fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עופר ינר מפרדס חנה הוא כוכב ריאליטי

גדל בין חיות. עופר ינר ושניים מחמוסי הבית. צילום: פרטי
גדל בין חיות. עופר ינר ושניים מחמוסי הבית. צילום: פרטי

עבור עופר ינר בן ה-11 מפרדס חנה הקיץ הזה הוא קיץ שלא יישכח: הקיץ שבו התפרסם, כשכיכב בתכנית הקיץ הפופולרית "הבנים והבנות", בערוץ הילדים בטלוויזיה. אמו של עופר, זיו ינר, מספרת: "גילתה אותו המלהקת ענבל הרזי נועם, שהביאה אותו לאודישן לפני ארבעה חודשים. כששמעתי על כך, שאלתי אותו אם הוא רוצה להשתתף. הוא שמח מאוד והשיב בחיוב. תמיד רצה להופיע בסדרות, וצפה בעונות קודמות של 'הבנים והבנות'".

"הבנים והבנות", ששידוריה חופפים את תקופת החופש הגדול, היא תכנית ריאליטי שמזכירה מעט במתכונתה את "הישרדות". קבוצת בנים וקבוצת בנות מתחרות בתכנית אחת מול השנייה במשימות הדחה. אבל לצד התחרותיות היא חברתית ומתרכזת במסרים חיוביים. הילדים מקבלים משימות בהן הם עושים מעשים טובים, משולבים בפרסומות נד עישון, והשנה הושם במשימות התכנית דגש חזק על מיחזור. דוגמה לאחת המשימות: לזרוק מיכלים שונים לתוך פחי מיחזור מתאימים שהסתובבו.

עופר, הצעיר מבין משתתפי התכנית הפעם, הודח בהדחה השניה, ועכשיו הוא בקייטנת גלישה ולכן לא מספיק לראות את התכניות ששודרו מאז, למרות שהוא שומר על קשר חברי עם הילדים האחרים שפגש בתכנית. הוא מספר: "נסענו לתל אביב לאודישנים, בהם הייתי צריך לשבת מול מצלמה ולדבר. שאלו אותי שאלות, למשל על תחביביי, ולא הייתה לי שום בעיה לדבר מול מצלמה. היה אודישן נוסף, ועברו 3 חודשים עד שנודע לי שהתקבלתי. הודיעו לי על כך בטלפון, כשההורים היו בחו"ל, והרגשתי שמחה אדירה".

יום הצילומים הראשון היה בפסח, במגשימים. "חיכינו שעות באוהל ואסור היה לנו לדבר אחד עם השני, כדי שלא נעביר פרטים על המשימה. נתנו לנו בגדים הכי לא נוחים שיש, ג'ינס קצרים וחולצה על חולצה, והמשימה כללה מסלול מכשולים עם מגלשה תלולה שגלשנו בה לתוך בריכת בוץ. רצנו בבריכה, היינו צריכים למצוא בתוכה כפכפים עם צבע הקבוצה, אחר כך לעבור בבריכת נסורת ובה שלטים עם פרטי מידע שצריך לנחש של מי הם. קבוצת הבנים ניצחה במשימה, ולכן בצילומי משימת ההדחה זכינו בתנאים יותר נוחים, ישבנו על כריות וקיבלנו פופקורן וברד, בעוד שהבנות ישבו על ספסלי עץ. ביום ההוא הודחה אחת הבנות, נויה. במשימה הבאה היינו צריכים לצלול בבריכה ולמצוא תמונות ילדוּת של מי שיצא לנו בפתק. זה היה יום קר וגשום, היינו עם בגדים קצרים והבריכה הייתה קפואה. הבנות ניצחו, כי סיימו ראשונות וניחשו יותר תמונות. אחר כך הייתה משימת היכרות עם הבנות, כל בן קיבל ורד שאחרי שיחה קצרה עם הבנות היה יכול להעניק לאחת מהן. ביום הצילומים הבא הודחתי, לאחר שהתחריתי בילד אחר, נועם. נגמרו הצילומים, היה קשה להיות מודח".

היה כיף, נישאר חברים. עופר ינר. צילום: פרטי
היה כיף, נישאר חברים. עופר ינר. צילום: פרטי

זיו מציינת כי היו ילדים עד גיל 16, והילד הצעיר ביותר פרט לעופר היה בן 14, כך שהיה פער רציני בגילאים בינו לבין שאר המשתתפים. אבל גם אם זה הקשה עליו בתחרויות, זה לא עצר אותו כלל וכלל מלהתחבר עם הילדים האחרים, והצילומים והמפגשים הרבים שנעשו פרט לצילומי המשימות, עודדו את זה. "לקחו אותם להצטלם באייג'אמפ בעכו, ועשו צילומים ל"אנחנו", סדרה בת של התכנית, שבה באו אלינו הביתה וצילמו יום בחייו של עופר". הדברים הבולטים בצילומים: בעלי החיים הרבים אותם מגדלת משפחת ינר – שלוש כלבות, ציפורים, תוכי, שלוש חולדות, ארבעה חמוסים, מקלונים אוסטרליים ודגים. אלה העניקו לו בתכנית את הכינוי "מגדל חולדות". בנוסף, נסעו איתו לחוג הריקודים הסלוניים בו הוא משתתף בזכרון יעקב, וצילמו אותו רוקד עם בת זוגו הקבועה לריקודים בחוג, שני גופמן. חוץ מזה היו מפגשים קבוצתיים, ביניהם מפגש גיבוש שבו הילדים טיילו ועשו ראפטינג בנהר הירדן. הקבוצה מאוד מגובשת והילדים מדברים הרבה בטלפון. "הילדים הגדולים בקבוצה לקחו את עופר תחת חסותם ודאגו לו", מתארת זיו, "זו אחווה מאוד גדולה, גם מצד הבנים וגם מצד הבנוץ, הם ילדים מאוד חיוביים, וכיף לראות את זה".

מזהים אותך ברחוב? –"כן. כשהיינו בקניון ובסופר לנד, ילדים באו ושאלו 'אתה מהבנים והבנות?' וכשאני עונה 'כן', מצלמים אותי וממשיכים הלאה".

"אני מרוצה שעשיתי את זה", מסכם עופר. "זה נתן לי פרסום. אני רוצה להופיע בטלוויזיה. אני גם שומר על קשר עם כולם ומוזמן לימי הולדת. היינו, למשל, ביום הולדת בראשון לציון עם רוב חברי הקבוצה, שבאים מכל רחבי הארץ". זיו מוסיפה שעופר השתתף בפרסומות ונתנו לו לפרסם פסטיבל ילדים. "מבחינת ההורים יש כאן השקעה – נסיעות, השקעה כספית, בגדים", היא מוסיפה. אבל אין ספר שלעופר היה חופש גדול מיוחד ומהנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות