fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה הוציאה צו סגירה לדוכן שאישרה להפעיל

עיריית עכו השתהתה מלטפל בעסק ללא רישיון במשך שלוש שנים, למרות שידעה על קיומו, ואפילו אישרה לו לפעול במשך מספר ימים בשבוע, ללא רישיון
אסתר בן גיגי עם עו"ד יניב ברוך. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור
אסתר בן גיגי עם עו"ד יניב ברוך. צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

אסתר בן גיגי מעכו, התייאשה מלהמתין לעירייה לקיים את הבטחתה להקים שוק עירוני חדש, במקום השוק שנשרף, שם עמד גם הדוכן שלה, ובשנת 2014 אישרה לה העירייה להעמיד את דוכן האוכל שלה מחוץ לשוק העירוני. אך בשנת 2017 הוציאה העירייה כתב אישום נגדה, ובשנת 2018 הוציאה צו סגירה לדוכן. השבוע ניתן פסק הדין.

כאמור, העסק פעל ללא רישיון, כשנציג (לא זוטר) בעירייה הסכים כי בן גיגי תמשיך להפעילו ללא רישיון, אם כי הגביל את הפעילות למספר ימים מוגדר בשבוע, תוך שממצאי ביקורת של משרד הבריאות שנערכה בעסק הצביעו על מספר ליקויים, לרבות כאלה המתייחסים לאופן הכנת דברי המזון, לאופן החלוקה של מבנה העסק ואופן ניהולו.

בשנת 2017, בחרה העירייה לתבוע את בן גיגי על כך שממשיכה להפעיל את דוכן האוכל, למרות שלא היה ברשותה רישיון. עם זאת, לאורך כל התקופה שקדמה לכך, התנהלו דין ודברים במכתבים בין העירייה לבין בן גיגי, ולמרות זאת החליטה עירייה לתבוע אותה.

בגזר הדין שניתן בבית המשפט, נראה כי בחר השופט להתייחס לעובדה זו ובאופן חריג ויוצא דופן ביקר את העירייה על התנהלותה במקרה זה, ואפשר לה חלון הזדמנויות של למעלה מ -15 חודשים למצות הליכי רישוי וזאת מבלי לסגור את העסק. מדובר בגזר דין חריג ונדיר בהחלט, ולאור החלטה זו, מסרה העירייה כי היא בכוונתה לערער עליו.

עורך דינה של אסתר בן גיגי, יניב ברוך: "בהמ"ש לא ראה לנכון לסגור את העסק של מרשתי לאלתר ולקפח את פרנסתה, ונתן בידה את האפשרות למצות את מלוא הליכי הרישוי על מנת שבסופו של יום ייצאו נשכרים הן מרשתי והן ציבור הלקוחות הנאמן שלה. העירייה במאי 2018 ביקשו לסגור את העסק בצו סגירה, אך בשל התנהלות מאוד חמורה של העירייה, ניתנה לה הזכות להמשיך ולהתפרנס ולא פוגעים בה בגלל מחדלים עצומים של הרשות. פסק הדין רומז על התנהלות שערורייתית של הרשות. ובכלל, התייחס השופט לעובדה כ מדובר באישה שתורמת רבות לנזקקים שידם אינה משגת, וכי הדוכן מפרנס משפחה בת חמש נפשות".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדת העירייה, הרשיע את הנאשמת בעבירה של ניהול עסק ללא רישיון ואף התייחס לחומרת העבירה לאחר שהמזנון היווה סיכון לבריאות הציבור. היות והוחלט שהעסק ייסגר רק בתום 15 חודשים ולא מיידית, בכוונת העירייה להגיש ערעור על גזר הדין".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות