fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: ההורים השביתו את בית הספר, בשל רמות קרינה חריגות שהוסתרו מהם לטענתם

לדברי הנהגת ההורים של בית ספר החיטה, מדובר במשבר אמון מקיף בינם לבין המועצה המקומית, שהתנהלותה אינה מתקיימת בשקיפות
בית ספר החיטה \ צילום: איילת קדם
בית ספר החיטה צילום: איילת קדם

ביום ראשון השבוע, השביתו ההורים של תלמידי בית הספר החיטה בזכרון יעקב, את מערך הלימודים בבית הספר. הסיבה להשבתה הייתה כפולה: רמות מתח גבוהות שנמצאו בכמה איזורים בבית הספר וכן טענות לנתק בין הנהגת ההורים לבין המועצה המקומית. שלדברי ההורים, הסתירה מהם את דוח הקרינה. ורק לאחר שהשביתו את מערך הלימודים, חשפו אותו בפניהם. חבר הנהגת ההורים, החפץ בעילום שמו: "מדובר בנתק ממושך בינינו לבין המועצה המקומית, שלא התחיל השבוע. עניין הקרינה, היה הקש ששבר את גב הגמל".

 

חוסר שיתוף פעולה

חבר הנהגת ההורים: "מדובר במשבר גדול מאוד, שקיים בינינו לבין המועצה המקומית. ששיאו הייתה השבתת בית הספר למשך יום לימודים אחד. המועצה הסתירה מאיתנו את הדוחות. שנעשו בלחץ ההורים, כי דרשנו שיגיע לבית הספר מודד קרינה מוסמך. המודד, הגיע ביום חמישי של השבוע שעבר. ואנחנו-לא קבלנו את הדוחות. יש משבר אמון קשה מאוד בין ההורים למועצה, וזה לא רק סביב הקרינה. אלא גם בשל היעדר שיתוף פעולה כולל עם ההורים. בשל כך, התפטרו שני הורים מועד ההנהגה בחודשים האחרונים. גם אם יש בעיות, זה בסדר. אבל כשמסרבים להציג לנו דוחות, זה לא סביר. השיטה של המועצה היא לומר לך תמיד, שמדובר בעיה נקודתית. עם הורה מסויים. כאשר אתה מגיע ודורש שיטופל עניין כזה או אחר. אבל פתאום, ראו חברי המועצה המקומית ש-85 אחוז מההורים השביתו את בית הספר כולו, מלבד את הכיתות הנמוכות וגני הילדים. כלומר: 600 מתלמידי בית הספר, לא הגיעו ללימודים. והבינו, שכדאי להם לשתף איתנו פעולה".

 

המועצה מזניחה את בית הספר

ועוד הוא מוסיף ואומר: "הייתה לנו ישיבת זום של שלוש שעות, ביום ראשון בערב. עם ראש המועצה זיו דשא, מפקחת בית הספר במשרד החינוך זיוה רון, מנהלת מחלקת החינוך ביישוב מרים פאנוין. הישיבה הייתה קשה וטעונה. ובעקבות לחץ מההורים,  נתנו לנו לעיין בדוחות הקרינה. אבל כאמור, זה לא כל העניין. כרגע, כל תלמידי בית הספר חזרו ללמוד. ובמקומות הספציפיים בהם ישנן חריגות קרינה, בתוך בית הספר, לא מתקיימים לימודים. עד שתטפל המועצה בחריגות הקרינה האלה. ועדיין: בבית הספר החיטה, גם אין צהרנים. ולא היו קייטנות בחג החנוכה, כמו בבתי ספר אחרים. וגם אין בו צהרונים. אנחנו משלמים מכיסנו 1500 שקלים בחודש, עבור צהרון פרטי לילדים. וזה רק בבית הספר החיטה. המועצה המקומית, מזניחה את בית הספר. שעד לפני שנה שנתיים, היה בית הספר המוביל. והורידו את הרגל מהגז. הרבה הורים פונים אלי ומתלוננים על הרבה מאוד דברים. עניין הקרינה, היה היה הקש ששבר את גב הגמל".

 

הוחלט להזמין בודק

אחרי ישיבת הזום שקיימו חברי מועצת העיר וחברי הנהגת ההורים, נשאר המתח בעינו. והתבטא בעיקר בפוסטים זועמים ברחבי הרשת. בנוסח: "עצוב מאוד שהמועצה לא משתפת פעולה". וגם: "זה שהמועצה מתבצרת, זה לא חדש". ההורים, כך נראה, איבדו אמון במערכת.

ממועצת זכרון יעקב, נמסר : "מטרת הפגישה שהתקיימה עם ההורים, הייתה ולקשיב ולשמוע. ומכאן, לחזק את שיתוף הפעולה בין הנהלת מערכת החינוך היישובית והנהגת ההורים הבית ספרית. בדיקת הקרינה, נעשתה ביוזמת המועצה ובמימונה. כאשר למדידה התלווה נציג הנהגת ההורים בעל רקע בתחום. על פי חברת המדידה, דווח כי רמות השדה המגנטי שנמדדו, עומדות בתקן המותר. ועומדות בהמלצות המשרד להגנת הסביבה. יחד עם זאת, הומלץ לבדוק ארון חשמל ראשי בספריית בית הספר. לאור התוצאות שעלו בבדיקה, החליטו מייד במועצה ובהנהלת החיטה, להזמין בודק".

הדוחות נמסרו

ועוד נמסר מהמועצה המקומית בתגובה: "לבדיקת כלל ארונות החשמל בבית הספר בעומס מירבי, כולל הספרייה. בהתאם לדוח שהתקבל, במקומות בהם נמצאה חריגה ולא ניתן לבצע טיפול מיידי, לא מתקיימים לימודים. עד שיתבצע תיקון והמודד יאשר אותו. בהתאם לבקשת הנהגת ההורים, העבירה המועצה שני דוחות של תוצאות הבדיקה ליו"ר ועד ההורים. בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום א'. לאחר שהמועצה והגורמים המקצועיים למדו את הדוחות. והחלו בפעולות תיקון נדרשות. כמו כן, תוצאות המדידות נמסרו להנהגת ההורים בע"פ. במעמד המדידה. בנוסף: קייטנת ניצנים של חופשת החנוכה לא נפתחה, בשל היענות נמוכה. צהרוני בית הספר פעלו בימי החג ואפשרו למי שחפץ בכך להצטרף לצהרון".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות