fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי חיבל בעבודות בשוק הישן?

ביום חמישי בבוקר התגלו במתחם המתחדש בפרדס חנה אבני ריצוף וחיפויים שבורים וחזיתות פגועות של מבנים שכבר חודשו. הקבלן המבצע הגיש תלונה במשטרה. חיים געש: "זה נראה כמו חבלה מכוונת, הקבלן תיקן את הנזקים"
"לא מקובל להציב מצלמות באתר בנייה". מתחם השוק הישן השבוע (צילום: נירית שפאץ)

ביום רביעי בלילה חיבלו אלמונים בעבודות שמתבצעות בשטח מתחם השוק הישן המתחדש. במועצה סבורים כי ככל הנראה המעשים בוצעו בזדון.

ביום חמישי בבוקר נחשפו מנהל אגף ההנדסה, העובדים והקבלן למחזה של הרס:  אבני ריצוף וחיפויים שבורים ופגיעה בחזית המבנים המחודשים. לאחר דיווח ראשוני על הנזקים, הגיש הקבלן תלונה במשטרה בגין חבלה והחל בתיקון הנזקים בשטח כדי שהעבודות יימשכו כמתוכנן.

קידום פרויקט השוק הישן בפרדס חנה החל לפני מספר שנים, ובמרכזו שיפוץ מתחם השוק שעמד מוזנח ובחלקו ללא שימוש במשך שנים רבות. במסגרת הפרויקט חודש המתחם וחלקים ממנו שומרו על מנת להופכו למתחם תרבות ופנאי ראשון מסוגו ביישוב ובאזור, בסגנון השוק הבריטי בבריקסטון. המתחם המחודש מתפרס על כ-500 מ"ר וסביבו רחבה של שני דונמים, שבטווח הארוך יתחברו לשטח הוואדי הירוק.

"לא מקובל להציב מצלמות באתר בנייה". מתחם השוק הישן השבוע (צילום: נירית שפאץ)
"לא מקובל להציב מצלמות באתר בנייה". מתחם השוק הישן השבוע (צילום: נירית שפאץ)

במסגרת העבודות בחודש האחרון, הציבה המועצה במתחם שמונה מכולות שישמשו חנויות פופ-אפ עבור מעצבים ואמנים צעירים מקומיים. לצד חנויות אלה יפעלו במקום בתי עסק בעלי אופי כפרי, חנויות בוטיק, מסעדות ובתי עסק מתחום הקולינריה, עיצוב, מוזיקה ועוד המשקפים את אופייה האמנותי והתרבותי של המושבה. עוד יציע השוק הישן-חדש במה לקיום הופעות, מזנון ומשרדים וכן רחבה מרכזית לקיום אירועים, פסטיבלים ותערוכות מתחלפות.

ראש המועצה, חיים געש, התייחס למקרה: "אני מגנה כל סוג של בריונות ובוודאי מה שנראה כמו חבלה מכוונת. עבודות הפיתוח ממשיכות, והקבלן מתקן את הנזקים. פרדס חנה כרכור היא מרכז תרבותי-אמנותי ייחודי שראוי שיהפוך למוקד משיכה ארצי. חידוש השוק הישן, תוך שימור מאפיינים היסטוריים ואדריכליים בו, יאפשר לספק במה מכובדת ומרשימה עבור השפע היצירתי ביישוב, עבור האמנים הצעירים, המעצבים, היוצרים ואנשי התרבות בקהילה. מדובר בפרויקט רחב היקף ומשמעותי שהינו חלק מתוכנית נרחבת לחידוש מרכז המושבה והפיכתו למוקד בילוי ופנאי".

לשאלה האם החבלה בשטח היא הוכחה נוספת לצורך המיידי שבהצבת מצלמות אבטחה במקומות ציבוריים ביישוב, ענה געש: "למועצה מספר מצלמות ניידות המוצבות במוקדים בהם נדרשת בקרה. עם זאת, באתר שנמצא בבנייה לא מקובל להציב מצלמות. לעניין האבטחה, שאלת הצבת מצלמות לקראת פתיחת המתחם נבדקת".

מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט, הוסיף: "מצער היה להיחשף לחבלה במתחם שנמצא בעיצומו של תהליך העבודה בשטח. ההשקעה היא רבה: תקציבית, ביצועית וכמובן בחזון ובמחשבה. המטרה היא להביא לפרדס חנה כרכור מתחם ייחודי, מעניין המתיישב עם אופי המושבה ועם הצרכים המעשיים. אנו ממשיכים במרץ עד להשלמת המתחם ופתיחתו לציבור הרחב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות