fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עצרו כל תמיכה כספית בתיאטרון שמעלה הצגה על רוצח חייל"

עמותת אלמגור ומשפחת תמם מנתניה דורשת מעיריית חיפה להפסיק מיד תמיכתה בתיאטרון הערבי החיפאי "אל מידאן", שהעלה במוצאי שבת הצגה שנכתבה בהשראת האסיר הביטחוני וואליד דאקא שרצח את משה תמם. האחיינית אורטל, שהפגינה בעת ההצגה, הותקפה על ידי אחת השחקניות

אורטל תמם, סטודנטית לרפואה ואחייניתו של משה תמם, הפגינה באותו ערב בתיאטרון נגד העלאת ההצגה: "ההצגה מבוססת על סיפורו של ואליד דקא שרצח את דודי משה תמם בשנת 1984. אני הגעתי לתיאטרון כדי להביע מחאה פרטית שלי על קיום ההצגה ודרישה מראש העירייה יונה יהב להפסיק להעביר את מימון העיריה בתיאטרון מהסיבה שגיבור ההצגה רצח באכזריות חייל בישראל. מה גם שההצגה מנסה להציג את הרוצח כאנושי ולתאר בערגה את חלומותיו מתוך בית הכלא".

לדברי אורטל תמם, הרוצח וליד דקה עשה במהלך שהותו בכלא תואר שני במשפטים על חשבון המדינה, התחתן ועכשיו הוא מבקש להתייחד עם אשתו להביא ילדים: "הוא ואימו מגישים כל הזמן בקשות לשחרור מוקדם וההצגה הזאת היא הכשרת הקרקע להגשת בקשה לשחרור מוקדם. אנחנו כמשפחה שכולה מרגישים דקירה חדה בלב ובזיון זכרו של חלל צה"ל שנרצח בדם קר. בהצגה לא מוזכר ולו פעם אחת שהוא רצח חייל אלא כאסיר בטחוני בלבד".

מפגינים למען משה תמם (צילום דוברות אלמגור.jpg)
מפגינים למען משה תמם (צילום דוברות אלמגור.jpg)

מתוך הפרסום להצגה: "ההצגה "הזמן המקביל" מאת באשאר מורקוס בהשראת סיפורו של האסיר וליד דקא מתארת את ודיע, אסיר ביטחוני פלסטיני בכלא ישראלי, המתכנן בסודיות ביחד עם קבוצת אסירים בניית עוד אשר ישתמשו בו בחתונתו. הזמן המקביל מנסה לחקור את פירוש היותו של בנאדם כאסיר ולגלות את הבנאדם באסיר ולא את הקלישאה אשר עושה מהם סמלים וסטטיסטיקה ושוכחת שהם בני אדם שיש להם את סיפוריהם וחייהם".

אורטל תמם הגיעה לתיאטרון הערבי בחיפה ביחד עם מספר נציגי משפחות שכולות נפגעות טרור. במהלך כניסתם למבנה הותקפה תמם באופן פיסי על ידי אחת השחקניות ועל כך היא מתכוונת להגיש תלונה למשטרה: "התארגנו במהירות באופן ספונטני כעשרים איש בלבד. המעמד היה קשה עלי במיוחד כאשר אנשים שנשאו דגל פלסטין כינו אותנו רוצחים נאצים. היתה לי תחושה קשה מאד והרגשתי מאויימת כאשר שחקנית אחת פגעה בי פיסית. אנחנו לא מדברים על רוצח פלסטיני אוייב מהשטחים שנמצא אתנו בעימות. אנחנו מדברים על ערבי ישראלי, שחי בתכנו, בעל אזרחות ישראלית שהוא וכל משפחתו מקבלים את כל הזכויות המגיעות לאזרח ישראלי ומאידך את כל הזכויות שמגיעות לאסיר בטחוני כחלק מההסכם לשחרור אסירים פלסטינאים עם דם על הידיים".

אורן תמם אחיו של משה ז"ל: "רוצחו של אחי משה תמם הי״ד ואליד דקה ביחד עם שלושה רוצחים נוספים, הצליח לבצע מחטף אצל הנשיא לשעבר שמעון פרס בלא שידענו על כך, נקצב עונשו ל-37 שנים. הוא וגורמים קיצוניים עושים הכל על מנת להשתחרר מהכלא וחלק מזה הוא מציג עצמו כאדם נאור שוחר שלום, אקדמאי אשר מחזות נכתבים בהשראת סיפורו האישי "הכואב״ ומוצגים בתאטראות ישראלים אשר מתוקצבים ע״י מדינת ישראל. הם לא מפסיקים להטריד את בתי המשפט בעתירות אין סופיות בטוענות שונות.

"שמו היה ברשימת המועמדים להשתחרר בפעימה הרביעית במסגרת המחוות לאבו מאזן לאחר שלא הצליח בכך הגישו הוא ואימו בקשה לחנינה מנשיא המדינה ושחרור מוקדם, בטענה שהוא ״חזר למוטב״ . העלאת מחזהו כעת מטרתה להכשיר את הקרקע ודעת הקהל לקבלת חנינה. משפחת תמם תעמוד על המשמר ותדאג שהרוצח השפל ואליד דקה ירקב בכלא עד הדקה האחרונה שגזר עליו בית המשפט הוא ויתר רוצחי אחי משה תמם הי״ד".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אין לנו כל שליטה על תכני התיאטרון הזה או על כל תיאטרון אחר, שכן העירייה היא אינה קומיסרית של תרבות אפילו אם אלה לא ראויים לבמה. אנו מפנים אתכם למשרד התרבות, ונשמח לשמוע את התשובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות