fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהבה בת 20+

לא צריך לעשות מכל זבוב - פיל
חתני "שבוע הדבש". בני הזוג שטרן צילום: דוברות עיריית נהריה

כרמלה ומרדכי שטרן (85) , חגגו בשבוע  שעבר 60 שנות נישואים במסעדת "פינגווין", שם בילו גם בירח הדבש שלהם. בני הזוג הם חתני המחזור הראשון של "שבוע הדבש" בנהריה. ראש העירייה, רונן מרלי העניק להם מדליה לאות הוקרה.

בני הזוג גמלאים, הורים לארבעה ילדים, סבים לתשעה נכדים ומצפים לנין ראשון.

איך הכרתם?

כרמלה: "ההיכרות הראשונה שלנו הייתה בערב יום העצמאות 1958, יצאתי לבלות עם קבוצה של חברים וכך גם מוטי. בשלב מסוים של הערב נפגשנו, שתי הקבוצות וכך הכרנו. די מהר התחברנו והתחלנו לבלות זמן משותף. האמת היא שגם המשפחה שלי וגם המשפחה שלו תמכו בקשר הזה והחיבור של שתי המשפחות חיזק את הקשר בינינו. בזמנו, לא היה נהוג לגור ביחד, אז למדנו להכיר זו את זה רק באמצעות טיולים רגליים משותפים".

מי הציע נישואים?

כרמלה: מוטי הציע לי נישואים, אבל הוא עשה את זה בדרך קצת עקיפה. אחרי כשנה ביחד הייתה תקופה קצרה שבה היינו קצת בנתק זה מזו, אבל בשלב מסוים נפגשנו שוב ואז הוא שאל אותי בפשטות: 'מתי הולכים לרבנות'? האמת ששמחתי מאוד וכמובן שהלכתי איתו לרבנות. נישאנו בערב ל"ג בעומר".

היכן נישאתם?

כרמלה: "אבא שלי היה עובד של חברת החשמל וגרנו במתחם של מגורים של עובדי החברה בסמוך לצומת הצריף. בין הבניינים היה מגרש כדורסל ושם התחתנו. הבאנו ספסלים, התקנו תאורה וערכנו שולחנות, אז לא היה נהוג להפיק אירועי חתונה גדולים כמו היום וגם קיבלנו במתנה סיפולוקס וכלים למטבח.  אגב, באותו מגרש כדורסל ערכנו גם את טקסי בר המצווה של שני הבנים שלנו".

איך משמרים את האהבה לאורך השנים?

כרמלה: "קודם כל, מכבדים מאוד זה את זה וחוץ מזה, מוטי הוא החבר הכי טוב שלי. אני חושבת שאם לא היינו נשואים, היינו מתחתנים עכשיו".

עדיין מאוהבים?

כרמלה: בהחלט, כמו בהתחלה וזו האמת, זאת אהבה גדולה.

מוטי: "בוודאי שאני עדיין אוהב אותה".

כינויי חיבה

כרמלה: "אני פשוט קוראת לו מוטי במקום לקרוא לו מרדכי והוא קורא לי "מולי", זה שם החיבה שבו נהג אבא שלי להשתמש, אז מוטי אימץ את השם הזה".

הצעה לזוגות צעירים

כרמלה: "תחשבו פעמיים לפני שאתם מתפרצים, תנשמו ותספרו עד עשר ובעיקר אל תעשו פיל מכל זבוב. ואם כבר התווכחתם וכעסתם, אל תסתובבו עם הכעס והמרירות בבטן יותר מיום אחד, תמצאו את הדרך להשלים ולהמשיך הלאה. זה בסדר שיש ויכוחים, אחרי הכל מדובר בשני אנשים שונים, רק אל תגזימו איתם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות