fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכים את הלמידה מרחוק

קונינסקי: "אני שמח על החלטת ראש הממשלה ושר החינוך לאפשר למידה מרחוק. בימים אלה חייבים לאפשר להורים כל סיוע אפשרי בניהול הבית והתא המשפחתי"
למידה מרחוק יב 6 אורט פסגות כרמיאל
למידה מרחוק יב 6 אורט פסגות כרמיאל

משה קונינסקי: "שמח על החלטת ראש הממשלה ושר החינוך לאפשר למידה מרחוק. בימים אלה חייבים לאפשר להורים כל סיוע אפשרי בניהול הבית והתא המשפחתי".

ביום רביעי השבוע סוכם בין האוצר להסתדרות כי המורים לא יחויבו ללמד מרחוק, ואם יעשו זאת – לא יקבלו שכר. למידה מרחוק תהיה בהתנדבות בלבד.

לפי הסיכום בין שני הצדדים, הימים שבהם היו אמורים המורים ללמד עד חופשת הפסח יוחזרו במהלך חודש יולי, ואולי גם בשנת הלימודים הבאה.

משה קונינסקי צילום אלכס הובר

ביום שלישי קיים מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, תדרוך שבו אמר: "האוצר אינו כופה על המורים עבודה מהבית, המורים הם אלה שיחליטו, והחלטה זו תלויה ברמת תחושת הסולידריות החברתית שלהם בזמן משבר זה".

עוד הוסיף, "ללא קשר להחלטתם, האופציה לתשלום שכר מלא לעבודה מהבית לא על השולחן".

בהסתדרות המורים תקפו את עמדת האוצר. בהודעה שהוציאו נכתב: "עובדי ההוראה עובדים קשה בימים אלו, מהבית, בהתאם למטלות שמשרד החינוך מעמיס עליהם, ולכן הם זכאים לשכר מלא. ההסדר שאליו הגיעו עובדי המגזר הציבורי אינו רלוונטי, מאחר שהם נמצאים בחופשה ולא עובדים מהבית".

בהסתדרות המורים טענו כי משרד האוצר מציג אותם "כנצלנים שלא מבינים את המצב".

לאחר בדיקה מדוקדקת של המצב בכרמיאל ומתוך ראיית טובת התלמידים והמורים, החליט ראש העירייה משה קונינסקי, אתמול (חמישי), לנסות לקדם את המשך הלימודים, במכתב ששלח בעצה ותאום עם מ"מ ר' העירייה טניה מזרסקי, ראש מינהל החינוך אודי איזק ויו"ר הנהגת ההורים, משה צדקיהו, לראש הממשלה הוא כותב:

"בימים אלה מתמודדת החברה הישראלית עם מציאות קשה שנכפתה עליה, עם התפרצות מגיפת הקורונה, סגירת בתי הספר וגני הילדים והבקשה מתושבים להיסגר בדלת אמותיהם. עם סגירת בתי הספר, הוריתם על הצעד המתבקש של מעבר ללמידה מרחוק. באמצעות הירתמות של עשרות אלפי מורים ומנהלי בתי הספר שהתגייסו מידית להקמת מערכי הלמידה מרחוק, ניתן מענה אישי וחשוב לתלמידים. יתר על כן, החדשנות החינוכית שאנו מחפשים שנים ארוכות – פרצה מתוך המערכת.

למידה מרחוק : חייבים לשמור על השגרה

אמש התבשרנו ראשי הרשויות, יחד עם אנשי החינוך והציבור כולו, על ההחלטה להפסיק את תהליכי הלמידה המקוונת מרחוק אשר החלו בתחילת השבוע, ולהוציא את המורים לחופשה. ניכר שהחלטה זאת מונעת משיקולים תקציביים בלבד, שכן איך אפשר להסביר פגיעה חמורה שכזו במעל שני מיליון תלמידים ותלמידות – ילדים ובני נוער – דווקא בשעה קשה זו, כאשר אנו מבקשים להרחיק אותם מהתקהלויות ויציאה מהבית, ומהקשיים הנלווים לסיטואציה הזרה להם.

בימים המלאים בקושי וחוסר ודאות, כאשר נדרש מהאזרחים וילדיהם להישאר בביתם, קיום שגרה לימודית המותאמת למצב, וקיום קשר בין תלמידים למוריהם הוא קריטי וחיוני. המפגשים האישיים באמצעים הווירטואליים מספקים למאות אלפי הילדים מסגרת, אי של שפיות, ומאפשרים מפגש עם חבריהם שאין ביכולתם לפגוש באופן אחר כעת. על כך מעידים הורים בכל הארץ שמברכים על הצלחתו וחשיבותו של המהלך.

הפסקתו של העוגן המשמעותי הזה עלולה להוביל לאסון

אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה שהממשלה בראשותך תקבל החלטה ערכית ומנהיגותית ותדאג לילדי ישראל בתקופת המשבר. מדובר בתשעה ימים בלבד עד היציאה לחופשת הפסח, תשעה ימים אשר המערכת כה צמאה להם דווקא בימים טרופים אלה. הלמידה המקוונת והחדשנית שצוותי ההוראה היטיבו להטמיע בשעת משבר היא צורך חיוני ומחייב, ויש לדאוג להמשיכה. זה צו השעה".

לפני כשעה בטרם כניסת השבת, בירכו  שר החינוך ומנכ"ל המשרד את ראש  הממשלה על החלטתו להמשיך למידה מרחוק.

שר החינוך, רפי פרץ: "כפי שראינו השבוע הלמידה מרחוק שלנו הייתה הצלחה גדולה. בשעת סערה מערכת החינוך הוכיחה שהיא עוגן חינוכי וערכי. המורים והמנהלים עשו עבודה כבירה ויש להשקעה שלנו תוצאות. שמח על שראש הממשלה נתניהו שמע את הקולות שדרשו את המשך הלמידה מרחוק. נמשיך לדאוג לכך שאם מורים מלמדים מרחוק הם גם יקבלו את שכרם על כך".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "בעת המורכבת הזו, אנחנו רואים בראש ובראשונה את טובת התלמיד, ולאור זאת נעשה כל שלאל ידינו כדי להמשיך ולהוביל את הלמידה מרחוק. פעלנו רבות וללא לאות כדי שבתי הספר יהיו ערוכים לכך. לצד זה, נמשיך לפעול כדי לתת לתלמידים שלנו גם מענים רגשיים. עובדי ההוראה מהווים את עמוד התווך בכל המהלכים הללו. הם מגלים מסירות ומחויבות שראויות לכל הערכה. אני רוצה להודות להם על המלאכה החינוכית המפוארת שהם עושים בעת הזו ועל היציבות שהם נותנים לתלמידי ישראל".

אין ספק כעת כי דבריו החשובים של קונינסקי לא נפלו על אוזניים ערלות, וכי פנייתו היוותה עוד נדבך חשוב בשיקולים בעד המשך הלמידה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות