fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום העצמאות בקריות בצל הקורונה: משאיות מוזיקליות ברחובות, אייל גולן בנמל חיפה

אירועי יום העצמאות, שמתבססים כל שנה על הופעות של אמנים שונים בעלויות של מאות אלפי שקלים, לא יתקיימו השנה. האירועים וההופעות יועברו ברשתות החברתיות לציבור הרחב
דגל ישראל
דגל ישראל צילום: פנתרמדיה

חגיגות יום העצמאות השנה בקריות יהיו בעלות אופי אחר בשל מגבלות הקורונה. אז מה בכל זאת יהיה לנו?

קרית אתא

ביום הזיכרון: הטקס של מרכז הנוער, מיזם "לנצח ביחד", ישודר בפייסבוק. הוא יכלול הצדעה ושירת התקווה במרפסות לאחר הצפירה. בנוסף, יתקיימו מפגשי זום מקוונים לקהילה עם משפחות שכולות בעיר.

בני נוער יניחו זרים על קברי חללים ויחלקו פרחים ונרות למשפחות שכולות. משמר זיכרון של מתנדבים יעמוד עם דגל לצד האנדרטאות.

בערב יום העצמאות יסתובבו בעיר משאיות עם תקליטנים מקומיים, שיעשו שמח בחלונות, במרפסות ובחצרות הבתים.

ראש העירייה, יעקב פרץ: "המציאות מחייבת אותנו לציין השנה את טקסי הזיכרון וחגיגות העצמאות בצורה אחרת מכפי שהכרנו בעבר. אנו מחויבים בראש ובראשונה לבריאות ולשלום הציבור בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כדי שבשנה הבאה נוכל לחזור ולציין באופן פומבי את חגיגות פסח ואירועי ניסן".

קרית ביאליק

בערב יום הזיכרון ישודר הטקס העירוני בדף הפייסבוק של העירייה. ליד האנדרטה יוצב משמר כבוד ויונחו זרים. ביום הזיכרון יוצב משמר כבוד בחלקה הצבאית של בית העלמין.

ביום העצמאות תיערך תחרות "המרפסת המקושטת". התושבים מתבקשים ללבוש כחול-לבן ולהצטלם על רקע המרפסת ולאחר מכן לשתף את התמונה בפייסבוק העירוני. בין המשתתפים יוגרלו פרסים. בשעות הערב יעברו  משאיות עם אמנים מקומיים ברחבי העיר כדי לשמח את התושבים.

קרית ים

בערב יום הזיכרון העירייה תקיים עצרת עירונית מקוונת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיועבר בשידור חי. יישאו דברים: ראש העירייה דוד אבן צור, רבה הראשי של העיר ונציג המשפחות השכולות. גם טקס הנחת הזרים באנדרטת הנופלים יועבר בשידור ישיר.

למחרת, ביום הזיכרון, העירייה תעביר בשידור חי את טקס יום הזיכרון מהחלקה הצבאית של העיר בבית העלמין אפק, אליו תיאסר הגעתן של המשפחות השכולות.

בערב יום העצמאות מתכננת העירייה חגיגה בשכונות העיר, וגם היא תועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העירייה.

קרית מוצקין

בערב יום הזיכרון יתקיים ערב שירי זיכרון ולוחמים עם ששי קשת בליווי פסנתרן, שיועבר בשידור ישיר בפייסבוק של העירייה.

בערב יום העצמאות, יעברו בין רחובות העיר שלוש משאיות עם צוות די ג'ייז וירקידו את התושבים במרפסות הבתים בשישה מוקדים.

ביום העצמאות, אחר הצהריים, יתקיים משדר פייסבוק לייב מעיריית קרית מוצקין עם רוי בוי וג'נגו הסוס לילדי העיר.

קרית חיים וקרית שמואל

הטקסים יתקיימו בפלטפורמות וירטואליות שונות.

ביום הזיכרון תנועות הנוער בעיר, בשיתוף עמותת "תופעת טבע", יניחו 2000 ורדים על קברי חללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בהתאם להנחיות. במקביל תקיים העירייה ביום הזיכרון יום שידורים מיוחד שיועבר בדף הפייסבוק של עיריית חיפה ובית מילר.

בערב יום העצמאות יקיים אחד הערוצים המסחריים משדר מיוחד מנמל חיפה שישודר בכל המדינה. המשדר יצולם בנמל ויועבר בשידור חי, ובמסגרתו יתקיימו הופעות של אייל גולן, עומר אדם, נסרין קדרי, מרינה מקסימיליאן בלומין ושלישיית מה קשור. הקהל בבית יתבקש לשתף פעולה עם המופע.

בנוסף, תתקיים מסיבת עצמאות עם אמנים, הרכבים מוזיקליים ותקליטנים חיפאים. המסיבה תשודר מגג היכל העירייה בלייב בדף הפייסבוק של העירייה. תושבי העיר יוזמנו לצפות במסיבה, שתימשך עד חצות, ולהצטרף בריקודים ממרפסות בתיהם. במקביל, יחלו לפעול באותה שעה שש במות שמחה ניידות על גבי משאיות שיעברו ברחובות העיר.

לחדשות מקומיות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות