fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: מחאת בלפור הגיעה לכרמיאל

אפילו זקני כרמיאל לא זוכרים מחאה כה גדולה. מאות תושבים השתתפו ביום חמישי האחרון בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש העירייה לשעבר עדי אלדר נאם: "מהבמה הזאת אני קורא להקים ועדה ממלכתית שתחקור את הפרשה הכי נוראית במדינה, פרשת הצוללות"
צעדת הענק בכרמיאל | צילום: רעות קרן
צעדת הענק בכרמיאל | צילום: רעות קרן

"בלפור בכרמיאל". כך קראו המארגנים לצעדה, שהתקיימה ביום חמישי האחרון בכרמיאל. לדבריהם, במחאה השתתפו יותר מ-600 מפגינים שהניפו שלטים עם סיסמאות כגון: "לחקור את פרשת הצוללות", "ביבי הביתה", "חוקי או בגידה", "אנחנו התקווה" ועוד..

אחת המארגנות: "זו הייתה צעדה ענקית, עם מספר גדול של אנשים שצעדו ברחובות העיר. אנשים בגילאים שונים מלאומים שונים עם השקפות עולם שונות. הם הניפו דגלי ישראל, דגלים ורודים שחורים ושלטי מחאה והרעישו בצפצפות. המשותף לכולם – הרצון במדינה עם ערכים של דמוקרטיה, יושר, ערבות הדדית וצדק חברתי. במהלך הצעדה בוצעה חבלה מכוונת בגנרטור, אך דבר לא עצר את המפגינים. החשמל חודש במהירות. תודה גדולה למשטרת כרמיאל שאפשרה את האירוע, ליוותה אותנו באופן צמוד ואף מנעה ניסיונות פרובוקציה".

חלק מהשלטים שהתנוססו בהפגנה | צילום: haim zvik
חלק מהשלטים שהתנוססו בהפגנה | צילום: haim zvik

בסיום הצעדה התכנסו המפגינים ברחבת מתנ"ס רבין לנאומים והופעות. ראשון הנואמים היה ראש העירייה לשעבר ויו"ר מרכז השלטון המקומי לשעבר, עדי אלדר.

"באתי להזדהות איתכם, אנחנו במדינה הקטנה והיחידה שלנו צריכים קודם כל מנהיגות ישרה, אמינה ומנהיגות שלא מפצלת את העם", אמר אלדר, "בעבר הכרנו מנהיגים אחרים, ישרים וצנועים כמו שמיר, רבין ופרס. יש תקווה… הצעירים שנושאים פה את הדגלים מובילים מחאה ציבורית מוצדקת. מהבמה הזאת אני קורא להקים ועדה ממלכתית שתחקור את הפרשה הכי נוראית במדינה, פרשת הצוללות. זה לא עניין של ימין או שמאל, זה עניין של העם כולו. אני מוסר לכולם 'ישר כוח' ואני רוצה לסיים בשיר, 'כל העולם כולו, גשר צר מאוד…'".

 

עדי אדלר נואם בהפגנה בכרמיאל | צילום: רעות קרן
עדי אלדר נואם בהפגנה בכרמיאל | צילום: רעות קרן

לאחר אלדר נאמו הסופר והפובליציסט אילן שיינפלד, אור בירון, ממובילי מחאת "הבנדנות הוורודות", נציגת הנוער בר שדה ואחמד שקיר, ממובילי "עומדים ביחד" בגליל.

בחלק האמנותי של המחאה הופיעו להקת "עפוואן", שביצעה שירים בעיבודים מקוריים, "האיש הסגול" , פרפרזה על שירו הידוע של יהונתן גפן, ודודו כהן, שביצע שיר מחאה מקורי, כשאשתו טיפני מלווה אותו בריקוד אתני.

טיפני לצד בעלה דודו כהן שהופיע בערב המחאה בכרמיאל | צילום: רעות קרן
טיפני מלווה בריקוד את בעלה דודו כהן שהופיע בערב המחאה | צילום: רעות קרן

 

צפו בהופעות החיות ברחבת רבין:

חלק מהמפגינים מערב המחאה | צילום: רעות קרן
המפגינים מערב המחאה | צילום: רעות קרן

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות