fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אשכול בית הכרם למען ענף הזית

אשכול בית הכרם, זכה במענק בסך 2.6 מיליון יורו בשותפות עם מכון וולקני בקול קורא מטעם האיחוד האירופי, לפיתוח ענף שמן הזית
מנכ"לית אשכול בית הכרם, רונית עובדיה

אשכול בית הכרם, זכה במענק בסך 2.6 מיליון יורו בשותפות עם מכון וולקני בקול קורא מטעם האיחוד האירופי, לפיתוח ענף שמן הזית

איגוד ערים אשכול רשויות בית הכרם הגלילי בראשותו של ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, זכה בפרס בשותפות עם מכון וולקני והוא יוענק לאגודה חקלאית המאגדת בתוכה שבעה בעלי בתי בד ביישובי האשכול.

מנכ"לית האשכול רונית עובדיה: "מדובר בפרויקט ראשון בהובלת ישראל, ראשון מישראל, וראשון ששואף לבנות פלטפורמה שיתופית בין האזורים השונים באגן הים התיכון כדי למנף את ההצלחה של תעשייה מקומית ובדגש על תעשיית שמן הזית המקומית. מטרות הפרויקט – פיתוח ענף שמן הזית במרכז הגליל, שכולל הגדלת הרווחיות הן ליצרנים והן לקהילות, דרך פיתוח תיירות, תיירות אוכל, וסדרות חינוך על כלכלה אזורית לקהל הרחב".

חוקר במכון וולקני ד"ר גיורא בן-ארי: "ישנו מחקר עמוק ורחב בנושא הזית בישראל, הרבה מעבר לפרופורציות של היקף הגידול בישראל לעומת מדינות אחרות בעולם. המחקר בישראל מעורר עניין רב בקרב חוקרי הזית בעולם וכולל הרבה מאוד שיתופי פעולה בינלאומיים ומחקרים משותפים.

מענק זה ניתן על עוד אחד משיתופי הפעולה הבינלאומיים, והפעם בהובלתנו ויתרום באופן משמעותי לגידול הזיתים בארץ ובעולם. מטרת מחקר זה היא להגביר את רווחיות משקים קטנים בארץ ובמדינות אחרות מסביב לים התיכון, מגידול זית, על ידי שיפור גם של הצד האגרוטכני-גידולי וגם של הצד השיווקי-כלכלי".

ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול בית הכרם, משה קונינסקי: "ההישג המרשים של אשכול בית הכרם מקבל משנה תוקף במיוחד בתקופה מאתגרת זו של התמודדות עם משבר הקורונה והרצון לשקם את הכלכלה. אני מקווה ומייחל לכך שזו הסנונית ראשונה המבשרת יציאה מהירה מהמשבר הכלכלי".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק צפון 1 חדשות נהריה – כרמיאל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות