fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תראו מה עושה הקורונה לנשים שחושבות קצת אחרת

כשמדברים על נשים בעת קורונה כל אחת והכישורים שלה. בעיקר אם את אומנית בעת קורונה וסגר שהם זמן טוב ליצירה, לשינוי, לחשיבה ולחיפוש עצמי.
אומנות בעת קורונה. לצאת מהקופסה

כשמדובר בנשים בעת קורונה כל אחת והכישורים שלה. בעיקר אם את אומנית בעת קורונה וסגר שהם זמן טוב ליצירה, לשינוי, לחשיבה ולחיפוש עצמי.  תראו מה הקורונה עושה לנשים שחושבות קצת אחרת

נשים בעת קורונה עושות אומנות

האהבה לקפה

דגנית בן יחזקאל צילום לימור גולשטיין יערי

דגנית בן יחזקאל: צלמת ויוצרת תוכן למותגים ולעסקים

לפני כמעט שנה אימצתי לעצמי הרגל צילום יצירתי. אפשר להגיד שאני חובבת קפה מושבעת, אוהבת שהקפה שלי טעים עם הרבה קצף ובעיקר יפה. בכל יום ראשון בבוקר אני מצלמת את הקפה שלי. בהתחלה צילמתי בעיקר לעצמי ובהמשך גם לרשתות החברתיות. אני מצלמת בבתי קפה אקראיים, על שולחנות שונים ובספלים שונים, בהתאם לקפה שהזמנתי. עם הזמן, יצא שכבר צילמתי ברוב המקומות השווים בסביבה שלי, ועדיין, רציתי לגוון ולצלם את הקפה שלי שוב ושוב, אבל אחרת. התחלתי לשחק עם קומפוזיציות ועם פרופס (עוגיה, כפית, קוביית סוכר, המחשב שלי), וכך הצלחתי לשלב גם את האהבה שלי לקפה וגם את האהבה שלי לצילום, קריאייטיב וארט. אך ככל שחלפו השבועות, עברתי כבר את כל מה שהיה לבתי הקפה להציע לי, ושמתי לב שהאופציות שלי לצילומים הולכות ומצטמצמות.

כך מצאתי את עצמי במהלך הסופי שבוע קצת דואגת וקצת חושבת, איך אצלם את הקפה שלי מחר? איך עדיין לא צילמתי אותו. פתחתי לי בראש ספרייה כזאת של רעיונות, וגם העיניים נפתחו לרווחה לעולם וחיפשו עוד ועוד פריטים, צבעים ורעיונות מסביבי לקראת יום ראשון בבוקר. והחיפוש הזה אחר השראה, הוא זה שבעצם מתרגל אצלי חשיבה יצירתית. אני מנסה לפתור בעיה (איך אצלם את הקפה ביום ראשון בבוקר) בדרך שעדיין לא עשיתי קודם. כך בעצם נולד לו פרוייקט צילומי הקפה שלי.

 

מוציאה קטלוג

כוכבית בן עזרא – גולדברג: אומנית

עובדת בכמה מישורים ובהם הפקת קטלוג המאגד את הדרך האומנותית שלי ואת היצירות שלי בחסות הגלריה של לוחמי הגטאות ובמימון משרד התרבות והספורט.

וגם בסטודיו ממשיכה להתכתב עם האוטוביוגרפיה שלי עם התרבות עליה גדלתי מבית הורי הפרסית והתורכית, ומפיקה כמה פרויקטים שהם כרגע עוד סודיים, אבל אעדכן כמובן כשייצאו לאור. מקווה שכמוהם גם כולנו נצא לאור מן החשכה בקרוב מאוד

"הגבינה בלי הבית" הוא מיצב קיר של האומנית המוצג בבינאלה לאומנות ולעיצוב במוזיאון ארץ ישראל לאומנות.

"יוקר המחיה ומצוקת הדיור, עלו ב-2011 במלוא עוצמתם לסדר היום הישראלי, ב'הפגנת האוהלים' וגם בחרם הצרכני של 'מחאת הקוטג'. הקושי הקיומי ההישרדותי של ממש, והמרדף אחרי החלום לרכישת מעון ובית – מתרחק ונגוז.

השטיח שמסמל מקום של בית, ותמונת הגובלן של נוף בתי הכפר הפסטורליים שנתלו כקישוטי קיר, מונחכים ברישומי הפורצלן הקוויים שאני רושמת. דימויי CRAFT אלה מצויים במצבי התכלות והתפוררות שונים, לתוך דימוי הקוטג' המשוכפל והתעשייתי, כמוצר ומצרך פופולרי בישראל וכאידאה להגשמת חלום הבית.

הבית שנטמע לתוך שטיח אתני, הוא משובש. רומנטיקה של בתי כפר בנראות של עבודת גובלן- כתושה, הפרעה ויזואלית ממוסגרת.

הקוטג', המוכר גם כ'גבינה עם הבית', מופיע כדימוי סדור שורות שורות באופן ייצוגי האופייני למוצר-מדף, אך במיצב הקרמי, הבית מתפורר, תלוש, חלול, ריק, מרומז, ומאוד לא נגיש לצרכן.

כוכבית בן עזרא גולדברג מיצב קיר

 

הנצחה בענפי העץ

שרה קונפורטי. הנצחה והוקרה במילים. צילום אורית בארי כליף

שרה קונפורטי אומנית זכוכית ויודיאיקה

אמנית זכוכית קרמיקה ויטראז'ים, מציירת על זכוכית ומייצרת חלונות, ארונות קודש ותיבות חזן, מפסלת ומציירת – והכל בשילוב חומרים וטכניקות בלעדיות.

בין יצירותיה הבולטות האנדרטה בצומת בית ליד לזכרם של 21 חיילים ואזרח שנהרגו בפיגוע ההתאבדות כפול שאירע במקום ב-22 בינואר 1995. האנדרטה מוצבת על 1.5 דונם ומורכבת מסולם בגובה 30 מטר המכוון לשמיים ועליו 22 דמויות של חיילים.

ועתה בימי קורונה היא יוצאת במבצע ייחודי שלא נעשה עד היום בארץ ולא בעולם וגם לא יחזור על עצמו. "אני מציירת שמות הנצחה בתוך הציור שאני מצרפת שהוא עץ החיים בשטח של 15 מטר על 10 חלונות בבית הכנסת מורשת אבות ברחוב גורדון בנתניה. זה רעיון שעוד לא היה כמותו אני משתפת אנשים, מתפללים שרוצים להנציח קרובי משפחה או חברים לזכר המתים ולטובת החיים. זה קורה בבית כנסת מורשת אבות ברחוב גורדון על עשרה חלונות כאשר כל חלון נקרא בשם אחר כדוגמה: עץ החיים, עץ התקווה, עץ ההגשמה, עץ השמחה, עץ האיחוד ועוד".

בתוך הענפים והגזעים של העץ היא מטמיעה את שמות האנשים וכך הם הופכים לחלק מהיצירה. על מילה עולה 100 שקלים. הציור נעשה על פוליקרבונט, לא שבירה, עמידה לשנים ארוכות בזכות הטכניקות השונות בהם היא משתמשת".

עוד משהו שמייחד את העבודה של קונפורטי בבית הכנסת הוא שיוצאי כל העדות, מכל הארץ, בכל הגילים מנציחים את יקיריהם בין אם הם בחיים או מתים".

החליפה של הילרי

אסנת פריז סטייליסטית ומעצבת

לקראת עונת המעבר והחורף ולא רק, אלא גם שבגד ייצוגי עבדתי בתקופה האחרונה על עיצוב חליפות. החליפה כבר מזמן הפכה לפריט נשי עוצמתי, אבל העונה יותר מתמיד, היא מקבלת טוויסט עדכני, צבעוני וטרנדי.

החליפה שנחשבה בעבר לפריט ששמור לנשים נועזות ואמיצות והיתה לסמל של המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון במהלך מסע הבחירות האחרון בארה"ב,  הפכה העונה ל – MUST  במלתחה הנשית ומסתמנת כאחד הטרנדים הלוהטים של החורף.

החליפה מהווה חומר גלם שכל אחת יכולה להכניס בו את הסטייל והאישיות שלה, על ידי בחירת הגזרה והצבעוניות והוספת אביזרים כמו כובע, תיק, סריג או צעיף

החורף הזה מציע צבעוניות מגוונות. אפשר ללבוש חליפה צבעונית ומעליה מעיל ש'שובר' ומרגיע את הצבע הנועז, או לחילופין חליפה רגועה עם מעיל דרמטי שנותן את הטוויסט. היא מתאימה לכל שעות היום והערב, בהתאם לשילובים שתבחרי לעשות: חליפה או ז’קט מחויט עם פריטי קז'ואל כמו חולצת טי וסניקרס שיתאימו למראה יום או חליפה עם גופיית פייטים או טופ קטן ועקבי סטילטו שיהיו מושלמים לערב".

אסנת פריז צילום ליאת גרינברג

הסטודיו בבית

ורד דנוס

ניצלתי את התקופה האחרונה לכל אותם דברים שרציתי לעשות ״ולא היה לי זמן״ או שדחיתי: הקמתי את אתר האינטרנט המהמם שלי, אני בונה קורס סטיילינג דיגיטלי, מקיימת הרצאות סטיילינג בזום וייעוצי סטיילינג אישיים בשיחת וידאו, מרחיבה את הפעילות שלי כמשפיענית רשת דרך שיווק שותפים ושת״פים וגם, הסטודיו שלי, חדר העבודה שלי בבית"

ורד דנוס. צילום עצמי

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות