fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מרגיש כאילו הרגו לי את עוז שוב"

אלמונים הגיעו אמש לאנדרטה לזכרו של סמ"ר עוז מנדלוביץ, שנפל בצוק איתן, וניפצו את השלטים והתמונות. האב, עופר מנדלוביץ: "לא נותר לי אלא לשאול למה? באמת למה?"
האנדרטה לזכרו של עוז | צילום: עצמי

אמש, מוצאי שבת, הגיעו אלמונים לאנדרטת הזיכרון לסמ"ר עוז מנדלוביץ ז"ל ממשגב, ניפצו ושברו את השלטים והתמונות המעטרים אותה. עוז מנדלוביץ' לוחם סיירת גולני, נהרג לפני חמש שנים, במבצע צוק איתן, בקרב פנים מול פנים בשכונת סג'עיה בעזה.

האנדרטה, שנמצאת בין היישובים יעד ועצמון, נבנתה לפני שנה וחצי על ידי חבריו של עוז מבית הספר משגב יחד עם תלמידים ומורים שלא הכירו אותו. משפחתו של עוז כואבת את המעשה, אך פועלת כבר כעת להשבת השילוט אל האנדרטה. עוז מנדלוביץ היה בן 21 היה בנופלו. הוא נולד בקיבוץ יקום, ובגיל שנתיים עברה משפחתו להתגורר ביישובי משגב. לאחר נפילתו של עוז, ביקשה המשפחה להנציחו בנוף ובאווירה שבה גדל, והקימה, ביחד עם המועצה האזורית משגב ותלמידי בית הספר האזורי על יסודי משגב, פנינת זיכרון הצופה אל הנוף שעוז כה אהב.

האנדרטה לפני ואחרי הוונדליזם | צילום: עופר מנדלוביץ
האנדרטה לפני אחרי הוונדליזם | צילום: עופר מנדלוביץ

האב עופר מנדלוביץ אמר ל"בלינקר": "לפני שנה וחצי בדיוק, ביום ההולדת ה-25 של עוז, נתנו לו מתנה. פנינת טבע עם פינת ישיבה. שתלנו עצים ונתנו חיים למקום. בשבילנו זה מקום שבו אנחנו וגם האחרים פוגשים את עוז מדי יום. כל כך התאכזבתי לראות את הוונדליזם הקשה שבוצע באנדרטה. את שני השלטים עם התמונות מנופצים לרסיסים באכזריות ובכעס. אני מרגיש כאילו הרגו לי את עוז שוב, והכאב בלב עצום. לא נותר לי אלא לשאול למה? באמת למה? למי הפריע המקום המקסים הזה שרק תרם לנוף ולרוגע? עצוב מאוד מאוד.
"אנו חיים בקיום משותף נפלא עם הכפרים הערבים השכנים לנו ואין אנו מאשימים בהכללה קהילה שלמה. יד זדונית של חיית אדם או שניים ניפצה את שלטי האנדרטה. אנחנו מקווים שיד זו תיגדע. הפורעים אמנם הצליחו לנפץ את שילוט האנדרטה אך לא ניפצו בנו את הזיכרון לעוזי, זיכרון לנצח נצחים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח המשטרה פתחה בחקירה. חוקרי זיהוי פלילי הגיעו לזירה במטרה לאסוף הממצאים. הרקע לאירוע לא ברור עדיין".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות