fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החלטה גורלית: השטחים במחלוקת יימסרו לאקדמית בראודה

מועצת העיר הצביעה פה אחד בעד העברת שטחים, שרשומים תחת אורט ישראל, למכללה האקדמית ובכך תצא לפועל הוראת בית המשפט משנת 2017
אורט בראודה קמפוס_המכללה צילום אלכס הובר

בישיבת מועצת העיר, בשבוע שעבר, הצביעו פה אחד לטובת יישום הסכם חלוקת השטחים למכללה האקדמית אורט בראודה, המוחזקים על ידי אורט ישראל.

כזכור, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה הגישה בחודש מרס 2016 עתירה לבג"ץ כנגד עיריית כרמיאל בהמשך למה שהיא מכנה "התנהלות פסולה של רשת אורט ישראל והמנכ"ל צבי פלג". הנושא הגיע לפתחה של ועדת החינוך של הכנסת, המל"ג, ומבקר המדינה אשר קבעו פה אחד: "אורט ישראל פוגעת בעצמאות המכללה האקדמית".

עיריית כרמיאל הקצתה את הקרקע עבור המכללה האקדמית אך בפועל היא נרשמה תחת אורט ישראל. המכללה ביקשה מבג״ץ לאלץ את עיריית כרמיאל להעביר חלק מהקרקע עליו יושבת המכללה לרשות האקדמית.

בית המשפט שלח את הצדדים להליך של גישור במטרה לנסות ולהגיע להסכמות, הליך שלא הסתייע. יו"ר האופוזיציה דאז וראש העירייה היום, משה קונינסקי ציין באותה עת: "המכללה אקדמית בכרמיאל מהווה מנוף כלכלי ואנושי לעיר כרמיאל ולכן, על העירייה לעשות כל שנדרש להביא לפתרון המחלוקת".

בספטמבר 2017 הורה בית המשפט לבטל את ההסכם שנחתם עם אורט ישראל ולהחכיר את החלק המערבי למכללה האקדמית. כתגובה, אורט ישראל ביקשו ארכה על מנת להגיע להסכמות עם המכללה, כשברקע התניית המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) להמשך פעילות המכללה האקדמית בכך שיהיו לה זכויות על הקרקע.

בישיבת מועצת העיר השבוע הוחלט על ביצוע הסכם חלוקת השטחים משנת 2017, זאת לאחר הסברים של היועץ המשפטי, עו"ד שלמה גבע.   

מאורט בראודה נמסר: "המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל מברכת על החלטת מועצת העיר לאשר את הסכם החכירה עם המכללה לפי המתווה עליו החליטה בשנת 2017. הצבעה חשובה זו – פה אחד – מהווה צעד חיוני למען התפתחות המכללה ועתידה. המכללה מצויה בהתדיינות משפטית ארוכה מול אורט ישראל ולמרות ניסיונות הגישור הרבים והוויתורים להם הסכימה למען סיום הסכסוך ולשם הפניית המאמצים והמשאבים לאפיקים למענם הוקמה, עדיין נאלצת המכללה להתמודד מול מכשולים רבים נוספים אשר מציבה אורט ישראל. המכללה מקווה שהחלטת העירייה מסמנת את הדרך לפתרון הסכסוך, גם במישור המשפטי".

תגובת עיריית כרמיאל באשר ללוח הזמנים לביצוע ההחלטה לא נמסרה עדיין.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות