fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת פרדס חנה כרכור תטפל ברחוב המייסדים

בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

בישיבת מועצת פרדס חנה כרכור ביום ה' שעבר, העלתה חברת המועצה הגר פרי יגור, יו"ר סיעת "ביחד עם העבודה", את נושא בעיות התעבורה ברחוב המייסדים. חלק גדול מרחוב המייסדים, הרחוב הסואן ביותר בכרכור, נטול מדרכות ומקומות חניה, ובהיותו רחוב לבתי מסחר ומקום למעבר וחניה של כלי רכב כבדים, כמו משאיות החונות בלית ברירה בשולי הכביש וחוסמות את המעבר, ההליכה בו מסוכנת ביותר להולכי רגל. כמו כן, בשל בעיות בשדה ראייה שיוצרים הרכבים החונים לצדי הדרך, שדה הראייה של הנהגים מוגבל.

פרי יגור העלתה את המלצותיו של מהנדס תנועה במשטרת ישראל בנושא, הכוללות הקמת מדרכה לאורך צד אחד של הרחוב ובצדו השני בחינת האפשרות להסדיר חניה במקביל בחזית בתי העסק כולל מדרכה להולכי רגל, הסדרת צומת המייסדים – תלפיות ועוד.

הסכמה ומחלוקת. בניין מועצת פרדס חנה כרכור. צילום: נירית שפאץ
הסכמה ומחלוקת. בניין מועצת פרדס חנה כרכור. צילום: נירית שפאץ

לאור טענת המועצה כי רחוב המייסדים הוא עורק תנועה אזורי באחריות ואחזקת החברה הלאומית לדרכים, ורוחב זכות הדרך הקיים לא מאפשר את הסדרתו המלאה ע"י המועצה, אמר ראש המועצה, חיים געש, בישיבה כי הוא מסכים על כך שיש בעיה, וכי חברי מועצה נפגשו עם שר התחבורה בנושא. געש קיבל את ההצעה כי תבוצע מדידה ואמר: "אני מסכים לאמץ את ההחלטה עם תיקון לפיו ועדת תיאום תנועה תצא לשטח, לכיכר בית הספר הממלכתי כרכור ודרומה, ותבדוק תוך ביצוע מדידה היכן ברחוב ניתן לממש את זכות הדרך, לעשות תכנון ולממש את המלצות המהנדס  "אחרי מדידה אפשר לבוא עם תב"ר מסודר. כרגע לא ידוע כמה זה יעלה, אך יש תקציב פתוח לעניין", הוסיף געש. "במקביל, אנחנו ממשיכים ללחוץ על מע"צ". מהנדס המועצה, אדריכל רפפורט, אמר בישיבה כי בתוך חודשיים תוכל הוועדה להעביר התייחסות אחרי מדידה, ולאחר חודשיים נוספים, בנובמבר, יהיה תכנון תב"ר. ההחלטה התקבלה במליאה פה אחד, ונותר להמתין לתוצאות ולראות האם בשנה הבאה יהפוך רחוב המייסדים לבטוח יותר ופחות מפחיד להולכי רגל.

חילוקי דעות התעוררו בישיבה בסעיף נוסף שבו דנה המליאה, תקציבי ועדת תמיכות. כאן טענה פרי יגור כי יש אפליה בין תנועות הנוער ביישוב, שכן מתוך230,000 השקלים שמקדישה המועצה לתמיכה בתנועות הנוער, תנועת "הצופים" מקבלת סכום תמיכה המסתכם ב-155 שקלים לחניך, "השומר הצעיר" מקבלת 206 שקלים לחניך, "הנוער העובד" מקבלת 234 שקלים לחניך, ואילו "בני עקיבא" – 264 שקלים לחניך. מזכיר וגזבר המועצה, רן גלר, השיב "חשבנו שזה הוגן כי לכל תנועת נוער יש מנגנון משלה והוצאות שלא בהכרח קשורות למספר חניכים", ואילו חברת המועצה שרון בן צור אמרה כי רוצים לעזור לתנועות קטנות. חבר המועצה אפרים מעודה מסיעת זך הביע את התנגדותו לתמיכה בתיאטרון הידית המקומי, בטענה כי אין זה ראוי שכן התיאטרון מציג הצגה בעלת תכנים מיניים ופועל בשבת. תקציבי התמיכות עברו בהצבעה פה אחד, תוך הסתייגויות שהביעו פרי יגור ומעודה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות