fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנשי הים התיכון קוראים לכם להצטרף אליהם בשישי הקרוב

בשישי הקרוב, 12.2 קהילת 'אנשי הים התיכון' יצאו אל שפכי הנחלים במטרה להגביר את המודעות לבעיית זיהום הנחלים והשפעתם על שמורות טבע ימיות והים. והם מזמינים אתכם להצטרף למאבק ביחד איתם
יובל אלון רכז קהילת אכזיב בשפך נחל בצת | צילום: אנשי הים התיכון
יובל אלון רכז קהילת אכזיב בשפך נחל בצת | צילום: אנשי הים התיכון

לים התיכון זורמים 12 נחלים הסובלים מזיהום שמקורו במפעלים, בהזרמת קולחים, ביוב ובכמויות אדירות של זבל (כולל פלסטיק) המהווים מלכודות מוות לסביבה הימית.

בכל שנה מתקיימות אלפי תקלות במערכות הטיפול בביוב, כשרק חלק קטן מהן ידוע. התוצאה היא זיהום נחלים וים.

השפעת הזיהום על הנחלים והים עצומה: פגיעה בחי ובצומח, התחזקות מינים פולשים על חשבון מינים קיימים, פגיעה בבריאות וסגירת חופים לרחצה למשך ימים רבים.

ביום שישי (12.2) יצאו אנשי הים התיכון אל שפכי הנחלים בקרבת שמורות טבע ימיות על מנת לעורר מודעות ציבורית למצב החמור של זיהום נחלים המשפיע ישירות על הים ועל שמורות טבע ימיות.

רכז קואליציית אנשי הים התיכון, מארגון "אנו", מייקל רפאל: "הים שלנו נתון ללחצים רבים המדרדרים את מצבו. כל מי שחושב שהים הוא אינסופי טועה. המצב הזה לא יכול להימשך. חייבים לעצור גם את זיהום הנחלים שמשפיע ישירות על שמורות הטבע הימיות שלנו, ועל הים בכלל. זה בידינו. צריך לאכוף בצורה רצינית את כל מי שמזהם את הנחלים".

באירוע שהוא חלק ממבצע ניקיון ארצי של רשות הטבע והגנים, בחרה קואליציית אנשי הים התיכון (המורכבת מארגוני סביבה, בהם החברה להגנת הטבע, צלול, Ecoocean, דלפיס, מגמה ירוקה), להציף את נושא זיהום הנחלים שמשפיע ישירות על הים וגורם למוות של בעלי החיים והסביבה הימית.

האירועים בשפכי הנחלים שיכללו הדרכות, הפעלות, ניקוי שפכי הנחל, יתקיימו בהובלת הקהילות של אנשי הים התיכון בנחלים הבאים: נחל פולג, נחל אבטח בניצנים, נחל שקמה בזיקים, נחל אורן, שמורת שקמונה ונחל לוטם, ונחל בצת.

רכזי אנשי הים התיכון | צילום: יוחנן קישון
רכזי אנשי הים התיכון | צילום: יוחנן קישון

לפרטים נוספים והרשמה – לחצו כאן!

 

צפו בסרטון "נמאס מהזרמת השפכים לשמורה הימית בבצת!"לחצו כאן!

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות