fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועמד היחיד מהגליל במפלגת העבודה

סאלח סעד מבית ג'אן הוצב ברשימת מפלגת העבודה במקום התשיעי. הדבר הראשון שהוא מתכנן לעשות זה לבטל את חוק הלאום
סאלח סעד צילום אלכס הובר

במערכת הבחירות הנוכחית, כמו גם בקודמתה, לפריפריה הצפונית אין ייצוג כמעט באף מפלגה. יוצא מכלל זה ולראשונה בהיסטוריה של מערכות הבחירות בכלל , מועמד מהעדה הדרוזית בעשירייה הראשונה.

מדובר בחבר הכנסת לשעבר, ממפלגת העבודה שכיהן בסיעת המחנה הציוני, סאלח סעד מהיישוב הדרוזי בית ג'אן שבגליל העליון, אשר הוצב ברשימת מפלגת העבודה במקום התשיעי.

הוא בן למשפחה שכולה, שירת 12 שנה כלוחם בכוחות הביטחון.

סעד: "אני רואה את עצמי הנציג של כל תושבי הצפון והגליל בפרט ולכן אני ממשיך לתחזק את הלשכה הפרלמנטרית לטובת כל מי שזקוק לסיוע וכך יהיה גם לאחר הבחירות הקרובות".

מה התוכניות שלך?    

"שלוש התוכניות הדחופות שלי בקדנציה הקרובה הן, תחילה לבטל את חוק הלאום שפגע קשה מאוד בדרוזים ובמיעוטים בכלל. תוכנית שנייה היא ביטול חוק קמיניץ – החוק שמבקש להחמיר עם עבירות הבנייה ביישובים בהיעדר תוכניות מתאר מאושרות. אני מציע לתת פרק זמן לראשי המועצות לאשר את תוכניות המתאר ולהקפיא לשנתיים את צווי ההריסה וההליכים המשפטיים נגד עברייני הבנייה עד שתאושר תוכנית המתאר. הצעירים שלנו לא יכולים לבנות, הם עוברים לכרמיאל, נהריה, חיפה, מעלות. קיים במגזר מחסור של עשרות אלפי יחידות דיור. היישוב הדרוזי האחרון הוקם לפני 130 שנה".

התוכנית השלישית של סעד נוגעת לסעיף בתקציב המדינה. "אדרוש כי בתוך תקציב המדינה יהיה סעיף תקציבי ייעודי של שלושה מיליארד שקלים ליישובים הדרוזיים ליישום תכניות חומש.

"הדרישה שלי מכל קואליציה שתהיה, יישום שלוש התוכניות האלה. לא אסכים להצטרף לקואליציה שלא תעגן בהסכם הקואליציוני את הדרישות הללו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות