fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גן הורים נפתח בנתניה. ההורים בוחרים את הגננת. איך לא חשבו על זה קודם?

בגן רגיל אתה מקווה שיש מקום בגן, ושהגננת טובה, בגן הורים הכל הפוך. קודם מכירים ביחד, מתחברים, מחליטים על עקרונות, ואז מוצאים גננת.
קבוצה של ארבעה זוגות הורים צעירים מהעיר מזמינים משפחה חמישית להצטרף להקמת גן הורים –  יוזמה קהילתית מבורכת ומקורית נוצרה בימים אלה בנתניה.
מדובר בקבוצת הורים צעירים שהחליטה ליצור מסגרת גן מיוחדת לילדיה. "גן הורים": מסגרת קהילתית בה ההורים מעצבים את מסגרת הגן ושותפים לטיפול בילדים לצד מטפלת מקצועית אליה פנו. מסגרת בה בכל יום בשבוע הורה אחר של אחד הילדים משמש כסייע לגננת, כמחנך ואיש צוות בגן.
"אנחנו רוצים שהילדים שלנו יגדלו במסגרת חברתית. אבל הם עוד תינוקות וקשה לנו להוציא אותם למסגרת של מעון עם הרבה ילדים. אנחנו רצינו מסגרת בה נוכל שהילדים יפגשו עם ילדים נוספים, ואנחנו נוכל לצאת לעבודה.  ויחד עם זאת להיות חלק משמעותי בחינוך ובטיפול שלהם, ושנהיה בטוחים שהם נמצאים במרחב בטוח". אומר יפתח ביבר, אחד ממייסדי הגן החדש.
הם יצרו קשרים דרך הפייסבוק כשחיפשו מטפלת לתינוקות בני חצי שנה ועד שנה, ולפני כן, כך גם הכירו זה את זה:
"הזמנו הורים להצטרף לגן הורים בנתניה בספטמבר. הגן יפעל חמישה ימים בשבוע, בהובלת מטפלת מקסימה ומקצועית, והורה אחד כל יום. בגן יהיו  רק חמישה תינוקות מקסימים בגילאי חצי שנה עד שנה וקצת. זה גן ייחודי והוא מתאים להורים שרוצים להיות מעורבים בגן, שרוצים לדעת שהם סומכים על מי שמטפל בילד, גן בו הילדים זוכים ליחס של שני מבוגרים על חמישה תינוקות, שהעלויות זולות יותר וההורים מובילים את הגן ברוחם המשותפת, וברוח קהילתית".

גן הורים – חמש משפחות בוחרות גננת

יפתח: "יש לנו כבר ארבע משפחות ואנחנו מחפשים משפחה חמישית. פנו אלינו הרבה מאד הורים שילדיהם היו בגיל לא מתאים לקבוצת הילדים שלנו. חיברנו בין ההורים האלה לצורך יצירת גן הורים לילדים בגילאים השונים. ההתארגנות שלנו תואמת את תקופת הקורונה כאשר הילדים נמצאים בקבוצה קטנה וקבועה.
בגלל שזו יוזמה שלנו, עצמאית, אז את הכל אנחנו מחליטים, וזה משמעותי לדעת שאתה אחראי על איך תראה המסגרת החינוכית של ילדיך מא' ועד ת', על כל הפרטים. כך אנחנו מעצבים את הגן ברוחנו וכמסגרת שהכי תתאים לילדינו, ללא פשרות, ועם השתתפות פעילה שלנו.
בגן רגיל אתה מקווה שיש מקום בגן, ושהגננת טובה, ואולי בהמשך השנה תכיר את ההורים לא רק בוואטסאפ, ואולי מתי שהוא תפגשו. במקרה שלנו – הכל הפוך. קודם מכירים ביחד, מתחברים, מחליטים על עקרונות, ואז מוצאים גננת מתאימה, ומחליטים על הפרטים הטכניים וכ'ו. ביחד אנחנו מייצרים לנו תנאים טובים שלא יכולנו למצוא אחרת. וחוץ מזה זו אחלה חבורה של הורים, שנהיים גם חברים. אנשים טובים שמוכנים לעשות משהו חדש בעבורם ובעבור ילדיהם. מוזמנים להצטרף".

הכנסו לבלינקר אתר הבית של חדשות נתניה – בקרוב האפליקציה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות