fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי נתניה דורשים לתגבר את קו 15 מפולג לרכבת

עמוס. קו 15 (צילום: עצמי)
עמוס. קו 15 (צילום: עצמי)

עם תחילת שנת הלימודים יש עומסים גדולים בקו 15, הקו היחיד המחבר את אזור התעשיה הישן לאזור התעשיה פולג ולרכבת ומשמש את תושבי פולג ועיר ימים להגיע לאזור תעשייה הישן, את תושבי קריית השרון למתחמי תעסוקה עיקריים, בילוי וקניות באזור התעשיה פולג ואת התלמידים מהשכונות הללו לבית הספר אורט יד ליבוביץ' ולתיכון אלדד.

זהו קו המשרת תלמידים ומבוגרים כאחד וככזה הוא עמוס מאד בעיקר בשעות הבוקר כשתלמידים בדרכם לבתי הספר והמבוגרים בדרכם לעבודה. הבעיה היא שהוא יוצא בתדירות של אוטובוס אחד כל חצי שעה. בשעות העמוסות נוצר מצב שהוא משאיר נוסעים בדרך ובהם תלמידים שמאחרים ללימודים.

תושבת קרית השרון שעובדת בחברת היי טק באזור התעשייה פולג: "יש קווים שזורמים כל רבע שעה, עשר דקות ואפילו כל חמש דקות. המטרה פה היא לתגבר אותו בשעות הבוקר לפחות, כשכל העובדים והתלמידים צריכים להגיע ליעדם. מדובר בעיקר בתלמידים הנוסעים לבית ספר אורט מקריית השרון, האוטובוסים צפופים בטירוף, יש כאלו שלא עולים, אם ההתקהלות גדולה מידי הקו בכלל מדלג על התחנה, ולרוב מגיע עמוס בתלמידים מבר אילן ואז מדלג על תחנה. אני רואה את קו 22 שמגיע לעיתים כל חמש דקות בשעות העומס. יש כבקרית השרון כ- 1200 תלמידים היוצאים וחוזרים לשכונה מבתי הספר הדתיים שרובם תופסים את הקו היחידי הזה".

עמוס. קו 15 (צילום: עצמי)
עמוס. קו 15 (צילום: עצמי)

מ"מ ראש העירייה הממונה על התשתיות והתחבורה אלי דלל: "בקשתי תגבור דחוף של קו 15 ופגישה בעניין זה תתקיים כבר בראשית נובמבר עם האגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. לצורך הגברת התדירות יתכן ונדרש יהיה להוסיף לקו עוד אוטובוסים. באופן כללי קיימת תכנית המכפילה את התחבורה הציבורית מ-9000 ק"מ נסיעה עירונית ל-18 אלף ק"מ ליום בהשקעה של 120 מיליון שקלים. משרדי הממשלה אישרו את התכנית והקציבו בינתיים רק שליש ממנה דבר שיתבצע עוד חצי שנה וגם ישפיע על הקווים העמוסים בתלמידים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות