fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אסון ידוע מראש: משאיות מסכנות את תושבי בן עמי

עשרות משאיות פוקדות בכל יום את המושב, כשהן מבצעות סיבוב בנסיעה מסוכנת אחורה, מבלי לראות מי עומד בדרכן
אחת המשאיות שנתפסה במצלמת הביטחון של המושב. צילום: באדיבות מושב בן עמי
אחת המשאיות שנתפסה במצלמת הביטחון של המושב. צילום: באדיבות מושב בן עמי

מאז החלה הבנייה בשכונת אריאל שרון בנהריה, הסמוכה למרכז הרפואי לגליל, החלה תופעה מטרידה שמדירה שינה מעיניהם של תושבי מושב בן עמי. עשרות משאיות פוקדות בכל יום את המושב, כשהן מבצעות סיבוב בנסיעה מסוכנת אחורה, מבלי לראות מי עומד בדרכן.

רכז הביטחון של מושב בן עמי מורדי בלומנפלד: "זכורים לי במפורש שני מקרים של כמעט תאונה, שיכלו להיגמר לגמרי אחרת. במקרה אחד, נהג סמילטריילר נכנס למושב ופנה בפנייה הראשונה אחרי הכניסה למושב. הוא החל לחזור אחורה על מנת להסתובב ולצאת מהמושב, לא שם לב לרכב שנסע לכיוון היציאה וכמעט ופגע בו. במקרה אחר, נהג משאית עם מערבל בטון נכנס למושב, ובצורה דומה, חזר אחורה, הפעם, כמעט ופגעה המשאית בקלנועית שעברה בכביש. המזל הוא שבקלנועית נהג בחור צעיר, לו נהגו בה אנשים מבוגרים, הם לא היו מספיקים לברוח מהמשאית וזה היה נגמר לגמרי אחרת. לנהגי המשאיות אין דרך חוקית להסתובב שמאלה כשהם מגיעים מכיוון דרום לשכונת אריאל שרון, ולכן נכנסים למושב לבצע את הסיבוב. הם מבצעים את הרברס המסוכן הזה בלי שאף אחד יכוון אותם. זו רולטה רוסית. כפיתרון זמני, הצבנו שומר בשער למשך שבועיים שבע שעות ביום, והוא עצר כניסה של 40 משאיות. אבל אנחנו לא מסוגלים מבחינה כלכלית להמשיך ולהחזיק שומר יום. וחשוב מכך, ברגע שהשומר לא מכניס אותם למושב, הם נאלצים להסתובב בצומת, על כביש 89, שזה בפני עצמו – סיכון גדול לכל משתמשי הכביש. חייבים למצוא פתרון אחר".

יושב ראש ועד הנהלה מושב בן עמי ניצן סנש: "המשאיות שאמורות להגיע לאתר הבניה של שכונת אריאל שרון בנהריה הפכו למטרד במושב בשנתיים האחרונות. מעבר לסכנה, תושבים מתלוננים על רעש, וצפצופים מעשרות משאיות כאלה נכנסות למושב בכל יום, והורסות לנו את התשתיות. מסתובבים כאן ילדי הגנים הסמוכים שיוצאים לטייל ורכבי הסעות של תלמידים שחוזרים מבית הספר. אנשים שמבקשים להגיע לבית החולים מחנים במושב ובשורה התחתונה, תאונה כאן תהיה קטלנית ואנחנו מתריעים מפניה. אנחנו מאוד מקווים שהסיפור ייגמר בקרוב".

מהמועצה האזורית מטה אשר נמסר: "מועצה אזורית מטה אשר מטפלת בחודשים האחרונים בכדי להביא לפתרון הבעיה החמורה שנוצרה במושב בן עמי עם כניסת משאיות כבדות המשתמשות בכבישי המושב לסיבובי פרסה, ובכך מסכנות את תושבי המקום ופוגעות בתשתיות המושב. מדובר בהתנהלות פרועה של הקבלנים הפועלים בניגוד לסיכומים שנקבעו מול הנהלת הפרויקט. בוועדת התמרור הקרובה של המועצה, יאושר תמרור שיוצב בכניסה למושב ויאסור על כניסת המשאיות. בתיאום עם מפקדת תחנת משטרת נהריה, תאכוף המשטרה את איסור הכניסה".

מעיריית נהריה נמסר: ״אגף ההנדסה בעירייה הינחה את הקבלנים להקפיד שהכניסה אל אתר הבנייה בכביש 89 לא תהיה דרך מושב בן עמי ולאור פנייתכם בוצע ריענון לנוהל זה״.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות