fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הושק מיזם לקידום הזדמנויות לילדי נהריה

המיזם החדש בשיתוף קרן רש"י ו'רוח הגליל' מתמקד במתן הזדמנות לכל ילד וילדה בעיר למצות את היכולות שלו באמצעות רכישת מיומנויות המותאמות למאה ה-21. ״המיזם הזה הוא בשורה נוספת לעיר שלנו. 5 מיליון שקלים נוספים שיושקעו ישירות בתלמידי העיר ואני רוצה להודות לרעיה שטראוס, למיכל כהן ולקרן רש"י על השותפות בדרך החשובה הזו", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי
הושק מיזם לקידום הזדמנויות לילדי נהריה | צילום: עיריית נהריה

הכל מתחיל החינוך. מיזם 'אקוסיסטם ומיומנויות המאה ה-21', הושק השבוע בטקס חגיגי בעיריית נהריה. בטקס השתתפו בין השאר: ראש העירייה, רונן מרלי, מנכ"ל עיריית נהריה, דוד אלחיאני, מייסדת ומובילת 'רוח הגליל', הגב' רעיה שטראוס- בן דרור, מנכ"לית קרן רשי", מיכל כהן,

ראש מינהל חינוך וקהילה בעירייה, אילן וקנין, מנהל רשת 'אורט' בצפון, אבי אבירם, מפקחת משרד חינוך במחוז צפון, רבקה וישניה, מנהלת אקוסיסטם קרן רש"י בנהריה, דנה וינשטיין ונציגים נוספים של משרד החינוך, קרן רש"י, 'רוח הגליל', מרכז פסג"ה נהריה והמרכזים הקהילתיים- מתנ"ס נהריה.

ליישום המיזם חברו יחד גורמים מעולם החינוך הפורמלי, הבלתי פורמלי עמותות, קרנות, המרכז הרפואי לגליל, מגזר עסקי ואקדמיה. המיזם הינו מהלך שמובילה עיריית נהריה בשיתוף קרן רש"י ומיזם 'רוח הגליל' שמטרתו לרתום את כלל המגזרים סביב מטרות משותפות ולכדי תוכנית יישובית אחת.

מחקרים שבוצעו העלו, כי עתידו של ילד נקבע במידה רבה על פי המיקום הגאוגרפי בו הוא נולד ואינו תלוי בתנאי הפתיחה שלו, אלא במרחב ההזדמנויות שיש לו לאורך החיים. מרחב ההזדמנויות של הילד תלוי בין השאר במידת המוכנות שלו לאתגרי המאה ה-21 ועולם העבודה העתידי. מטרת המיזם היא כאמור צמצום פערים חברתיים כלכלים ויצירת שיוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה החיים בנהריה באמצעות רכישת מיומנויות המותאמות למאה ה-21 וגיבוש תפיסות טכנולוגיות, שיאפשרו להם לבחור את עתידם האישי והמקצועי.

מייסדת 'רוח הגליל', רעיה שטראוס-בן דרור: "זהו רגע מרגש במיוחד עבורי, רגע שחלמתי עליו. להביא לעיר שלי נהריה פרויקט כה ערכי ומשמעותי ולזכות לשיתוף פעולה מצד העירייה וראש העיר. נהריה נכנס לתוך תוכנית מצליחה שאליה חברו גורמים רבים ואני שמחה להיות חלק ממנה".

מנכ"לית קרן רש"י, מיכל כהן: "אני מברכת על שיתוף הפעולה עם הרשות בהובלת ראש העיר רונן מרלי, ואני בטוחה כי יחד נביא לקידום ההזדמנויות לתושבים. תפקידנו הוא לא להוביל אלא לאפשר. אני מתחברת למשפט שמוביל אותנו – 'מה יישאר אחרינו'. אנו כאן כדי להכין תשתית וביחד עם הרשויות ומשרדי הממשלה, לתת שירות טוב יותר לאזרחים ומבחינתנו אלו הם אזרחי המחר- התלמידות והתלמידים שלנו. באנו לחזק את הגליל ולעיר נהריה תפקיד מרכזי בכך".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "המיזם הזה הוא בשורה נוספת לחינוך בנהריה. 5 מיליון שקלים נוספים שיושקעו ישירות בתלמידי העיר. כשנכנסתי לתפקיד הצבתי את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות והגדרתי כמטרה עיקרית למקסם את הפוטנציאל האישי שיש בכל ילד וילדה בעיר. העשייה בתחום החינוך בעיר רק הולכת ומתרחבת: מינפנו את תחום החינוך המיוחד, הרחבנו תכנים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, הכנסנו את רשת אורט למערך הלימודים העל-יסודי והגברנו שיתופי פעולה עם משרד החינוך, קרנות שונות, צה"ל, תנועות נוער וגורמים נוספים שמאפשרים לנו לקדם את תחום החינוך. אני מאמין באנשי החינוך שלנו, הם אנשי מקצוע טובים ומנוסים שיודעים לממש את האחריות שלהם ואין לי ספק שעושים את עבודתם באהבה ומכל הלב. אני רוצה להודות לרעיה שטראוס, למיכל כהן ולקרן רש"י על השותפות בדרך החשובה הזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות