fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכרמיאלים הצטרפו למחאת הענק נגד רצח נשים

שני אוטובוסים יצאו היום מכרמיאל להפגנה בתל אביב נגד רצח נשים. בהם גם תלמידים מבית הספר אדם חברה וטבע שהתגייסו לתמיכה במאבק יחד עם מ"מ ראש העיר, טניה מזרסקי
הנשים מכרמיאל צילום נעם הופמן

הכרמיאלים הצטרפו למחאת הענק נגד רצח נשים

בעקבות העלייה במקרים של רצח נשים ואלימות נגד נשים, נערך הערב (שני) מצעד מחאה בפארק צ'רלס קלור בתל אביב. לאירוע הגיעו נשים מכל רחבי הארץ אך לא רק נשים.

רבות מהן הגיעו בהסעות שאורגנו באופן מיוחד על ידי הרשויות המקומיות, כך גם בכרמיאל, מ"מ ראש העירייה טניה מזרסקי נרתמה לארגון הפרויקט. שני אוטובוסים יצאו מהעיר, אחד עם 24 נשים והשני עם למעלה מ-25 מחנכים ותלמידים מבית הספר אדם חברה וטבע.

הכרזה של כרמיאל

בעצרת המרכזית השתתפו שירה וישניאק, שאחותה מאיה ז"ל נרצחה לפני כשבועיים, לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה באוקטובר האחרון, וניר אלימלך, אחיה של השחקנית ענת אלימלך ז"ל, שנרצחה על ידי בן זוגה בשנת 1997. בנוסף, על בימת העצרת הופיעו במהלך הערב הזמרות עדן אלנה וקרן פלס.

תלמידים, מורים ומנהלים מאדם חברה וטבע צילום זואי בר

בעצרת נטלו חלק פעיל ארגוני נשים רבים, ביניהם נעמת, ויצו, שדולת הנשים, המטה הפמיניסטי לשעת חירום, פורום מיכל סלה ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

באדם חברה וטבע מתגייסים למאבק נגד רצח נשים

על ההחלטה של בית הספר אדם חברה וטבע, ליטול חלק במפגן אמרה המנהלת העמיתה סתו הרצוג: "באדם חברה וטבע אנו עוסקים בהתרחשויות החברתיות הבוערות בחברה הישראלית כחלק בלתי נפרד מהמעשה החינוכי היום-יומי שלנו. מאז שחזרנו ללימודים עסקנו עם החניכים בתכנים הכואבים של אלימות כלפי נשים, ובעלייה של מספר הפניות למוקדי החירום בשל גילויי אלימות כאלו.

ברגע שנודע לנו על ההפגה הצענו לחניכים להגיע אליה ולהפוך את הערכים אליהם אנו מחנכים למעשים. החניכים הבינו את חשיבות המאבק וההפגנה ונענו מיד. הסוגיה של אלימות כלפי נשים וכלפי ילדים היא בעיה של החברה הישראלית כולה וראוי שיירתמו למאבק בה נערות ונערים כאחד.

חשוב לנו לציין את הערכתנו הרבה לעיריית כרמיאל, ובמיוחד לטניה מזרסקי, אשר שמה את הנושא בראש סדר העדיפויות, ובחרה להעמיד מערך הסעות כדי לאפשר לחניכינו ולכל תושבי ותושבות כרמיאל להגיע להפגנה".

הנשים מכרמיאל צילום נעם הופמן
תלמידים, מורים ומנהלים מאדם חברה וטבע צילום סתו הרצוג

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות