fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איבד את הפרוטזה בים, פוצקר מצא אותה רגע לפני הגאות והחושך

שי גבריאל מנהריה גלש בחוף הים בתל אביב כשאיבד את הפרוטזה הימית שלו. בשבת, יאיר ים ממועדון הצלילה פוצקר הגיע עם ציוד סריקה ימי ומצא את הפרוטזה: "עשינו את זה מכל הלב"
יאיר ים ושי גבריאל על החוף. צילום: פרטי

יאיר ים, מנהל מועדון הצלילה המיתולוגי "פוצקר" בנהריה נענה בסוף השבוע לקריאה של בחורה צעירה בפייסבוק בשם לידור אסיאס, לסייע בחיפושים אחר פרוטזת המים של בן זוגה שי גבריאל מנהריה.

גבריאל, שאיבד את רגלו לפני מספר שנים בנסיבות קשות, יצא לגלוש בחוף הכלבים בתל אביב, ובמהלך הגלישה התנתקה פרוטזת המים שלו ושקעה בקרקעית. את הפוסט בפרופיל הפייסבוק פרסמו בני הזוג אחרי ניסיונות לפנות לגורמי סיוע מתאימים, אך זק"א לא פועלים בשבת והניסיונות של צוללנים ביום שישי למצוא את הפרוטזה, שעלותה עומדת על כ – 100,000 ₪, עלו בתוהו.

בפוסט ביקשה אסיאס: "ניסינו להתקשר לכמה מספרי טלפון של מוקד סיירת חוף תל אביב דרך מענה של מוקד משטרה, וכן דרך חיפוש באינטרנט, מה שאין מענה כלל! מציינת כי אנו מהצפון, ולאחר ייאוש שלו ושל חברו, באי מציאתה, חוזר צפונה. כותבת לכם אנשים יקרים, בציפייה למי שיכול לעזור לנו, או יודע על שירות מתן עזרה בסיטואציה שכזו, או מי שמצא אותה, אנא צרו קשר איתי. זוהי פרוטזה חשובה לו, משום שהוא פעיל בכמה סוגי ספורט דרך עמותת הנכים "הצעד הבא", וללא מציאת פרוטזת המים שלו לא יוכל להמשיך לגלוש, מה גם שהיא עולה די יקר".

הקריאה לסיוע הגיעה כאמור עד למועדון הצלילה "פוצקר", ויאיר ים מנהל המועדון, החליט לנסוע בסוף יום עבודה עמוס אל החוף בתל אביב ולסייע במציאת הפרוטזה: "אני שמח שפנו אליי, כיוון שיש לי את הקשרים והיכולת לעזור. מה גם, שהיה לנו ברור שאנחנו על זמן קצוב, שכן, ביום ראשון הים היה צפוי לעלות והסיכוי למצוא את הפרוטזה היה נמוך מאוד. כשסיימנו את יום העבודה על החוף בנהריה, ארזנו את כל הציוד, כולל ציוד לחיפוש וסריקה, על מנת לבצע עבודה יסודית כפי שאני מלמד בקורסים שלנו, ויחד עם בן הזוג שלי לצלילה, תלמיד שלי שנרתם והתנדב למשימה באהבה – יצאנו לדרך".

על מציאת הפרוטזה מספר ים: "שי הוא הראה לי בערך איפה איבד את הפרוטזה, כדי לדעת איפה להתחיל בחיפושים. הורדנו מצוף למים בשעה 17:00, נכנסנו למים ויצאנו עם הפרוטזה ב – 18:30, רגע לפני החושך. אני מאמין בלעשות טוב, כל עוד אתה לא מסכן את עצמך. אנחנו פועלים רבות לחילוצים של כלי שייט וקייאקים, ועושים את זה מכל הלב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות