fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה תורחב ב-1900 דונם

אחרי 15 שנה של דיונים ורצון להרחיב את גבולותיה של נתניה התקבלה החלטה. שר הפנים גדעון סער חתם על צו לשינוי גבולות לעיר במסגרתו יסופחו שטחים מהמועצה האזורית עמק חפר. נתניה תקבל גם 4200 דונם נוספים בתחום עומק הים
בלו ביי צילום נורית מוזס
בלו ביי (צילום: נורית מוזס)
בלו ביי צילום נורית מוזס
בלו ביי (צילום: נורית מוזס)

שר הפנים גדעון סער חתם בשבוע שעבר על צו שינוי גבולות במספר רשויות בצפון ובמרכז הארץ. ההחלטה הנוגעת להרחבת גבולות  נתניה היא המשמעותית ביותר. על פי ההחלטה נתניה תקבל לידיה כ-1900 דונם משטחיהן של המועצות האזוריות הגובלות בה. 4200 דונם נוספים תקבל העיר נתניה בתחום עומק הים. המועצות לב השרון ועמק חפר קיבלו את המלצת ועדת הגבולות בהסכמה בעוד המועצה האזורית חוף השרון טוענת שמדובר בצעד שנעשה בכפייה משום שעד היום לא הגיעו הצדדים להסכמה בנידון.

משטח הוועדה האזורית עמק חפר יועברו לשטח השיפוט של העיר נתניה 34.52 דונם הכוללים את מלון בלו ביי בצפון מערב העיר ועוד 220 דונם בין נורדיה לבית יצחק המיועדים למכללה, קריית ממשלה, גני אירועים, מרכז קונגרסים וקאנטרי קלאב.

משטח המועצה האזורית לב השרון יועברו לנתניה שטחים בהיקף של 1,400 דונם במתחם הממוקם בחלקה הדרום מזרחי של העיר המיועדים לאזור מגורים, בית עלמין ואזור תעסוקה משותף לנתניה ולב השרון.

משטח המועצה האזורית חוף השרון יועברו 241 דונם, 174 דונם המשלימים את אזור התעסוקה המשותף נתניה ולב השרון ועוד 70 דונם בחלקו הצפוני של מתחם מסחרי קיים בשם ה"גרנד נטר", כאשר חלק ממנו מיועד לתכנית האב של חוף השרון לתעסוקה. כאמור, שטח זה עתיד להיות מועבר ללא הסכמת המועצה והוא ממוקם בחלקה הדרום מזרחי של העיר, מצפון לכפר נטר.

את התוספת הגדולה ביותר בשטח של 4200 דונם תקבל עיריית נתניה ברצועה של 400 מטר ממימי הים התיכון. שטח שנועדה לאפשר לעירייה שליטה על השטח הימי וזאת בין היתר לצורך עבודות תת מימיות וגם לטיפול בסוגיית המצוק המתפורר של העיר.

ראש העירייה מרים פיירברג-איכר: "אני מודה לשר הפנים גדעון סער על ההחלטה. זהו תהליך שנמשך למעלה מעשר שנים ואני מעריכה את המאמצים של כל הדרג המקצועי במחוז ובמישור הארצי במשרד בראשותו של ד"ר שוקי אמרני מנכ"ל משרד הפנים על שהובילו את המהלך בצורה מקצועית. אני מודה גם לראשי המועצות המקיפות את נתניה על שיתוף הפעולה. אין לנו הסכמות עם מועצת חוף השרון אך אני מקווה שגם איתם זה יקרה. שטחן של המועצות האזוריות הינו פי 10 משטחה של העיר נתניה וכמות התושבים בהן קטנה יותר. בחלק גדול של שטחן שינו המועצות האזוריות את יעוד הקרקע מחקלאות למגורים ומסחר תוך שהם גורמים לפגיעה קשה בעיר. אני מאמינה שהחלטה זו היא רק ההתחלה של עשיית צדק חלוקתי ונתניה יחד עם המועצות האזוריות המקיפות אותה תמשכנה בשיתוף פעולה ביניהן".

מה היתרונות בהרחבת גבולות העיר כאשר המסה העיקרית של התוספת לא מיועדת למגורים?
חבר מועצת העיר אלי דלל: "ראש העירייה מטפלת בנושא הזה חמש עשרה שנים כנגד כל הסיכויים ואת ההצלחה יש לזקוף לזכותה. היתרונות הן בהגדלת היקף הארנונה העירונית ממסחר ותעשייה, כך שיהיו יותר תקציבים לחינוך, רווחה, שכונות ותחומים נוספים החשובים לאזרחים, יותר מקומות תעסוקה לעיר נתניה, חיבור דרכי גישה של קריית השרון לעבר כביש 561 הוא הכביש המתוכנן לחבר את אזור התעשייה ספיר לכביש 4. תכנון אזורי תעשייה ותעסוקה חדשים, קידום פרויקט הפארק המטרופוליני באזור השרון, העברת שטחי תיירותיים נוספים לעיר נתניה וצדק חלוקתי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות