fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוזרים לאלכס ואסף לעמוד על הרגליים

בשישי שעבר נשרפה כליל חנותם של המעצבת אלכס בן שמול ובן זוגה אסף פרידמן. התושבים מיד התגייסו לעזרתם בתרומות, נפתח דף גיוס המונים למימון שיקום החנות ובקרוב גם יתקיים אירוע התרמה. קהילה במיטבה
לעיני העוברים ושבים. החנות השרופה (צילום: פרטי)

חנות הסטודיו לבגדים ורהיטים של המעצבת אלכס בן שמול ובן זוגה אסף פרידמן, במתחם בית המפגש השלישי (מתחם האורוות) בפרדס חנה, נשרפה כליל ביום שישי שעבר. הבשורה הטובה: תושבי הקהילה מיד נחלצו לעזרתם.

בן שמול, מעצבת בגדים ותיקה, מוכרת מהחנות שניהלה ברחוב המייסדים בכרכור, ולפני כחודשיים עברה למתחם האורוות. ביום שישי שעבר, בסביבות 12:00, שעה שבה המתחם הפופולרי פתוח למבקרים, פרצה בחנות שריפה שהחלה לבעור לעיני העוברים ושבים במתחם. יש לציין כי המתחם, שבמקור שכנו בו אורוות, מתאפיין בבנייה רבה מעץ, ותושיית הנוכחים ביחד עם יעילות כוחות הכיבוי מנעו אסון גדול יותר.

"היה מאוד חם, והכל התלקח מהר", סיפר עד ראייה. "אנשים תפסו מטפים וניסו לסייע בכיבוי השריפה כמיטב יכולתם, עד לבואם של כוחות הכיבוי. מזל גדול שלא היו פגיעות בנפש. כל הבגדים בחנות, כל הסחורה, הריהוט, הכל נשרף".

לעיני העוברים ושבים. החנות השרופה (צילום: פרטי)
לעיני העוברים ושבים. החנות השרופה (צילום: פרטי)

מכבאות חוף נמסר: "מדובר על שריפה במבנה חד קומתי, סמוך לעסקים נוספים כמו נגרייה ומחסנים. לאירוע הוזנקו חמישה צוותי כיבוי שהצליחו למנוע את התפשטות האש לחנות בגדים סמוכה. עדיין לא ידוע מה היה הגורם לדליקה".

עם שוך הלהבות מצאו את עצמם בני הזוג, עם ילדיהם, עם נזק כלכלי עצום וללא מקור פרנסה מיידי, והקהילה בפרדס חנה כרכור התגייסה מיד לעזרה. בימים שאחרי השריפה החלו לאסוף כספים בתרומות שנתרמו במעטפות ייעודיות במספר בתי קפה וחנויות ביישוב.

שולמית סולי אברהם, תושבת היישוב, שארגנה את איסוף התרומות בבתי העסק, מספרת: "הכסף נחוץ לחיים השוטפים של המשפחה. האיסוף התחיל ביום ראשון, ועד יום שני כבר נאספו כמה אלפי שקלים. התחלתי לבד ואז הצטרפו אליי עוד אנשים".

בהמשך השבוע התגבש גם פרויקט מימון לגיוס תרומות ברשת, שמטרתו לגייס את הכספים הנחוצים להקמה המחודשת של החנות ולעמידה מחודשת של אלכס ובן זוגה על הרגליים בכבוד. אייל עמית, תושב פרדס חנה, אחראי על הקמת פרויקט המימון, מספר: "נפגשנו במתחם, האנשים שרוצים לעזור, והחלטנו על תוכנית פעולה. קהילה חזקה מתאפיינת בערבות הדדית, ולכן התגייסנו כל חברי הקהילה למען אלכס ואסף, לשיקום חייהם ובניית הסטודיו מחדש. הירתמות הקהילה חיונית, ולצורך כך הקמנו את קמפיין התמיכה הזה".

סכום היעד של הקמפיין בהד סטארט נקבע על 100 אלף שקלים. עמית מוסיף: "המטרה שהעסק יקום חזרה על הרגליים כדי לאפשר לבני הזוג לחזור לעשייה במהירות האפשרית. הפרויקט, שנקרא 'קהילה מצילה את אלכס ואסף', יוצא ב-Giveback, אתר שנמצא תחת המטרייה של הדסטארט. יותר מ-100 תושבי פרדס חנה כרכור כבר הסכימו לתרום תשורות לקמפיין הזה (מוצרים, טיפולים, שירותים מקצועיים שונים וכו')".

במוצאי שבת, 2.9, יתקיים במתחם בית המפגש השלישי אירוע התרמה חגיגי שכל הכנסותיו יועברו לבני הזוג. פרטים אודות האירוע יתפרסמו בקרוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות