fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האיש שקנה לעצמו פאב ליום ההולדת

אז "הפינה של בן" של בן יעקב בכרמיאל חוגגת שנתיים של בר שעשה מהפך בעיר והביא איתו גם תרבות ותוכן. וזה זמן מצוין להביט לאחור בסיפוק ולסמן יעדים חדשים

בן (בנצי) יעקב היה איש IT עם חלום. בגיל 45 הוא העניק לעצמו מתנת יום הולדת יוצאת דופן – פאב שמשלב בין האהבות הגדולות שלו – המוזיקה וחיי הלילה. לאחרונה, חגגה "הפינה של בן" יום הולדת שנתיים, זמן מתאים לסכם וגם להציב מטרות חדשות.

כבר שנתיים ש"הפינה של בן" מביאה לכרמיאל אירועי תרבות וחיי לילה מהסוג שלא היה בעיר. תפסנו את בן לשיחה על היוזמות הנפלאות שעזר לקדם בעיר.

בן יעקב, בן 47, נשוי ואב לשתי בנות, חיילת ותלמידת י"ב, נולד וגדל בעיר כרמיאל. "כרמיאל זו העיר שגדלתי איתה, אני פה כבר 47 שנים ומכיר את העיר מאז שהיו בה שני רחובות וכיבוי אורות ב-02:00 בלילה, זה לא מה שקורה פה היום. בתחום של התרבות. לא חסר פה כלום".

בן החליט להעניק לעצמו בגיל 45 מתנת יום הולדת מיוחדת "הפינה של בן", בר שמיועד למבלות ולמבלים בחתך הגילאים שלו, שמעוניינים בתוכן ותרבות לצד הבירה שלהם. "20 שנה שהייתי במערכות מידע ועסקתי במוזיקה במקביל. ברים וחיי לילה היו תמיד מהבילויים האהובים עליי מאז שאני זוכר את עצמי. אהבתי את תחום המחשוב, הייתי עצמאי וגם שכיר, אבל אחרי 20 שנה הייתי צריך שינוי. נכנסתי לאטרף של 30 יום ובניתי את הבר הקטן שלי, השכונתי".

"לקחתי את כל הדברים שאני אוהב, את המוזיקה, האמנות, התרבות ושילבתי אותם במקום קטן, שנבנתה בו קהילה."בן מספר על מבלים קבועים שמגיעים למקום, חלקם הכירו בבר עצמו. כך, נוצר מקום שהולכים אליו לשמוע מוזיקה טובה ולבלות עם אחרים. "כבר שנתיים רצוף שבכל חמישי מתקיים jam session. מופיעים מוזיקאים מקומיים מהסביבה – כרמיאל, משגב, נהריה, עכו, חיפה. ממש הפתיע אותי, מלא חיפאים ותושבי הקריות מגיעים אלינו לבלות".

מזה שנתיים הפינה של בן מארחת בכרמיאל את פסטיבל הבירה, אירוע ענק, אליו מגיעים אלפי משתתפים. "זו יוזמה משותפת של ראש העיר קונינסקי, עיריית כרמיאל והפינה של בן. פיתחתי את הרעיון עם אלי שדה (ראש מינהל תרבות). רצינו להוציא את האירוע ממקום סגור לרחוב הפתוח. הבאנו מבשלות בירה מהאזור ופירגנו לעסקים מקומיים. השנה השתתפו גם כל הפאבים שרצו בכך מהעיר כרמיאל".

ביולי האחרון השתלב בן גם בפסטיבל מחול כרמיאל, שם הוקם מתחם בירה. המתחם פעל במשך שלושה ימים, בהם ניתן היה ליהנות ממגוון בירות בשילוב הופעות ייחודיות לפסטיבל. "היתה חוויה מדהימה". מסכם בן. המתחם, שסיפק מקום בילוי למבלים בשכבות גיל שונות, זכה לשבחים רבים.

"בשנה האחרונה אני מרגיש שינוי פה בעיר, קונינסקי ועובדי העירייה השקיעו המון ועושים לא מעט כדי לייצר תרבות בילוי. אני חושב שתרבות שתייה זו לא הסטיגמה הרעה הזו של אלכוהול ושיכורים, אולי כדאי לקרוא לזה תרבות בילוי. הכוונה היא שהבירה היא לא העיקר, אלא יש תוכן, יש הופעות טובות. גם אצלי בבר האלכוהול זה לא הסיפור, אנשים שותים בירה, כי זה פאב, אבל לא באים בשביל האלכוהול. אני לא מוכר בקבוקים שלמים, אני לא גומר אנשים שם, אני לא נותן בכלל לאנשים לצאת אצלי גמורים. יש לי גם אחריות על הקהל שלי".

ומה התוכניות לעתיד?

"יש לי חלום להביא אמן כמו אדי ודר, הסולן של להקת פרל ג'אם, לאמפי בכרמיאל. אני יודע שכל מי שיקרא את זה יצחק וזה יישמע לו הזוי, אבל זה באמת משהו שהייתי עוד רוצה לעשות. יש כאן גם עניין פוליטי, ודר לא רוצה להופיע בארץ. לאחד כמוהו, שמושפע משטויות של ה-BDS, לראות את כרמיאל, הגליל, הדו קיום. חוץ מזה, מה שאני באמת רוצה זה להמשיך להפעיל את הבר הקטן שלי. אנחנו מתחילים בליין של תרבות יום ד', שיהיה הרצאות, מוזיקה קלאסית, קאמרי, דברים שפחות מזוהים עם ברים. הכל שכונתי וקטן".

"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות