fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנו להם צ'אנס, הם מנגנים מהלב

בשקט ובלי פרסום התגבשה במתנ"ס קרית השרון תזמורת קלאסית שמורכבת מנגנים חובבים, חלקם יוצאי הרכבים מקצועיים, שבינתיים מתכנסים פעם אבל שואפים להרבה יותר. נגני אבוב, קרן יער, בסון, קלרניט וחליל צד מוזמנים להצטרף
תזמורת קרית השרון (צילום עצמי)
תזמורת קרית השרון (צילום עצמי)

זה כבר לא סוד שקריית השרון היא מעין עיר קטנה בתוך נתניה. יש לה ועד נמרץ, אתר אינטרנט מושקע, עמוד פייסבוק פופולארי ועכשיו גם יש לה תזמורת קלאסית שמורכבת מנגנים חובבים בניצוחה של תום קרני.

בחודשיים האחרונים התגבשה במתנ"ס שבשכונה תזמורת קלאסית – גדולה מקאמרית, אך קטנה מפילהרמונית – הכוללת עשרה נגני כלי קשת וכלי נשיפה והיא שואפת לצרף לשורותיה נגני אבוב, קרן יער, בסון, קלרניט, חליל צד ועוד. לאחרונה הופיעה התזמורת בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל שהופק בקריית השרון, ונראה כי זוהי בהחלט רק ההתחלה.

כל הנגנים בתזמורת הם מוזיקאים חובבים מוכשרים, רובם מתפרנסים ממוזיקה אך לא מהתזמורת ובעבר ניגנו בתזמורות ובהרכבים שונים. רובם גם מתגוררים בקריית השרון ובשכונות אחרות בעיר, ואין שמחים מהם על האכסניה המוזיקלית שקיבלו במתנ"ס בקרית השרון.

ג'סיקה רוטמן-סטבון, בת 47, אם לארבעה, נגנית חליל צד, מתפרנסת מתרגום. היא בוגרת אוניברסיטת הרווארד ועלתה לארץ בשנת 1992. "אני מנגנת על חליל צד מגיל תשע. ניגנתי בהרכבים קלאסיים שונים וכשעליתי לארץ ניגנתי ביחד עם שושנה סומר, שגם היא מנגנת בתזמורת. היינו טריו והופענו בערבי שכונה ובבתי כנסת. כולנו בתזמורת נגנים חובבים שנהנים לבוא פעם בשבוע למספר שעות ולנגן ביחד. אנחנו מנגנים ברמה גבוהה יצירות לעשרה נגנים לכלי קשת וכלי נשיפה. לאחרונה אני מרגישה שאנשים מתחילים להכיר אותנו ואני מקווה שמעבר לכך שיצטרפו אלינו נגנים בכלים שונים".

גם תמי ליפשיץ, אם לשלושה, המוכרת בנתניה ואזור השרון כמומחית לפלדנקרייז ומורה לריתמוזיקה בגני הילדים, מנגנת על קלירנט.

אתם שואפים להיות בעתיד תזמורת נתניה?

"אנחנו לא בנויים לזה עכשיו ולא יכולים להתחייב לזה. בינתיים אנחנו חובבים, אין מטרה להיות הרכב מקצועי. האם אתם מסוגלים לייצג את נתניה באירועים? "גם בהרכב הקיים אנחנו יכולים בהחלט לייצג את נתניה באירועים בעיר ומחוצה לה. כולנו ניגנו בעבר עם פסנתרנים וחלילנים מוכרים. הרפרטואר שלנו כולל את פאר היצירות הקלאסיות עם סולנים. אמנם בציבור עדיין לא מכיר אותנו, אבל אני יכולה להגיד כי בשקט בשקט צומחת בנתניה תזמורת של נגנים מקומיים.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"חדשות נתניה".

תזמורת קרית השרון (צילום עצמי)
תזמורת קרית השרון (צילום עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות