fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכי טבעי ואמיתי תוצרת קורנית

יהל וליאור גייניס הם הבעלים של "טבע הגליל" – מפעל משפחתי לייצור מוצרי קוסמטיקה 100 אחוז טבעי באישור משרד הבריאות. הם חיים את הטבע ותורמים לסביבה והקהילה. החלום: לפתוח מרכז מבקרים ולהוביל שינוי באורחות החיים
יהל וליאור גייניס צילום אלכס הובר

רק מי שחי בגליל התחתון יכול להבין את הסינרגיה בין התושבים לבין סביבתם,

יהל וליאור באחד מחדרי הייצור צילום אלכס הובר

ואת יהל וליאור גייניס מהיישוב קורנית, המאמינים באורח חיים טבעי, בריא וגלילי, שהקימו את "טבע הגליל" שהוא בית מלאכה שהפך למפעל משפחתי למוצרי קוסמטיקה טבעיים. מזה כעשור הם מייצרים סבונים ומוצרי קוסמטיקה בעבודת יד, המוצרים שלהם מבוססים על שמן זית ישראלי, גלילי ברובו, וגם תמציות צמחים איכותיות הגדלות באזור.

"טבע הגליל" הוקם כבית מלאכה לפני כ-13 שנים על ידי גיל סניפר, מהנדס כימיה מהיישוב שכניה. הוא פיתח את נוסחאות הסבונים שמלוות את המפעל עד היום. במהלך הזמן צירף עוד נוסחאות למוצרים, שחלקם קיימים וחלקם כבר לא מיוצרים. סניפר עזב והשאיר לבני הזוג גיינס להמשיך את מה שהתחיל בו בגליל.

יהל: "המטרה של טבע הגליל הייתה לספק אלטרנטיבה טבעית במחיר הוגן למוצרים שמשמשים את כולנו בחיי היום יום".

יהל וליאור גייניס, בני 32 ו-33, הורים לשני ילדים, אליה בת שנה וחצי ויהונתן בן שלוש.

יהל עם אליה בעבודה

יהל נולדה בחיפה, משפחתה עברה ליישוב הצעיר והייתה בין מייסדיה. ליאור, יליד כרמיאל, בן לנחמה ובצלאל. על החיבור ביניהם מספרת יהל: "כשהייתי בכתה ט' הצטרפתי למקהלת נופר בכרמיאל ויצא שביליתי הרבה שעות בקונסרבטוריון, שם נתקלתי בליאור בפעם הראשונה. היו לנו חברים משותפים, אבל לא נוצר בינינו קשר אישי. בצבא שירתנו באותו בסיס והתחילו קשרי ידידות. רק אחרי השחרור התחלנו לצאת ומאז אנחנו ביחד".

היא החלה בלימודי כלכלה וחשבונאות באוניברסיטה אך בשלב מסוים הבינה שזה ממש לא הכיוון שלה. כך עברה ללמוד ארומתרפיה.

ליאור למד במגמת המוזיקה של בית הספר הורוביץ וניגן בתזמורת העירונית.

"הקריירה הראשונה של ליאור הייתה כמורה לחצוצרה ומנגן בפרויקטים של בית הספר ועד היום הוא מחובר לצד הזה ומעביר שיעורים דרך הקונסרבטוריון של משגב. הוא למד פסיכולוגיה ומוזיקה באוניברסיטת חיפה. כשסיים את הלימודים התלבט והחליט להצטרף לטבע הגליל ולהתמקצע בתחומים שקשורים למפעל".

ליאור בגינה צילום אלכס הובר

כך התחלנו

ראשונה הייתה יהל שהצטרפה לטבע הגליל בשנת 2008, עם שחרורה מהצבא. סניפר, הבעלים דאז, חיפש מישהו שיטפל בהתנהלות השוטפת של בית המלאכה, וכך החל המסע שלה. "עבורי לעבוד בטבע הגליל היה משנה חיים. נפתחתי לעולם שלם שלא הכרתי, כזה שתמיד היה לי בלב, אבל לא הבנתי עד כמה הוא מטריד אותי עד לאותו הזמן. היום זה כבר נמצא במודעות גבוהה הרבה יותר, אבל אז רוב האנשים לא הכירו בכלל את המושג SLS Sodium Lauryl Sulfate) – חומר שהוכח כמעורר גירוי) וכמעט שאף אחד לא היה מוטרד מאלומיניום בדאודורנט שלו. מאותו הרגע עשיתי שינוי משמעותי לכיוון החיים הטבעיים, התחלתי לקרוא ולחקור את הנושא. בשלב מסוים עזבתי את המקום לטובת לימודים ולפני שש שנים חזרתי כדי לקחת את "טבע הגליל" ולהפוך אותו מבית מלאכה קטן למפעל אמיתי עם רישיונות".

ליאור הצטרף לפני ארבע שנים. בהתחלה הוא עשה את עבודת השיווק בחנויות והיום הוא אחראי על תחומים אחרים במפעל, ביניהם הייצור, המיכון, ועוד שירותים שהמפעל מעניק לעסקים.

ליאור: "במשך זמן רב ניסינו להוציא רישיונות של משרד הבריאות למפעל ללא הצלחה. אבל אחרי שבע שנים זה סוף סוף קרה והגיעו האישורים".

עבור הזוג גייניס, "טבע הגליל" הוא הרבה יותר ממפעל הוא השקפת עולם.

יהל: "מאז ומתמיד היה לנו חשוב לתת מקום לקהילה במפעל שלנו, אנחנו מארחים בתי ספר מהסביבה, תורמים לפרויקטים חברתיים וסביבתיים, מקפידים להגיע ולשתף בידע שלנו במפגשי אימהות בסביבה הקרובה, מעסיקים אצלנו בני נוער, גמלאים, אם חד הורית ועוד. לאחרונה התחלנו לקדם קו של 'אפס פסולת' ואנחנו מציעים את האפשרות הזאת ללקוחות בכל רחבי הארץ, הכוונה למשלוחים באריזות מחומרים ממוחזרים. השילוב של 'האפס פסולת' עם המוצרים שלנו שעשויים מחומרים טבעיים בלבד עוזר לנו לקדם את נושא הקיימות והסביבה החשובים לנו".

ליאור: "למרות שאנחנו נמצאים בקורנית כבר מעל 12 שנים עדיין יש אנשים בקורנית והסביבה שלא מכירים אותנו. היינו שמחים מאוד להגיע לכל אחד שמתעניין במוצרי טבע והיה רוצה ללמוד על העולם הטבעי והבריא הזה ולעזור לו לעשות שינוי בחיים שלו, אפילו אם הוא קטן".

יש גם רישיון ממשרד הבריאות

המוצרים שלהם הם 100 אחוז טבעי וזה מה שמייחד אותם. יהל: "אני מובילה בקיצוניות את הקו של 100 אחוז טבעי. יש הרבה חברות שמייצרות טבעי אבל ה-100 אחוז הוא מה שמייחד אותנו. מה שאני מנסה להגיד זה שאנחנו מכוונים את החיים שלנו למקום מאוד אמיתי. לחיות לפי הסטנדרטים והעקרונות שחשובים לנו וזה בעצם מה שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו. מבחינתנו מוצר של "טבע הגליל" הוא מוצר עם חותמת. החותמת הזאת מסמלת איכות, טבעיות ואקולוגיה".

לצד פיתוח המוצרים וקידום המפעל, עוסקים בני הזוג גם בהדרכה. מאחורי המפעל נמצאת גינת טבע הגליל. בגינה משולבים צמחי מרפא אותם הם שתלו, צמחי מרפא נוספים הגדלים באזור באופן טבעי כבר שנים רבות. כל הצמחים משמשים בתעשיית הקוסמטיקה הטבעית והם גאים מאוד באפשרות להראות ולהסביר על תהליך הכנת מוצר, החל משלב הצמח ועד למוצר המוגמר.

בנוסף, בגינה ישנה חלקת ורדים מיוחדת עם סוגים רבים של ורדים אותה יצרו בשיתוף עם האגרונום, יובל קוצר ובתקופות הפריחה המחזה מרהיב.

"אחת התכניות לעתיד היא להפוך את המקום גם למרכז מבקרים, יחד עם שאר העסקים בשכניה ויודפת".

יהל גם מעבירה סדנאות והרצאות בארומתרפיה ורוקחות טבעית בכל רחבי הארץ ובקורנית. בסדנאות לומדים להכין מוצרים ורקיחות שונות והן משלבות לימוד תיאורטי והתנסות חווייתית ומעשית".

יהל: "בשנה שעברה הוזמנתי להרצות בכנס הסבונאים הראשון בארץ, זו הייתה חוויה מרגשת ומיוחדת. לשם שינוי יצאתי מאזור הנוחות שלי ולכבוד הכנס בניתי הרצאה על מיתוג, בה סיפרתי את הסיפור האישי של המיתוג שלנו, מיתוג שהיה תהליך משמעותי מאוד עבורנו, עם איורים בעבודת יד שאוירו במיוחד עבורנו ורעיון מקסים של המעצבים שלנו לשלב על כל מוצר ציור של פרפר ארצישראלי".

השילוב המושלם של חיים בגליל והיכולת לעבוד קרוב לבית, ממש באותו יישוב קטן בו הם גרים, גם הוא חלק מההוויה הגלילית ופילוסופיית החיים של השניים.

יהל: "בחרנו לגור קרוב לעסק שלנו כדי להגיע לאיכות חיים מיטבית, שיהיו לנו את הזמן והיכולת להשקיע במשפחה והילדים. שני הילדים שלנו "עבדו" איתנו במפעל, הם בילו שעות רבות במנשא, הסתובבו איתנו בירידים בכל הארץ והעבירו איתי הרצאות וסדנאות, וזאת מתוך האמונה שלנו שהקרבה הזאת חשובה מאוד. כמובן, שגם פה האקולוגיה מלווה אותנו והילדים שלנו מחותלים בחיתולי בד רב פעמיים בלבד".

יהל אף מקיימת אורח חיים טבעוני כבר ארבע שנים וגם הילדים. בבית הם מקפידים על אכילה בריאה, מזינה ומגוונת והם מעידים על עצמם שהם אוהבים מאכלים מיוחדים כמו אוכל אתיופי, הודי.

סבונים יצאו מפס הייצור

מה על הפרק?

"לפתח מוצרים טבעונים נוספים, ביניהם קרם גוף מאה אחוז טבעוני, למרות שהוא מכיל גם שמנים וגם מים, החומר עצמו מגיע ממקור טבעי. בחזוננו אנו רואים תמונה הדומה לחברת ל'אוקסיטן הצרפתית שמוצריה מיוצרים בפרובנס מחומרים הגדלים באותו אזור, כך גם "טבע הגליל", בו אנו מייצרים ומשווקים מוצרים העשויים מחומרים שגדלים בגליל, בעיקר, שקדים וזית. יש לציין שנעזרנו לאורך הדרך במעוף שהאנשים שם סייעו בידנו להפוך את המוצרים שלנו לנגישים וכך למדנו לצד הטבע להיות גם אנשי תעשייה, אבל כאלה שאוהבים את מה שהם עושים למען עצמם ולמען סביבתם".

מה מוצר הדגל שלכם?

"הסבון הנוזלי. הוא מיוצר בתהליך ייחודי לנו, בשיטה קרה, ששומרת על כל התכונות הטובות של השמנים שמרכיבים אותו".

באיזה מוצר אתם הכי גאים?

"בחמאת הגוף שלנו. היא מוצר פלאי. היא עשויה משמנים וחמאות טבעיים ומכילה שמנים אתריים בשביל הריח והתכונות שלה. הנוסחה שלה מאוד מרוכזת ולכן לא צריך לשים הרבה כדי להגיע לעור רך ונעים, גם בימים היבשים ביותר".

איזה מוצר אתם חולמים לפתח?

"סדרת מוצרים לתינוקות, כזאת שתמשיך את הקו ה-100 אחוז טבעי שלנו ותיתן מענה, במחיר הוגן, לצורך של הורים לטפח את הקטנים שלהם ללא כימיקלים ומזיקים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות