fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכלבה נשכה, הבעלים ברחה

כאבים ועוגמת נפש. הנשיכות על רגל הילדה. צילום: פרטי
כאבים ועוגמת נפש. הנשיכות על רגל הילדה. צילום: פרטי

בהודעה שפרסמה תושבת כרכור ברשתות החברתיות השבוע, ניתן לראות איך גם כלב קשור יכול לנשוך, עד כמה חשוב שבעליו של הכלב ייקח אחריות, ואיך חלק מבעלי הכלבים אינם עושים זאת.

מתוך ההודעה: "ביום ב' בשבוע שעבר, בשעות אחר הצהריים, רכבה בתי בת ה-9 על אופניה, לבדה, בפארק בשכונת האחוזה הירוקה. לפתע הותקפה וננשכה על ידי כלבה. הכלבה, בינונית וחומה, הייתה קשורה ברצועה ארוכה עם בעליה. הילדה לא ניגשה אל הכלבה ולא התקרבה במכוון כדי ללטף או לשחק איתה, אלא פשוט רכבה על השביל לבדה. היא חזרה הביתה בוכייה וכואבת ולצערי בעלי הכלבה נעלמה. הילדה החלה לקבל סדרה של חיסונים אך ממשרד הבריאות דורשים שאמצא את הכלבה כיוון שיש חשד כבד לכלבת. מיותר לציין את עוגמת הנפש, הכאבים והטראומה שחוותה".

כאבים ועוגמת נפש. הנשיכות על רגל הילדה. צילום: פרטי
כאבים ועוגמת נפש. הנשיכות על רגל הילדה. צילום: פרטי

"הכלבה הפילה את הילדה מהאופנים ונשכה אותה", סיפרה האם השבוע, "היא הייתה קשורה ברצועה ארוכה נמתחת, מה שמאפשר לכלב להתרחק הרבה. בעלי הכלבה אמרה לילדה 'כן, הכלבה קצת תוקפנית', אמרה לה לקום ובזה זה נגמר. היא לא ליוותה את הילדה הביתה, לא הציעה עזרה ולא הזדהתה והצהירה שהכלב מחוסן. היא הלכה עם הכלבה, ואיני יודעת מי היא. זה קרה בגינה הציבורית ליד בית ספר שדות. בלשכת הבריאות שאלו אותי אם אני רוצה לחכות יום יומיים עם מתן החיסונים כדי לאתר את הבעלים. לא רציתי לחכות, כי אין לדעת אם הכלבה מחוסנת או לא, והבעלים לא יצרה עמי קשר. לילדה יש שלושה סימני נשיכה, זה מתנפח וכואב, והיא התחילה סדרת חיסונים קשה נגד כלבת. שכרוכה בטרטור ובכאבים. בחיסון הראשון שכבר עברה, חיסון סביל, ליד כל נשיכה צריך היה לתת כמה דקירות, זה כואב מאוד והיא צרחה מכאב. עכשיו בתוך שבועיים יש עוד 4 חיסונים".

"אני לא רוצה לתבוע", מסבירה האם. "אני רוצה שהבעלים תיקח אחריות. הכלבה הזאת יכולה לתקוף כל ילד עכשיו".

מנכ"ל האיגוד הווטרינרי שומרון, ריאד בדראן, מסביר מה אומר החוק במקרים של כלבים תוקפניים: "מבחינת החוק, חייבים לשים כל כלב שנשך אדם בהסגר לעשרה ימים כדי לוודא אם הוא נגוע בכלבת או לא. הכלב מבודד ונמצא במעקב. אין לי מספיק פרטים לגבי הסיטואציה שהתרחשה, אבל אם לכלב באמת יש נטייה לחוזרת ונשנית לתקוף, יש להגדיר האם הוא מסוכן או לא. אם כלב מוגדר כמסוכן, הרופא הרשותי יכול להחליט לבטל לבעליו את הרישיון, ובמקרה כזה, על הבעלים למסור את הכלב לכלבייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות