fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי עמל נהריה בגמר אליפות הסטארט אפ

תלמידי עמל נהריה קטפו את התואר "חביבי הקהל" בגמר אליפות הסטארט אפ לנוער עם המיזם 'אלון תן וקח' 
תלמידי עמל נהריה במיזם אלון תן וקח צילום: יח"צ עמל
תלמידי עמל נהריה מובילים:
תלמידי כיתה ט' בבית הספר הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות נהריה, קטפו את  תואר 'חביבי הקהל' בגמר אליפות הסטארט אפ לנוער STARTCUP עם המיזם 'אלון תן וקח'.

תהל שמואלי, יהב שטיינר, ויהב פרץ, תלמידי כיתה ט' בבית הספר הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות נהריה, זכו בתואר 'חביבי הקהל' וזאת לאחר שעלו לגמר באליפות הסטארט אפ לנוער STARTCUP, שהתקיימה ביום שלישי האחרון באמצעות ה-ZOOM.

תחרות STARTCUP היא תחרות סטארטאפים של משרד החינוך, כאשר בכל שנה מוגשים מאות רעיונות, והשופטים מקרנות הון סיכון ותעשיית הסטארט-אפ הישראלית, מסננים ומעבירים רק את הטובים ביותר.

השנה, תלמידי עמל נהריה ממשיכים להוביל. תלמידי כיתה ט' הגיעו לגמר מבין 750 קבוצות שניגשו לתחרות, לצד כ-16 קבוצות נוספות שהגיעו לגמר עם המיזם 'אלון תן וקח' – אפליקציה להשאלת ספרים.

היזמים הצעירים שנבחרו לחביבי הקהל זוכים בתמיכה כספית ומעטפת לקידום המיזם.

אז מהיכן הרעיון לסטארט אפ?

"הכל התחיל מזה שנתקלנו באופן אישי במחסור של ציוד בחנויות הספרים, או שהציוד אינו זמין, ואז בעצם נוצר מצב של עיכוב בהגשת העבודות, ואף הגעה לבית הספר ללא ציוד.

יש לציין שבנוסף לכך, המחיר לא משתלם, ולא תמיד מתאים לכל כיס. כמובן שיש מצבים גם של שכחה או אבדה של ציוד שמעכבים את תהליך הלמידה. מעבר לזה, בסוף השנה הספר נשאר ללא שימוש וחבל", מספר יהב שטיינר.

מה אנחנו מציעים?

"השאלה של ספרים באמצעות האפליקציה: קנייה ומכירה ללא דמי תיווך, השאלה לזמן קצר או אף בזמן אמת, וזמינות מוצר בכל נקודת זמן, כלומר זמינות על פי כמות המשתמשים. אם נרשמתי לאפליקציה, ויש לי יש ספר להציע, אז אני אופיע במאגר בכל זמן נתון".

באפליקציה ישנם שני מאגרים: בקשות והצעות. הרעיון המרכזי הוא ערבות הדדית של התלמידים, כשקנייה והמכירה היא על פי זמינות המשתמשים, כאשר ישנם 800 אלף תלמידים בחטיבות הביניים ותיכונים בארץ, המהווים את קהל היעד.

"אנחנו רוצים להנגיש את רכישת הספרים כיום לכל אחד, גם להורים כי לא תמיד יש להם את הזמן אחרי יום עבודה ללכת לחנות. ולכן, במקום ללכת לחנות, ניתנת להם האפשרות לרכוש או להשאיל באמצעות האתר, ובמצב כזה גם התלמיד עצמו יוכל לקחת חלק ולהקל על ההורים. למיזם קיים אתר אינטרנט פעיל, ובקרוב תושק אפליקציה שתתמוך באתר".

תהל מסכמת את התהליך: "עברנו תהליך שנמשך בין ארבעה לחמישה חודשים, החל מפיתוח הרעיון, הגשת הרעיון הראשוני, סדנאות העשרה, מחנות אימונים ועוד. הדינמיקה בינינו מעולה, וממש כיף לנו לעבוד ביחד, ובנוסף לזה קיבלנו הרבה עזרה מצוות בית הספר, ששיתף איתנו פעולה ועודד אותנו".

בשנה שעברה זכו תלמידי עמל נהריה במקום השני, והשנה הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות נהריה הוא בית הספר היחיד מאזור הצפון שלקח חלק בגמר התחרות.

מנהלת ביה"ס דורית חילאי: "אני רואה חשיבות רבה בעידוד החינוך ליזמות. תמיד מרגש לראות תלמידים שמזהים צורך, חושבים על רעיון ורוקמים אותו למציאות".

עו"ד רוית דום עיני, מנכ"ל קבוצת עמל: "זוהי גאווה גדולה לכולנו, לעיר נהריה לרשת עמל ולבית הספר. תחרות ה- STARTCUP מתכתבת באופן ישיר עם התפיסה החינוכית שמובילה רשת עמל, שמעודדת יזמות וחדשנות לצד קבלת כלים חשובים, פיתוח דמיון וחשיבה מחוץ לקופסה בהתאם לצרכים בשטח.  אנחנו נמשיך להיות כאן ולעשות את הטוב ביותר עבור תלמידינו, לתת להם מעוף, ואין לי ספק שהם ידאגו להגיע הכי רחוק שאפשר".

אליפות הנוער הארצית לסטרטאפים של משרד החינוך היא תוכנית ארצית המעודדת בני נוער ללמוד ולפתח את הרוח היזמית שלהם, בדגש על מיזמים טכנולוגיים.

התכנית פועלת בהובלת היחידה לחדשנות טכנולוגית של משרד החינוך בשותפות ובליווי אנשי קרנות הון סיכון, אריק קלינטשטיין מייסד ושותף גלילות קפיטל ושלמה קאליש מייסד ושותף בJerusalem global ventures, ומופקת על ידי עמותת תעשיידע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות