fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי ישיבה סוערת במיוחד, אושר התקציב בעיריית כרמיאל

בין היתר, אושר קיום משא ומתן עם חברת פינוי קרטונים ללא מכרז. ראש העיר משה קונינסקי קרא לחברי האופוזיציה להפסיק לחפש כותרות מיותרות

אתמול, יום ד', בתום ישיבת מועצת עיר סוערת במיוחד, אושרה הצעת תקציב הפיתוח הרב שנתי.
אינסוף ויכוחים ועקיצות בין המשתתפים, שלוש חברות מועצה נעדרות והצעת תקציב אחת שאושרה. מועצת העיר כרמיאל התכנסה  לישיבה שלא מן המניין ולישיבה חודשית מן המניין.

מתוך שידור הלייב- דף עיריית כרמיאל
מתוך ישיבת מועצת העיר. צילום: עיריית כרמיאל

על סדר היום: אישור הצעת תקציב הפיתוח הרב שנתי, אישור תיקון תקנון תאגיד עין כרמים בהיעדר דירקטוריון לצורך אישור מורשה חתימה, שינוי שמו של פארק דוכיפת לפארק אמי"ה (על שמה של קהילת היהודים בארגנטינה – Asociación Mutual Israelita Argentina) והענקת תעודת הוקרה לנער חזי בויאנובר, תלמיד תיכון "אורט כרמים", על התנדבותו במסגרות רבות בעיר. מהדיון נעדרו חברות האופוזיציה רינה גרינברג ולימור מזור מסיעת התחדשות עם אחריות וכן, עו"ד נטלי ביטון מסיעת ט"ב, כולן בשל סיבות אישיות.

הענקת תעודת הוקרה לחזי בויאנובר
הענקת תעודת הוקרה לחזי בויאנובר. צילום: עיריית כרמיאל

בתום דיון סוער, מלא ויכוחים ועקיצות אישיות ופוליטיות, אושר תקציב הפיתוח הרב שנתי על ידי מועצת העיר כרמיאל ברוב קולות. יו"ר האופוזיציה רותם ינאי וחבריו גיא מרציאנו (ט"ב) ואבי קוריאט (התחדשות עם אחריות) העירו כי העברת הנתונים אודות התקציב לא אפשרה בחינה מעמיקה של הצעת התקציב טרם אישורה. לטענותיהם, הגיב ראש העיר משה קונינסקי כי חברי המועצה הוזמנו לוועדת הכספים וניתנה האפשרות לפנות בשאלות לראשי המינהלים, שנכחו בישיבה.

לאחר נעילת הישיבה שלא מן המניין, הועלו לאישור מספר תב"רים, שאילתות של האופוזיציה וכן אושר ביצוע תיקון תקנון תאגיד המים עין כרמים, כך שיתאפשר מינוי מורשה חתימה נוסף – עובד בכיר בתאגיד, נוכח אי קיומו של דירקטוריון לתאגיד.
הנושא שחתם את הישיבה, אישור קיום משא ומתן עם חברת פינוי קרטונים ללא מכרז לאחר שבמכרז שהתקיים 2 חברות הגישו הצעה גבוהה מסכום היעד שנקבע והחברה השלישית נפסלה בשל בעיות טפסי הערבות שהגישה. הקושי לקיום מכרז, כך הוצג על ידי ראש העיר, הביא לצורך לקיים משא ומתן מול חברה שלא במסגרת מכרז.

משה קונינסקי, צילום: אלכס הובר

מראש העיר, משה קונינסקי, נמסר: "מועצת העיר אישרה ברוב מכריע של 11 מול 3 את תקציב העירייה לשנת 2020. שלושה חברי האופוזיציה שהשתתפו בישיבה התנגדו לתקציב משיקולים אינטרסנטיים צרים, כאשר טובת תושבי העיר לא עמדה לנגד עיניהם. כל המכרזים בעירייה מתנהלים עפ"י וכמתחייב בחוק ונושא שכירת שירותי החברה לפינוי קרטונים יתבצע עפ"י חוו"ד מקצועית של היועץ המשפטי של העירייה ובהתאם וכמתחייב עפ"י חוק. אני קורא לחברי האופוזיציה המתוסכלים שעדיין לא השלימו עם כך שהפסידו בבחירות לפני שנה לפעול למען תושבי העיר ולהפסיק לחפש כותרות מיותרות שאין בהן כלום".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות