fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר אמיר חניפס מתמודד בבחירות במפלגת העבודה

ד"ר אמיר ח'ניפס הוא שם מוכר למי אשר מעורה בציבוריות הישראלית ומכהן כראש המרכז הישראלי-הדרוזי. רבים בציבור הישראלי מכירים אותו דרך מאבקו הקשוח בחוק הלאום ודרך פעילותו בפוליטית בשורות מפלגת העבודה. בפריימריז הקודמים נבחר ד"ר ח'ניפס כנציג המשבצת הדרוזית (והלא ריאלית) ובבחירות הללו הוא כבר מתמודד כייתר המתמודדים ברשימה הארצית.
ד"ר אמיר חניפס | צילום: מיכה בריקמן

נפגשנו ושאלנו אותו מי אתה ד"ר חניפס?

אז אני אמיר, בן העדה הדרוזית, נולדתי וגדלתי בשפרעם, אני נכדו של ח"כ הדרוזי הראשון שייח' ח'ניפס שהיה מיוזמי וחותמי ברית החיים בין העם היהודי והעדה הדרוזית עוד בטרם הקמת המדינה.

אני ד"ר למדעי מדינה ויחסים בינלאומיים מאוניברסיטת לונדון ואת הפוסט-דוקטורט שלי השלמתי בג'ורג'טאון וושינגטון, ארה"ב. כיום אני מרצה במספר מוסדות אקדמיים מובילים בארץ ומשמש כיו"ר המרכז הישראלי-הדרוזי אשר ייסדתי והקמתי בישוב עוספיא על הכרמל. המרכז פועל לחיזוק הקשרים בין העם היהודי לחברה הדרוזית.

הנושאים החברתיים והמדיניים זורמים בעורקיי ואני פועל במלוא המרץ נגד חוק הלאום והשלכותיו, ולמען שוויון חברתי וכלכלי בין הקבוצות התרבותיות והדתיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי.

אהבת הארץ היא חלק בלתי נפרד מחיי ומחיי משפחתי. כולנו שירתנו בתפקידים ביטחוניים בכירים. שירתי בחטיבת הצנחנים ואני ממשיך למלא את חובותיי בשירות מילואים בתפקיד פיקודי.

מה הקשר שלך עם מפלגת העבודה?

הנני בן 47 ואת הקשר עם מפלגת העבודה התחלתי מפעילותי בהתאחדות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, כיו"ר המשמרת הצעירה במחוז הדרוזי, ראש הוועדה המדינית במשמרת, ראש תחום המיעוטים במטה יו"ר המפלגה לשעבר עמרם מצנע,  ויו"ר שותף בחוג אמת בצפון הפועל למען חיזוק הקשר בין המפלגה והצפון.

שמשתי כארבע שנים יועץ פרלמנטרי לח"כ יוסי כץ, מתוכם שנתיים בעדת הכנסת, וכן עסקתי בתחום ההסברה בשגרירות ישראל בלונדון ונגד תנועת ה BDS  בקמפוסים בארה"ב.

ומה התוכניות שלך לגבי הכנסת?

כמי שגדל בפריפריה אני מכיר היטב את צרכי הצפון: בריאות, חינוך ותחבורה. אני מודע לבעיות של תושבי הצפון ופעלתי לתיקונם.

מטתרי לשפר ולהשוות את תנאיהם של תושבי הצפון לאלו של תושבי המרכז – לשפר את החינוך, לקצר את זמן ההגעה של תושבי הצפון לעבודתם ואת עלויות הנסיעה, לשפר את המענה הבריאותי בצפון ועוד.
כדי לעשות את כל זה. הצפון חייב נציג אמיתי בכנסת.

אני אלחם לביטול חוק הלאום – מדובר בחוק המסוכן למרקם החברתי במדינת ישראל אסייע לחיילי מילואים לקבל את המגיע להם.

למה מפלגת העבודה לא ביטלה את חוק הלאום בכנסת היוצאת?

חוק הלאום הוא חוק מסוכן למדינת ישראל, הבעיה שלנו היא לא האויבים מבחוץ, אלא הקרעים הפנימיים. לצערנו בכנסת היוצאת לא עמד למפלגת העבודה כוחה כדי לבטל את החוק המסוכן. על מנת לבטלו ולפעול כנגד חקיקה מסוכנת נוספת עלינו להגדיל את כוחה של מפלגת העבודה. אני מאמין שיש ביכולתנו לעשות זאת ולפעול לחיזוק  . כוחנו באחדותנו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות