fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלתי נתפס. סוכן שחקני כדורסל זאב גרוס נפטר. הביא את אנטוני פארקר לארץ . הלוויה ביום ראשון

מאז 1995 אחראי זאב גרוס לבואם לישראל של עשרות שחקני כדורסל זרים. אמש נפטר לאחר ארוע מוחי קשה
בזכותו הקבוצות זכו בגביעים | גרוס לקח גביע

זאב גרוס, 72 נפטר היום מארוע מוחי קשה לאחר חודש שהיה מונשם ומורדם בבית החולים בילינסון. גרוס היה סוכן שחקני כדורסל, מי שהביא את אנטוני פארקר לארץ. כמו כן היה בעל תפקיד בכיר בשגרירות הגרמנית. הוא השאיר שתי בנות: אפרת (ובעלה רומן) וליעד. שלושה נכדים. אח מוטי וגיסה נילי. בני המשפחה מבכים את זאביק ואינם מעכלים עדיין את גודל האבדה.

הלוויה של זאב גרוס תיערך ביום ראשון הקרוב, בשעה 12:00 בבית העלמין שיכון וותיקים בנתניה

הבת אפרת: אבא לא החסיר מאיתנו כלום. תמיד דאג וחינך לדרך ארץ ולאהבת חינם.

בתו הבכורה אפרת גרוס: "אבידה גדולה בשבילנו. אבא גידל אותנו לבד מגיל 10. לא החסיר מאיתנו כלום. תמיד דאג וחינך לדרך ארץ ולאהבת חינם. בחיים לא עשה רע לאף אחד
הנכדים קשורים אליו מאוד ומאתמול הם לא מפסיקים לבכות. אנחנו עדיין בהלם. לא מעכלים את גודל האבידה, הוא יחסר לנו מאוד אנחנו נמשיך ללכת בדרכו".
איש משפחה אוהב | גרוס ונכדה
בתו ליעד גרוס: "אבא היה איש מדהים. בכל מקום שאליו הלכתי תמיד היו שואלים 'את הבת של זאב? איזה איש נדיר'. תמיד עזר, תמיד נתן את כל ליבו, היה איש ספורט מבריק, אינטליגנט, רגיש, איש שיחה.  אהוב ליבי והחבר הכי טוב שלי. אני לא מעכלת את זה שהוא לא כאן. אבל מתנחמת שהחזקתי את ידו עד הרגע האחרון. אני אוהבת אותך אבא שלי".
מוטי גרוס: "זאביק אחי היחיד היקר והאהוב . הלכת בטרם עת . היית לי אח יקר ואדם שחלקתי שנים רבות במחיצתו. תמיד דאגנו האחד לשני אתה בליבי לעולם".
נילי גרוס: "גיסי היקר. תמיד ידעת להפגין חום ואהבה לכולנו. אהבנו את המפגשים המשפחתיים בחגים – והקפדנו לקיים אותם כל שנה. היית אח, אבא סבא ואיש משפחה יקר. אינטליגנט ואיש שיחה מעניין. תחסר לנו מאוד. כבר מתגעגעים"

אביתר לנג חבר קרוב למשפחה על זאב גרוס: "זאביק זה בלתי נתפס שנפרדת מאיתנו"

"רק יומיים לפני מה שקרה דיברנו, אולי שעתיים אולי יותר, סיכמנו לעשות השנה הרבה יותר דברים ביחד כדי שאתה תמשיך לשבת אצל ג'קי עם הבירה ואני ארוץ קדימה עם כל ארגז הכלים שנתת לי והדרכת אותי, וזה חתיכת ארגז בגודל משאית. סיפרת לי שבשקט בשקט, בלי רעשים וצלצולים, הצלחת השנה לעשות מחזור שלא עשית עשור שלם ביחד, שנכנסת לעבוד בשוק הגרמני: "מאז ימי אנתוני פארקר לא עשיתי כסף כזה", אמרת לי והוספת שאתה כעוס על עצמך מאד שלא עשית את זה הרבה קודם ושנעשה ביחד השנה כמה כאלו.

אפרופו פארקר, זאביק, אתה לעד תהיה הסוכן שהביא לישראל את גדול השחקנים בכל הזמנים, לא משנה כמה כולנו נתאמץ- את השיא שלך לא נוכל לשבור, תקח את זה איתך לעד.

היית אדם חריף מאד, איש חוזים מדהים ומקצוען בלתי נלאה עם יכולת זיהוי אנשים וזיהוי סיטואציות שאין כמותן. היו הרבה אנשים שאהבו אותך מאד, היו גם כאלו שפחות התחברו אליך, אבל כולם כולל כולם העריכו אותך וידעו שאין שני לך במקצועיות, בהתמדה, בנחישות לכל דבר ובמציאת פתרונות לכל כעניין ובעיה ופה, אני מבטיח לך שאני לפחות אעשה הכל להמשיך את המורשת שלך.

למשפחה היקרה: אפרת וליעד היקרות, מוטי ונילי האהובים- חיבוקים גדולים וחזקים".

זאב גרוס ואנטוני פארקר | צילום באדיבות המשפחה

ראיון עם זאב גרוס מלפני עשר שנים: "עבודה מעניינת עם המון אדרנלין ולצידה גם מתח רב וזה לאו דווקא בריא".

לפני עשר שנים ראיינתי את גרוס לכתבת מגזין. הוא היה בחו"ל עסוק אך נענה ומצא זמן לדבר איתי בטלפון.

בשיחת הטלפון הראשונה עם זאב גרוס הוא ענה לי מלונדון. בשיחת הטלפון השנייה הוא ענה לי מקפריסין. חודש ימים שוחחנו בטלפון עד שגרוס התפנה לראיון הזה. סוכן שחקני כדורסל ומורשה ע"י פיב"א  ומנהלת ליגת העל בישראל.  אחד מארבעה הסוכנים הבכירים והמוכרים בארץ בתחום הכדורסל ונמצא ברשימה של בכירי סוכני הכדורסל בינלאומיים.

מאז 1995 אחראי זאב גרוס לבואם לישראל של השחקנים הזרים: פארקר אנתוני, פרקינס דורון, פ. ג 'יי טאקר, ג' יטר פו, לואיס פלורס, אלטון בראון, ראמל קארי, ג 'רום ביזלי, ג' יי אר בורט, סטיבן קלי, חואן מנדז, כריס מסי,  יוג 'ין קלי, רוב בראון, גיינס צ' ארלס ועוד רבים אחרים

בארץ מייצגת חברת זאב גרוס – סוכניות ספורט לישראל בע"מ שחקנים זרים וישראלים רבים.  בקבוצת אליצור ברק נתניה היו לה שבעה שחקנים ושני מאמנים. בהפועל חולון בקבוצה של מיקי דורסמן היו לו שבעה שחקנים כשהבולט ביניהם היה פ.ג'יי טאקר.

בשנים 82-95 לפני היותו סוכן שחקנים היה זאב גרוס היה יו"ר מועדון מכבי נתניה בכדורסל ומכבי אליצור, קבוצה הנמצאת בליגת העל הישראלית. "הניסיון שלי באגוד הכדורסל והקשרים ההדוקים שיש לי עם עולם הכדורסל הישראלי והכרת השיטה הנהוגה בענף בכל נושא רכישה והעברת שחקנים נותנים לי עדיפות רבה על כל סוכן אחר". אמר

הכיר את כל השחקנים המקומיים והזרים וידע בדיוק מה חסר לקבוצות מסוימות.

"הייתי מקורב לסוכנים בחו"ל שהכרתי עוד כשהבאתי שחקנים זרים לשחק בקבוצה. ראיתי שאפשר לעשות מזה כסף וכשפרשתי החלטתי למנף את עצמי ולהתפרנס מכך. הדרך לפתיחת סוכנות שחקנים היתה מהירה. זו עבודה מעניינת עם המון אדרנלין ולצידה גם מתח רב וזה לאו דווקא בריא. אני מתרוצץ בעולם לראות משחקים בליגות אחרות כדי להכיר סוכנים ולהיפגש עם מאמנים. נוסע ללאס ווגאס כדי לראות שני שחקנים מסוימים בליגת הקיץ של ה NBA וחוזר אחרי יומיים לארץ. אני מכיר את כל השחקנים המקומיים והזרים ויודע בדיוק מה חסר לקבוצות מסוימות. כמו כן המאמנים מתקשרים אלי ומבקשים מה שחסר להם. זו עבודה של 24 שעות ביממה.

אחד היתרונות שלנו הוא השירות הטוב ביותר האפשרי שאנחנו נותנים לשחקן

השאיפה שלי כסוכן היא להחזיק שחקן זר בארץ הרבה שנים. לחברה שלנו יש מערכות יחסים מבוססות היטב ברחבי אירופה וארה"ב, ואנחנו עובדים ישירות ותוך שיתוף פעולה עם סוכנים זרים אותם אנחנו מייצגים בלעדית בישראל. אחד היתרונות שלנו הוא השירות הטוב ביותר האפשרי שאנחנו נותנים לשחקן: תנאי משחק, תנאי העסקה, חוזים, ביטוח, פיננסיים וייעוץ משפטי. אנחנו מעסיקים את המומחים הטובים ביותר בכל תחום המאפשרים לנו לבנות חוזים מורכבים ויצירתיים המותאמים למגבלות התקציביות של המועדונים. כמו כן אנחנו עוקבים אחרי הביצועים של השחקנים והאינטראקציה שלהם עם המאמנים. שחקן מקצועי צריך לעסוק במשחק בלבד ולא להיות מוטרד מבעיות כספיות, חוזים ולחצים סביבתיים מיותרים. בכל בעיה קלה שיש לשחקן שלי הוא פונה אלי".

על פי התקנון של איגוד הסוכנים "סוכן שחקנים הוא אדם בעל רשיון שהנפיקה מנהלת הליגה לעסוק בעיסוק של הצעת שחקני כדורסל ומאמנים לקבוצות ליגת העל בתמורה כספית". על פי התקנון שחקן יוחתם לקבוצה אך ורק באמצעות סוכן שחקנים ושכר הטירחה אשר יקבל הסוכן לא יעלה על 5 אחוז משכר השחקן נטו.

זאב גרוס הביא את אנטוני פארקר לארץ

מי השחקן הכי מפורסם שהבאת לארץ?

"השחקן הכי מוכר ומי שנחשב לשחקן הכי טוב מאז שהתחלתי להביא שחקנים זרים לישראל הוא אנטוני פארקר שחקן מכבי תל אביב ופ. ג'יי טאקר מהפועל חולון.

מה מאפיין את השחקנים הזרים?

"90 אחוז מהשחקנים הזרים הם מארה"ב ורובם אפרו אמריקאים מהסיבה שיש להם כישורים מולדים לשחק כדורסל".

מהו משחק הכדורסל הזכור לך ביותר?

כשהייתי ילד שיחקו בנתניה שתי קבוצות כדורסל: הפועל נתניה ומכבי נתניה. מכבי נתניה שיחקה במגרש הפתוח בגן המלך והפועל נתניה שיחקו במגרש ברמז פינת הגליל. מכיוון שגרתי ברחוב רמז הייתי הולך בכל יום שישי בערב לראות שם משחקים. ערב אחד כשחזרתי ממשחק של הקבוצה הודיעו ברדיו על ההתנקשות בנשיא קנדי.  זה היה אירוע טראומתי שאני זוכר עד היום".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות