטסת סחורות".

לפלר הדגיש כי ככל שהדברים נוגעים לטיסות קרגו אין בעיה גם בתגבורת על פי הצורך.

צוות היגוי לשעת חירום

בהתאם להנחיית ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, הוקם בעיר צוות היגוי לשעת חירום בכרמיאל.

צוות ההיגוי מצוי בקשר שוטף עם כל הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות המוביל את הטיפול בנושא הקורונה ופועל בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה השונים.

בעירייה נערכים למספר תרחישים אפשריים על מנת להיות ערוכים מיידית לכל החלטה והנחיה שיינתנו על ידי הממשלה ומשרד הבריאות.

קונינסקי: "אנו עומדים לרשות התושבים בכל עת במוקד העירוני".

כ-100 תושבים בכרמיאל נמצאים בימים אלה בבידוד.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות