fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המכללה האקדמית בראודה לא תתמזג עם אוניברסיטת חיפה

הוועד המנהל הנחה את הנהלת המוסד להשהות לעת עתה את המגעים למיזוג ולהסב את המאמץ לביסוס עצמאותה של המכללה
בראודה
צילום אלכס הובר

בשלוש השנים האחרונות התקיימו מגעים בין המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל לבין אוניברסיטת חיפה לבחינת היתכנות למיזוג בין הגופים, במטרה ליצור עוגן אוניברסיטאי בכרמיאל שבגליל שימנף סינרגיה בין שני המוסדות לטובת השכלה הנדסית איכותית.

בחודש דצמבר 2016 נכתב בבלינקר אודות התוכנית לאיחוד בין שני המוסדות: "אוניברסיטת חיפה מקיימת בתקופה האחרונה משא ומתן עם המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל, לקידום תוכנית על פיה תהפוך המכללה לפקולטה להנדסה של אוניברסיטת חיפה אך תמשיך לפעול בכרמיאל".

נשיא מכללת אורט בראודה, פרופ' אריה מהרשק אמר: "האיחוד הוא מענה לאתגר התחרות הגוברת בשוק ההשכלה הגבוהה בדמות מוסד פורץ דרך בתחום החינוך ההנדסי".

פרופ' רון רובין נשיא אונ' חיפה אמר אז: "האיחוד יחזק את היכולות האקדמיות שלנו ויעניק לאוניברסיטת חיפה את המחקר וההוראה ההנדסית, שאורט בראודה מצטיינת בו. אבל לא פחות חשוב, איחוד כזה יטמיע את ההשכלה האוניברסיטאית בגליל ויחזק את הצפון".

מהמכללה האקדמית נמסר לפני שעה קלה: "הוועד המנהל של המכללה, בהשתתפות גורמי הפנים ונציגי ציבור, סקר היום, 8 באוגוסט, את כלל המהלכים והמגעים בין המוסדות והגיע, פה אחד ובצער, לכלל ההחלטה כי לא מתקיימים התנאים הנדרשים למיזוג.

הוועד המנהל הנחה את הנהלת המוסד להשהות לעת הזאת את המגעים למיזוג ולהסב את מירב המאמץ לביסוס עצמאותה של המכללה וקידומה תוך טיפוח ההון האנושי של המכללה. ייעודה הברור של המכללה, לקדם את החינוך ההנדסי ולשפר את פריון התעשייה בישראל, קיבל רק לאחרונה אשרור בעקבות הזכייה במכרז של משרד הכלכלה להקמת מכון לאומי לייצור מתקדם.

המכללה רואה חשיבות ביצירת חיבורים עם גופים אקדמיים ותעשייתיים מובילים אשר יסייעו למנף את החזון והייעוד שלה – להיות מוסד מוביל בתחום ההנדסה, בכרמיאל".

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי מסר בתגובה להחלטת הוועד המנהל של המכללה: "המכללה האקדמית בראודה בכרמיאל מהווה עוגן חשוב לעיר כרמיאל. החלטת הוועד המנהל לא הגיעה אלינו כהפתעה.

המגעים בין המכללה בכרמיאל ובין אוניברסיטת חיפה מתנהלים מזה כשנתיים, לצערי, הם עדיין לא הבשילו לכלל מיזוג בין המוסדות. וכנראה שיש עוד כברת דרך לשתי ההנהלות ליצור ביניהן אמון והסכמות עקרוניות שהן הצורך בשמירת ייחודיות המכללה לצד הטמעתה במסגרת הרחבה של האוניברסיטה.

כפי שצוטט בהחלטת הוועד המנהל של המכללה: התהליך נמצא בסטטוס של "השעיה לעת הזאת" אך לא בוטל לחלוטין שכן לשני הצדדים יש עדיין אינטרסים ותמריצים ליצור בעתיד סינרגיה ביניהם.

עיריית כרמיאל תומכת במהלך המיזוג כפי שגם משרד החינוך באמצעות הוות"ת תומך. אנו נמשיך לפעול לשמור על הייחודיות המוניטין האקדמי הנדסי של מכללת בראודה אך במקביל לא נזניח את קידום הדיאלוג בין שני המוסדות והפיכתה של כרמיאל לעיר אוניברסיטה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות