Page 9 - ahadera12v10
P. 9

‫"המרכיברההאשמנמייםם אשאתני‬                                                                                ‫ורבהבנשרדיליסיםה‬
‫אוושבבמואהאמינסהוחיעאשראפוןצג‪-‬תמלרניםשולבושכוזתהאתהההחומבללשלאתמיעלמורטכשמכשאוופזושפמרתלנאאחיהונהמ"יהןת‪,‬‬

‫שאני אמא ומורה תמיד המשכתי ליצור‬                                                                          ‫זה היה חזק להתארח במוזיאון‪ ,‬אז זה‬     ‫ההתנתקות‪ .‬אז לא ידענו אפילו מתי הפיע‬
        ‫בסטודיו שלי‪ ,‬אבל לא הצגתי"‪.‬‬                                                                       ‫לא היה רווח לראות בו אמנים דתיים‪,‬‬     ‫נוי יתרחש‪ .‬זה כלל גם אקט אמנותי שעע‬
                                                                                                          ‫ואני מניחה שהם היו צריכים אותי יותר‬   ‫שיתי‪ .‬כולם עשו הרבה עיטורי גרפיטי על‬
         ‫בין שכבות הנפש‬                                                                                   ‫מאשר רוצים אותי; מישהו שישקף זווית‬    ‫הקירות‪ ,‬אני עשיתי על הקירות רישומים‬
                                                                                                          ‫אחרת‪ ,‬כדי שלא כל התערוכה תהיה צד‬      ‫בגודל טבעי שלי ושל האחים שלי‪ .‬ערכע‬
‫בסוף השנה האחרונה השלימה צדוק‬                                                                             ‫אחד של המטבע‪ .‬היום כבר יש הרבה‬        ‫תי את הסרט‪ ,‬השמטתי ממנו את הסאונד‬
‫תואר שני במסלול "אמן – מורה" בחוג‬                                                                                                               ‫ובניתי מיצב מהארגזים שנתנו לנו לארוז‪,‬‬
‫למדעי הרוח במכללה האקדמית לחינוך‬                                                                                                 ‫יותר פתיחות"‪.‬‬  ‫עליהם היה כתוב 'צבא ההגנה לישראל'‪.‬‬
‫אורנים‪ .‬העבודות שלה‪ ,‬כמו של חבריה‬                                                                         ‫צדוק סיימה את לימודיה‪ ,‬נישאה ותוך‬     ‫אספתי המון ארגזים ובניתי בהם את כל‬
‫למחזור‪ ,‬מציגות תוצרים של מהלך אקדמי‬                                                                       ‫כדי הקמת המשפחה לא זנחה את האמע‬       ‫החלל‪ ,‬כשבתוך אחד הארגזים הסרט היה‬
‫חדשני בגישה מחקרית מבוססת‪-‬יצירה‪.‬‬                                                                          ‫נות‪" .‬תמיד המשכתי ליצור‪ ,‬אבל היה‬      ‫מוקרן כך שצריך היה מעט להתכופף ולע‬
‫"הגעתי לאורנים‪ ,‬כי רציתי מסגרת שגם‬                                                                        ‫לי בום גדול מאוד אחרי הלימודים עם‬     ‫שבת באחד הארגזים כדי לראות אותו"‪,‬‬
‫תקדם אותי מקצועית וגם תיתן לי מענה‬                                                                        ‫התערוכות במוזיאון ועוד תערוכה קבוע‬
‫לחזור לעולם האמנות‪ ,‬אבל ממקום שאני‬                                                                        ‫צתית בבית האמנים בתל אביב‪ .‬שם הגע‬                               ‫היא מספרת‪.‬‬
‫יותר שלמה איתו‪ ,‬מקום שעובד עם קבוצה‬                                                                       ‫שתי עבודה מתוך פרויקט הגמר‪ .‬הרבה‬      ‫האותנטיות של היצירה והעובדה שאין‬
‫וליווי‪ .‬הצטרפתי למסלול השני של התוע‬                                                                       ‫אמנים מנסים להתקבל לכל מיני גלריות‬    ‫הרבה אמנים מגוש קטיף‪ ,‬ועוד בימים‬
‫כנית שהיא חדשה יחסית‪ .‬למדנו בקבוצה‬                                                                        ‫ותערוכות ולא מצליחים‪ ,‬ולי היה הבום‬    ‫הסוערים ההם‪ ,‬הביאו לכך שהעבודה‬
‫קטנה‪ ,‬במסגרת של יצירה עצמאית‪ .‬בסוף‬                                                                        ‫הזה‪ ,‬כשעוד לפני שסיימתי את הלימוע‬     ‫הוצגה ‪-‬ב‪ 2005-‬במוזיאון תל אביב בת�ע‬
‫המסלול מגישים עבודת גמר לצד תערוכת‬                                                                        ‫דים כבר הצגתי בתערוכות ולא ידעתי‬
‫גמר‪ ,‬וזו מקפצה שהחזירה אותי קצת ליע‬                                                                       ‫בדיוק מה לעשות יותר‪ .‬אחר כך הרגשתי‬        ‫רוכה שקיבלה את השם "התנתקות"‪.‬‬
‫צירה יותר עקבית וגם לשדה אמנותי‪ ,‬לבע‬                                                                      ‫רתיעה מהמקום של להציג‪ ,‬השואו שיש‬      ‫הצגת במוזיאון שנחשב למעוז השמאל‪.‬‬
                                                                                                          ‫בזה‪ ,‬הדינמיקות הפוליטיות‪ ,‬לכן המשכע‬
        ‫חור באמנות כמשהו שהוא באמת‬                                                                        ‫תי ליצור בסטודיו מהבית שלי‪ .‬גרנו ביע‬          ‫איך קיבלו שם את ה"מתנחלת"?‬
        ‫משמעותי ונוכח בחיים‪ .‬אי אפשר‬                                                                      ‫שוב תקועה ואז עברנו צפונה לבית רימון‬  ‫"הייתי האמנית היחידה מהגוש שהע‬
        ‫להישאר בסטודיו‪ ,‬זה לא באמת‬                                                                        ‫ולפני שנה הגענו לפרדס חנה‪ ,‬ותוך כדי‬   ‫שתתפה בתערוכה‪ .‬שאר המשתתפים היו‬
        ‫נותן ומשפיע בעולם אם אתה‬                                                                                                                ‫בעיקר צלמי עיתונות שהציגו צילומים‬
                                                                                                                                                ‫מעבודתם בשטח או אמנים אחרים‪.‬‬

‫עכבר העיר ‪9 12.10.2018‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14